Gå til innhold

Hjemmelaget Kokossorbet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Har kommet over en superenkel kokossorbetoppskrift (sukker,sitron,kokosmelk) som jeg tenkte servere til brownies neste gang jeg får middagsgjester :)

Idag prøvelagde jeg denne (må jo det hehe :)) og har tatt den ut to ganger iløpet av 8 timer for å røre.. Nå smaker det faaantastisk men konsistensen er veldig "kornete".

Kan det være fordi jeg ikke har rørt ofte nok? NOen som har erfaringer/tips til dette? Altså, hvordan få hjemmelaget sorbet "smooth" og ikke kornete..

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg ville gjort er å fryse den (uten å røre hvis du vil). Så tar du isklumpen og kjører den i miksmasteren med ca en teskje melk. Superb!

Skrevet

En ismaskin rører konstant mens det kjøles ned og da blir det perfekt konsistens, så du bør røre så ofte som du gidder.

Skrevet

Du bør røre så ofte som hver halvtime for å unngå kornete iskrem, så det kan være litt upraktisk å lage selv uten iskremmaskin.

Du bør absolutt kjøpe deg en iskremmaskin. Is og sorbet blir kremet og fin, og det er ikke dyrt (du trenger ikke noen fancy modell).

Skrevet

Ja, hver halvtime har jeg også hørt (lest i Hellstrøms kokebok), og det er grunnen til at jeg ikke har giddet å prøve enda. ;)

Skrevet

Hørtes deilig ut, kan du legge ut oppskriften?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...