Gå til innhold

Hvem er penest på dette bildet?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_4jenter_*
Skrevet

Vi er fire jenter som har funnet et bilde på internett av en tynn jente som ser seg i speilet og ser seg selv som tykk. Vi diskuterer hva som er penest: tynn eller tykk. Vi kan ikke bli enige! Hva synes dere gutta?

Her er linken:

http://theinspiratio...exia-mirror.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den som syns den tynne utgaven er penest, må ha et forvrengt bilde av hvordan en sunn kropp skal se ut. Hun er jo tydelig anorektisk og underernært.

Den som liksom skal være tykk, er helt normalvektig, og i mine øyne den "peneste".

Gjest Diamant1
Skrevet

For et dumt spørsmål egentlig.

En ser jo ganske tydelig at jenta som ser seg selv i speilet er sykelig tynn.

Det er to helt forskjellige ting å være naturlig slank, og det å slanke/sulte seg !!

Folk kan være så liten eller så stor de bare vil for meg, så lenge de ikke er syke, og er fornøyde med sitt eget utseende :)

Vi må slutte å tenke på hva alle andre synes hele tiden.....

Gjest Gjest_sauen shaun_*
Skrevet

Jenta i speilet er jo ikke tykk, hun ser da ganske normal ut? Den anorektiske jenta ser derimot syk og skrøpelig ut.

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Huff.

Jenta i speilet er selvfølgelig finest.

Den anorektiske versjonen gjør vondt å se på.

Gjest Bianca26
Skrevet
Vi er fire jenter som har funnet et bilde på internett av en tynn jente som ser seg i speilet og ser seg selv som tykk. Vi diskuterer hva som er penest: tynn eller tykk. Vi kan ikke bli enige! Hva synes dere gutta?

Her er linken:

http://theinspiratio...exia-mirror.jpg

For det første. det "tjukke" bildet. Hun var da slett ikke tjukk. Og hun tynne var aaaaaalt for tynn. Tydelig anorektisk. Sier seg selv hvem som er penest. Selvfølgelig speilbildet.

Gjest Gjest_4jenter_*
Skrevet

Takk for innspill :) Vi sto litt fast i diskusjonen :) Men alle har forskjellige meninger og ett ideal er det vel umulig å komme fram til!

Gjest Bianca26
Skrevet
Takk for innspill :) Vi sto litt fast i diskusjonen :) Men alle har forskjellige meninger og ett ideal er det vel umulig å komme fram til!

Hmm så ikke ut som dere fikk mye svar fra gutta men det sier seg vel selv hva de hadde svart tipper jeg.

Gjest Gjest_4jenter_*
Skrevet
Hmm så ikke ut som dere fikk mye svar fra gutta men det sier seg vel selv hva de hadde svart tipper jeg.

Er ingen av dere gutter? Hva tror du de ville svart da?

Gjest Gjest_Mira369_*
Skrevet

Jeg synes helt klart jenta i speilet ser finest ut. Hun er da helt normal, og jeg ser ikke at hun er overvektig i det hele tatt. Nå hadde jeg aldri tillatt meg selv å se slik ut, men nå har jeg en spiseforstyrrelse som har vart i mange mange år. Jeg synes dog det er flott med forskjellige fasonger på ANDRE. Nok om det...

Jeg kan på en måte forstå dere, ungjentene (formoder jeg?), at dere synes hun i speilbildet er tykk - for måten media i dag vrenger kroppsbildet deres er helt SYKT (om mulig enda sykere enn jeg er).

Det er veldig veldig trist at dere i det hele tatt skal behøve og diskutere rundt tema. Dere burde være fornøyd med dere selv som dere er, og absolutt IKKE ha som mål å se ut som den anorektiske jenta.

Spis sunt og godt, beveg dere, vær flinke på skolen - og ikke vær så forbanna opptatt av hvordan dere ser ut!!!

Skrevet

Det er absolutt ikke så lett som Mira over her sier å tenkte utenfor det bildet av hva som er normalt etter mange år med nær sagt hjernevasking, men er veldig enig.

Skrevet

Hvis dere stod fast i diskusjonen, så fiks hjelp til de som mente den tynne jenta var idealet. For de trenger helt klart profesjonell hjelp!

Jenta er ikke tynn, hun er mager. Spinkel. Med en fettprosent på maks 3%. Det er IKKE sunt.

Skrevet

Den där bilden kommer ju från en TV-reklam mot ätstörningar. Flickan är anorektisk och att ha det som ideal är inte friskt! Tycker man att det är pent att vara anorektiskt så har man lite att tänka över själv. Sedan behöver det inte betyda att man tycker att hon i speilet är pen heller, det är ju en smaksak. Hun är varken tjock eller smal. Hon är normal. Men smaken är som baken! Jag själv tycker att hon är jättefin, även om jag kanske inte vill se ut så själv. Alla är fina på sitt sätt, och så länge man trivs med sig själv så syns det utanpå. Men jag tycker att det här spörsmålet var lite scary.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...