Gjest Gjest_Bergen_* Skrevet 23. februar 2010 #1 Skrevet 23. februar 2010 Jeg og en venninne skal til Oslo i ferien. Vi er studenter, noe som gjør at penger ikke er det vi har mest av. Vi får gratis overnatting hos familie, og prøver å finne billigst mulig transport (her er det bare til å komme med forslag altså). Vet dere hva man kan gjøre i Oslo? Som er billig, gjerne gratis? :D
MissStiles Skrevet 23. februar 2010 #2 Skrevet 23. februar 2010 Dere kan f.eks. kjøpe Oslo Pass - da får dere en del fordeler. Bla gratis å ta kollektiv transport og inngang til museer.
Gjest Elfrida Skrevet 23. februar 2010 #4 Skrevet 23. februar 2010 (endret) Middelalderparken og Vigelandsparken er (selvfølgelig) gratis. Kunstindustrimuseet og Samtidskunsmuseet er gratis. Ikea-bussen er gratis ( ) Du kan melde deg på som publikum på noen av NRKs programmer, det er gratis (med unntak av Nytt på nytt). http://nrkaktivum.no/publikum På http://oslopuls.aftenposten.no/ har de en kalender med ting som skjer. Der kan du hake av for 'gratis' og så søke på de datoene dere er i byen. Endret 23. februar 2010 av Elfrida
juliane Skrevet 23. februar 2010 #5 Skrevet 23. februar 2010 Kanskje dere kan finne noen lure tips her eller her?
Gjest Gjest_Bergen_* Skrevet 23. februar 2010 #6 Skrevet 23. februar 2010 tusen takk for svar og forslag, skal sjekkes ut! Hvor mye koster en slik dagsbillett for buss/trikk/t-bane i Oslo? Eller flerdagers, om det er mulig å kjøpe?
Virvel Skrevet 23. februar 2010 #7 Skrevet 23. februar 2010 Billetter og priser (Ruter) Munchmuseet har gratis inngang ut mars, tror jeg. De andre museene på Tøyen er også verdt et besøk.
Gjest Gjest_Bergen_* Skrevet 23. februar 2010 #8 Skrevet 23. februar 2010 takk for link! Den kunne jeg kanskje søkt meg frem til, hvis jeg hadde tenkt langt nok Det vi har fastslått er iallefall ake i korketrekkeren, på Raske menn-show (ja, dyrt, men) og muligens en tur på den nye kinoen. Minst et av museumene kunne også vært spennende! Kanskje vi kan ta den gratis-ikeabussen til Ikea og spise billig middag en dag? Bare til å komme med flere forslag, da blir vi glade!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå