Gå til innhold

Hva er det med damer og store biler?


oven

Anbefalte innlegg

Jeg kommer fra en tur i byen nå da jeg var på vei ut av parkeringshuset, som har tydelig markerte inn-ut skilt, møtte en dame i en stor suv (?) på vei skrått inn. Jeg stoppet for å slippe henne inn, men hun begynte å tute og vifte med hendene at jeg skulle rygge. Jeg pekte på skiltet at hun har innkjøring forbudt der jeg stod, men neida, hun fortsatte å tute og vifte. Jeg åpnet vinduet for å spørre hva som var problemet, til slutt så valgte hun også da å åpne vinduet sitt og si at jeg fikk bar rygge lengre bak, for hun skulle ha parkeringsplassen "rett der borte"... Og det var mye enklere for meg å rygge med min lille bil en for henne å kjøre igjennom hele parkeringsplassen med sin store. Jeg ble så sjokkert at jeg rygget, det begynte jo å bli kø bak damen. Dette er jo ikke første gangen det skjer at jeg får "åndenød" av damer som har fått seg en stor bil og eier veien, men seriøst! Hvis jeg ikke klarer å håndtere bilen i trafikken så hadde jeg valgt å sette den hjemme! Sorry, men hvorfor er det så viktig å ha så stor bil hvis en ikke er kompatibel til å bruke den? Må bare spørre slik at noe muligens kan forsvare dette som jeg er så amper imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må skjønne at de skal kjøre barna i en trygg bil til barneskolen som er en kilometer unna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mia_*

Siden vi ikke er på skråblikk og generaliseringer, vil jeg gjerne påpeke at man kan ikke ta alle under 1 kam :)

Jeg hadde tidligere en stor SUV, men da tilsvarende størrelsen kjørte/oppførte jeg med hensynsfullt i trafikken. Klart man har lengre bremselengde og tar hensyn til det. På vanlige parkeringsplasser så brukte jeg over den hvite stripa, det var ingen som var brede nok, det har først kommet nå i de senere år. Men klart en tar hensyn til det også, og parkerer i utkanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice
Jeg kommer fra en tur i byen nå da jeg var på vei ut av parkeringshuset, som har tydelig markerte inn-ut skilt, møtte en dame i en stor suv (?) på vei skrått inn. Jeg stoppet for å slippe henne inn, men hun begynte å tute og vifte med hendene at jeg skulle rygge. Jeg pekte på skiltet at hun har innkjøring forbudt der jeg stod, men neida, hun fortsatte å tute og vifte. Jeg åpnet vinduet for å spørre hva som var problemet, til slutt så valgte hun også da å åpne vinduet sitt og si at jeg fikk bar rygge lengre bak, for hun skulle ha parkeringsplassen "rett der borte"... Og det var mye enklere for meg å rygge med min lille bil en for henne å kjøre igjennom hele parkeringsplassen med sin store. Jeg ble så sjokkert at jeg rygget, det begynte jo å bli kø bak damen. Dette er jo ikke første gangen det skjer at jeg får "åndenød" av damer som har fått seg en stor bil og eier veien, men seriøst! Hvis jeg ikke klarer å håndtere bilen i trafikken så hadde jeg valgt å sette den hjemme! Sorry, men hvorfor er det så viktig å ha så stor bil hvis en ikke er kompatibel til å bruke den? Må bare spørre slik at noe muligens kan forsvare dette som jeg er så amper imot.

Unnskyld, men det heter "kompetent" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, men det heter "kompetent" :)

Haha, selvfølgelig! Gikk fort for seg det der :gjeiper:

Endret av oven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt stor bil i mange år, men aldri opplevd dette. :-) Sliter mer nå, med en bil med langt panser forran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Store biler er ikke spesielt komplisert å kjøre, om man kan å bruke speilene. Det jeg har lagt merke til med mange kvinner er at de absolutt må snu seg og se ting uten å bruke speil, og da ser jeg at en SUV/varebil er vanskelig. Jeg har selv kjørt en del van, og uten speil var den vel fortsatt bredere enn mange vanlige familiebiler inkludert speil, og den var sikkert rundt 5 meter lang, om den ikke var lengre. Klart det er litt uvant, men når man lærer seg å bruke de store gode speilene, som er på alle disse bilene, så går det merkelig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv kjører stasjonsvogn, men er også så heldig at jeg har meg en liten by bil som jeg kan rase rundt i :gjeiper: Å rygge etter speil er et must, og når jeg ser venner av meg som ikke kan det,eller faktisk, nekter (!) ber jeg dem faktisk om å gå og levere tilbake førerkortet eller lære seg å kjøre bil i begge retninger. Det er jo ofte både menn og kvinner som sliter med å parkere til og med en liten Micra, men de tar heldigvis ikke så store plassen. Men de større bilene gjør litt av seg, og når du treffer de på gatehjørner og de kjører som om de har en 8 meter lang henger bak seg når de skal ut i krysset eller at de ikke vet hvor stor bilen egentlig er når de skal passere ved trange plasser så blir jeg oppgitt, og dessverre så pleier det som regel å sitte en middelaldrene dame i førersete... Her i byen popper de fram flere og flere nå og det er så innmari irriterende å møte på dem. Før var skrekken å møte på en bil som ble kjørt av en herre med hatt, nå er det SUV med middelaldrende dame...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en tur til CCVest eller Sandvika Storsenter en lørdags formidag. Det er stor underholdning å se alle fruene forsøke å parkere de altfor store bilene i parkeringshuset.

Husk å ta med campingstoler og popcorn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store biler er ikke spesielt komplisert å kjøre, om man kan å bruke speilene. Det jeg har lagt merke til med mange kvinner er at de absolutt må snu seg og se ting uten å bruke speil, og da ser jeg at en SUV/varebil er vanskelig. Jeg har selv kjørt en del van, og uten speil var den vel fortsatt bredere enn mange vanlige familiebiler inkludert speil, og den var sikkert rundt 5 meter lang, om den ikke var lengre. Klart det er litt uvant, men når man lærer seg å bruke de store gode speilene, som er på alle disse bilene, så går det merkelig bra.

Heller en van eller en chevy-sub framfor nymotens suv. Sistnevnte har nesten ikke speil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenneth

Min teori er at den grusomme amasonen (som ikke kjørte Amazon) så trådstarter i øynene, fant ut at hun var mulig å kue og sto på sitt.

Hvorfor eksisterer SSB fortsatt? Forumet fostrer jo tross alt så mange individer som lager statistikk på bakgrunn av sine snevre hverdagshendelser, at hele byrået er avlegs.

I dag så jeg to menn som ikke brukte blinklys i rundkjøringa. Hersens mannfolk! Sku'tte hatt førerkort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...