Gå til innhold

Erfaring m vaskehjelp?


Gjest Gjest_lille meg_*

Anbefalte innlegg

Gjest Renholder A/S
Når man bare vasker gulv så flytter man ikkje på parfymer og vasker dusjkabinett og slikt,en å annen potteplante og en stol eller to tar ikke mye tid å flytte på.. jeg vasker selv et hus,og hun har et hav av ting på gulvet som jeg måtte flytte på,gjorde jobben nøye og slurvet ikke og brukte ikke mer enn 1,5 time og arealet var vel bortimot 100 kvm,to stuer,kjøkken,to ganger og et bad og et soverom.og da vasker jeg doen og vasken m/ speil..jeg er nok rutinert med jobben nå men jeg jeg brukte 3 timer første gangen å da tørket jeg støv også på alle disse tingen hennes i tillegg..

Så jeg sier fremdeles næææh til 3 timer på bare gulvene..da er hun en sinke å ikke effektiv..eller overnøye..fastpris er mitt tips sier jeg :) Firmaer er jo både dyrere og bruker lenger tid på ting (de skal jo tjene på dette da)

Jeg fikk det bare ikke til å stemme, hvis hun vasket bad og. Skulle hun da bare ta gulver der?

Uansett, så har planløsningen en del å si, og hvis hun er veldig nøye, med tanke på å ta vekk tepper, legge de tilbake, og vaske lister før gulver, så syns jeg tre timer er helt ok.

Vi har 50kvm leilighet, og vaskehjelpen her bruker 3timer og de er 2 stk.

Ja, og det er trolig pga størrelsen. 50kvm er ikke stårt, og er badet trangt sliter hun ene som jobber på badet nesten helt alene på badet i alle de tre timene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Renholder A/S
Hvor har jeg skrevet at hun skulle rengjøre bad og kjøkken?? Det var kun støvsuging og vasking av GULVENE, IKKE støvtørking av noe slag. Og hun er student, og ikke proff vasker, så jeg ser ikke for meg at hun bruker grovrent, bare vanlig vaskemidler.ts

Slapp av. :roll::ler:

Som jeg skrev til de over her, hvis hun har flyttet på tepper og lagt de tilbake igjen, og samtidig vasket lister (sikkert ikke siden hun er student :P), så kan det ta så lang tid. Allikevel er ikke 150 kr timen mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har 280kvm hus, og vakehjelpen min bruker 4,5 timer. Da blir det tørket støv i hele huset, skiftet sengtøy på 3 senger, støvsugd 2 etasjer, vasket 2 bad, vasket gulver i 2 etasjer.

Jeg syns 3 timer for 50kvm er ekstremt mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_hihi_*
Vi har 50kvm leilighet, og vaskehjelpen her bruker 3timer og de er 2 stk.

Og dere har en samling på 12000 legobrikker, som må

pusses hver for seg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Sofia_*
Vi har 50kvm leilighet, og vaskehjelpen her bruker 3timer og de er 2 stk.

Hææ.... I så fall tror jeg dere blir grundig lurt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TS:

Hvis det bare er støvsuging og gulvvask så er det drøyt å bruke 3 timer. Kanskje du burde avtale fastpris i stedet? Da pleier de fleste å være mer effektive også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Kanskje ikke en student har peiling på hvordan man gjør ting? derfor tar det lang tid? Mange unge lærer ikke lenger å holde et hus (fordi vi har vaskehjelper alle sammen) og det er ikek flink til å jobbe systematisk. Om lister er tørket av og det er tatt unde rtepper etc er inmari lett å sjekke, det er bare å se etter, kjenne etter. Hvis ikke må du gå sammen med henne og være sikker på at hun gjør det som det er meningen hun skal gjøre så forventinger og krav er klare.

Utstyr må stå fremme, det må være ryddet og løftet opp så arbeidsforholdene blir bra, ellers kan det ta lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi har vaskehjelp i huset. Her er 135 km2; stue, kjøkken, bad, tre soverom+++ Hun støvsuger, tørker støv (også inni 4 glass-skap), vasker gulv, vasker vinduer på stue/kjøkken innvendig + grundig vask på badet! Av og til er det litt "smårydding" også. Hun er her hver uke og med tre barn i huset, blir det litt skitt og støv på ei uke. Hun tar betalt for tre timer (150,- x3) og er kjempenøye!! Alltid rent og pent når hun har vært her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...