Gå til innhold

Erfaring m vaskehjelp?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lille meg_*
Skrevet

Jeg og samboeren fikk tilbudet fra en student at hun kunne vaske leiligheta vår. Den er ca 80 kv.m, stue, kjøkken, bad, gang og kontor. Soverommet vårt ville vi ta selv. Hun skulle bare støvsuge og vaske gulvene, ikke tørke støv eller rydde noe annet. Hun ringte meg på jobb da hun var ferdig, og sa hun hadde brukt 3 timer, og jeg fikk helt sjokk! 3 TIMER??? Når jeg svinger meg rundt gjør jeg MYE mer på bare 2 timer. Ikke røyker vi, ikke har vi barn, og heller ikke dyr. Og vi hadde vaska uka før, så så veldig skittent skulle det heller ikke være...150 KR timen pleide hun å få med andre hun vaska med, så det ble dyre, grønnsåpe duftende gulv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm kanskje hun løy på seg 3 timer for å få mer penger? Ikke vet jeg.

Skrevet

Rådet fra meg er å avtale pris på forhånd ;)

Gjest Gjest_lille meg_*
Skrevet

I dag vaska jeg gulva sjøl, og koste meg med tanken på hvordan jeg skulle bruke pengene jeg sparte :fnise:

Skrevet

Jeg synes ikke det er ille, jeg har 80 kvm på en etg og vet at det tar lang tid spes når det skal støvsuges,vaskes og tørkes støv, på både rom og bad .

Jeg ville ikke ha tenkt noe mer for det var ikke ille ihvertfall.

I dag vaska jeg gulva sjøl, og koste meg med tanken på hvordan jeg skulle bruke pengene jeg sparte :fnise:
Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg brukte to timer på 120 kvadrat kontor da jeg hadde det til ekstrajobb. Det var da med tørrmopping, våtmopping og vasking av do og av og til vanning av noen planter som sto der.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Om det er timebetaling ho får, så er det ikkje rart ho dro det ut såpass lenge ;) Hadde bare gitt ho 200, ikkje ett øre meir for det fortjente ho neppe. Snik. Neste gang får dere avtale pris på forhånd, så du slipper sluheten..

Skrevet
Jeg synes ikke det er ille, jeg har 80 kvm på en etg og vet at det tar lang tid spes når det skal støvsuges,vaskes og tørkes støv, på både rom og bad .

Jeg ville ikke ha tenkt noe mer for det var ikke ille ihvertfall.

Men nå sa jo TS at det ikke skulle tørkes støv eller ryddes; det var bare gulvene som skulle vaskes/støvsuges. Jeg jobbet tidligere som vaskehjelp, og jeg ville nok fått gjort mye mer på 3 timer enn å bare vaske/støvsuge noen gulv.

Skrevet (endret)

Nei, dette tar selvsagt ikke tre timer, med mindre hun har skurt vegger og tak i tillegg, eller at huset så ut som et bombet horehus når hun kom. Jeg går utifra at gulvene var ryddet når hun kom.

Gi henne fast betaling, så tenker jeg at hun blir litt mer effektiv.

Kan det hende at hun har tatt kjøreturen til/fra med i beregningen?

Endret av Jade
Skrevet

Jeg hadde en sånn jobb. Tipper boligen var rundt 120-130 kvm. 2 barnerom, et hovedsoverom, et kontor, 2 bad + vaskerom, trapp mm. De hadde hund. Jeg vasket begge badene, støvsugde og vasket gulv og pusset glassbord. Brukte rundt 3-3,5 timer alt etter hvor møkkete det var. Dette var beinhard jobbing og jeg var mye mer nøye enn hjemme hos meg selv. Vi avtalte en fast pris på 300 kr for jobben. Dette er rundt 8 år siden. Fast pris er mye bedre enn timespris.

Gjør jobben selv en gang. Veldig nøye og ordentlig og uten pauser. Da ser du tidsforbruket og gjør deg opp en mening for hva det er verdt.

Skrevet

Jeg bruker 2 timer på hele huset mitt.. 130 kvadrat.

Og det er inkl. støvsuging/ vask av gulv, rydding, skifte sengetøy, klesvask, oppvask/kjøkkenbenker, støvtørking osv..

Gjest Gjest_Mira369_*
Skrevet
Jeg bruker 2 timer på hele huset mitt.. 130 kvadrat.

Og det er inkl. støvsuging/ vask av gulv, rydding, skifte sengetøy, klesvask, oppvask/kjøkkenbenker, støvtørking osv..

Når jeg først trår til så bruker jeg halvannen time bare på støvsuging på 130 kvadrat...

Skrevet

Hun har enten løyet på tiden eller gjort arbeidet veldig sakte..

vet at første gangen man vasker et hus så går det gjerne litt ekstra tid siden man ikke er inne i rutinene,etter noen ganger går det fortere når man er inne i rutinene..meeeen 3 timer på så lite...tvilsomt..

hilsen *proff* vaskehjelp

Gjest Gjest_Line_*
Skrevet
Hun har enten løyet på tiden eller gjort arbeidet veldig sakte..

vet at første gangen man vasker et hus så går det gjerne litt ekstra tid siden man ikke er inne i rutinene,etter noen ganger går det fortere når man er inne i rutinene..meeeen 3 timer på så lite...tvilsomt..

hilsen *proff* vaskehjelp

Rørleggere,elektrikere etc, tar ofte tillegg for kjøringa også. Jeg hadde ikke giddet å vaske hus for noen for mindre enn den summen, det er drittarbeid. Kan godt være hun brukte mindre tid. Men tar tid å finne frem vaskekluter, vaske dem, komme seg frem og tilbake, osv.

Tenk på timebetalinga en rørlegger tar, koster fort et par tusen bare å få han til å vise seg og ta en titt.

Syns ikke 450 er for dyrt for å få vasket huset.

Men rike mennesker på Oslo vest, de som oftest bruker tjenestefolk, er jo vant til å betale lite. Fillipinske jenter er jo så billige og så ydmyke.

Skrevet

Når man bare vasker gulv så flytter man ikkje på parfymer og vasker dusjkabinett og slikt,en å annen potteplante og en stol eller to tar ikke mye tid å flytte på.. jeg vasker selv et hus,og hun har et hav av ting på gulvet som jeg måtte flytte på,gjorde jobben nøye og slurvet ikke og brukte ikke mer enn 1,5 time og arealet var vel bortimot 100 kvm,to stuer,kjøkken,to ganger og et bad og et soverom.og da vasker jeg doen og vasken m/ speil..jeg er nok rutinert med jobben nå men jeg jeg brukte 3 timer første gangen å da tørket jeg støv også på alle disse tingen hennes i tillegg..

Så jeg sier fremdeles næææh til 3 timer på bare gulvene..da er hun en sinke å ikke effektiv..eller overnøye..fastpris er mitt tips sier jeg :) Firmaer er jo både dyrere og bruker lenger tid på ting (de skal jo tjene på dette da)

Skrevet

En liten periode da jeg studerte sist vasket jeg leiligheten til to gutter jeg kjente, brukte maks en time og fikk 500 kr. De hadde to soverom, som jeg ikke vasket, ellers var det toalett, bad, kjøkken, stue og gang. Første gange brukte jeg kanskje litt mer, men jeg hadde et fint system på det slik at det ble veldig effektivt. Leiligheten var 60 kvm da, og med to soverom i fratrekk så var det ikke så mye, men jeg måtte vaske ned hele badet og kjøkkenet første gangen jeg var der. Men hadde jeg fått timespris så hadde jeg brukt 3 timer jeg og, for tror ikke jeg hadde vasket for noe mindre enn 400 kr per gang :-)

Skrevet

Vi har 50kvm leilighet, og vaskehjelpen her bruker 3timer og de er 2 stk.

Skrevet
Vi har 50kvm leilighet, og vaskehjelpen her bruker 3timer og de er 2 stk.

:sjokkert::hakeslepp: :klø:

Da hadde jeg brukt :pisk: på dem..

Men det kommer jo og an på hva dem gjør da...og hvor skittent det er der og hvor mye de må rydde før de kan begynne vaskingen...

Gjest Gjest_P_*
Skrevet

Det er stor forskjell på om du tørker over gulvene, og om du vasker skikkelig på lister, bak sofaen, osv. Hvis der er matter som må flyttes, eller om det er mange småting som står på gulvet som må flyttes.

Hvis du vanligvis er litt rask på badet feks, er det kanskje litt som måtte skures, osv.

Denne vaskehjelpen er kanskje oppdradd av en veldig nøye husmor av den gamle sorten.

Gjest Gjest_lille meg_*
Skrevet
Jeg regner med at du ville ha dette ordentlig gjort?

Bare et bad kan man bruke en hel time på. Lite, eller stort. Har ingenting å si. Faktisk kan man bruke mer tid på små rom, pga lite arbeidsrom.

En renholder skal egentlig skure fliser på bad, hele dusjkabinettet, hele badekaret, og da med grovrent som skal virke i opp til en halvtime.

Hvis man vasker gulver, som er veldig vanlig, vasker man listene først. Bare det alene kan ta laaaang tid!

Å fjerne tepper for å få vasket under de, tar og litt tid, og jeg regner med at hvis man vasker kjøkkenet, så bruker man grovrent diverse steder der og. Vanligvis begynner man å spraye med grovrent først, i mens man f.eks støvsuger og slikt.

Om det er skittent eller ikke har lite å si, man må da vaske for det. Hva er ellers poenget med å vaske, og du ville jo ha det gjort, og ha det rent?

Tre timer høres helt normalt ut. Faktisk så har vi en makstid på tre timer på en leilighet med ditt areal.

At du selv bruker mindre tid, er da ikke rart, siden de fleste når vi vasker hjemme ikke trår til med grovrent, vasking av lister og diverse. I tillegg til det så "kjenner" du leiligheten din. Hadde hun jobbet der to-tre ganger til, kan tiden fort halvere seg. Første gangen man er der, så tar det alltid ekstra tid.

Ting skal og flyttes på. F.eks parfymer og diverse, og settes tilbake nøyaktig likt. Det tar faktisk tid.

Du skriver at hun bare skulle støvsuge og vaske gulver.

Men samtidig rengjøre bad og kjøkken. Da får jeg det ikke til å stemme at ingenting må ryddes, og bare gulv skal vaskes? :klø:

Allikevel må jo ting flyttes på, og settes tilbake.

Hvor har jeg skrevet at hun skulle rengjøre bad og kjøkken?? Det var kun støvsuging og vasking av GULVENE, IKKE støvtørking av noe slag. Og hun er student, og ikke proff vasker, så jeg ser ikke for meg at hun bruker grovrent, bare vanlig vaskemidler.ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...