Gå til innhold

katt som ser på meg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en katt som liker å glo litt, eller veldig om jeg skal si det sånn. er ikke sjeldent lille katta bare helt plutselig stopper opp og setter seg for å se på meg. jeg ser tilbake da og ingenting skjer. hvorfor det? hvorfor glor ho? hva er det ho vil? om ho vil noe.. jeg bare skjønner det ikke og synes det er rett og slett plagsomt. er lei av å føle meg studert, rett og slett. hva skal jeg gjøre? noen gode tips. er ikke noe moro å føle seg studert dagen lang. :s er nesten så jeg har vurdert meg å kvitte meg med ho.. men jeg er for glad i ho til å gjøre det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er enig i at det høres ganske snålt og drastisk ut at du vil kvitte deg med katten din fordi den "stirrer" på deg?

Hva med å underholde katten mer? Jeg håper og regner med at den kan gå ut og inn som den vil?

Katter er for øvrig fredelige dyr, så før en katt eventuelt går til angrep på en annen katt, kan de sitte å se på hverandre i timesvis. Den som går eller ypper til bråk har "tapt stirrekonkurransen".

Skrevet
Du er enig i at det høres ganske snålt og drastisk ut at du vil kvitte deg med katten din fordi den "stirrer" på deg?

Hva med å underholde katten mer? Jeg håper og regner med at den kan gå ut og inn som den vil?

Katter er for øvrig fredelige dyr, så før en katt eventuelt går til angrep på en annen katt, kan de sitte å se på hverandre i timesvis. Den som går eller ypper til bråk har "tapt stirrekonkurransen".

hadde du likt å blitt studert hver dag da? er ikke noe god følelse det. orker snart ikke mer av stirringa..

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)
hadde du likt å blitt studert hver dag da? er ikke noe god følelse det. orker snart ikke mer av stirringa..

Katter er dyr som "glor". De glor ganske mye til og med.

Gå en tur på toalettet, og lukk dører. Hvem er på døren akkurat i det du får satt deg nedpå ? Jo, pus. Når du så har sluppet pus inn, hva skjer så ? Ingenting skjer..... annet enn at pus setter seg godt tilrette på gulvet... og glor :fnise:

Kanskje pus vil noe når hun "glor" på deg ? Prøv å smile tilbake (ikke ved å smile som et menneske da, men ved å lukke øynene nesten helt sammen før du åpner dem sakte igjen, snur litt på hodet og ser en annen vei, vender hodet mot pus igjen og gjentar den sakte nesten-lukkingen av øynene).

Alle mine tre kan til fulle kunsten å glo, - gjerne kombinert med den ytterste perfeksjon i utøvelsen av et lite "sutre-klynk".

Og hvem letter da umiddelbart på bakenden og lyder "ordre" :fnise:

Men, dersom denne delen av kattens natur er så plagsom for deg som det høres ut som, da kan det kanskje være en idé å prøve å finnet et nytt permanent hjem til pus.

Endret av Lille-pus
Skrevet

En smule paranoid kanskje? Gjør da vel ingenting om katta liker å stirre på deg, den kunne gjort langt verre ting. Hunden min er en stalker og følger etter meg absolutt overalt, litt irriterende til å begynne med men nå har jeg vent meg til selskap både i dusjen og på do :fnise:

Skrevet

Det var da også noe å bli opprørt over. Kvitte seg med katten fordi hun stirrer? Katter stirrer, sånn er det bare. Hun kan ikke lese tankene dine, uansett hvor mye hun stirrer. ;) Jeg har også en stirrer, men synes det er morsomt. Sitter jeg i sofaen, så kan han sitte under stuebordet og GLANE i lang tid. Går jeg på do uten å lukke døren, kan du banne på at alle tre sniker seg inn for å stirre litt.

Skrevet

Stakkars katt. Tenk at du vil kvitte deg med den for noe så uskyldig. Når hunden min stirrer på meg, ser jeg tilbake og blunker med begge øynene, så kopierer hun meg. Veldig søtt, synes jeg. Har også hørt at det får dem til å slappe av, altså lukke/blunke. Vet ikke hvordan det er med katter, men prøv.

Skrevet
Stakkars katt. Tenk at du vil kvitte deg med den for noe så uskyldig. Når hunden min stirrer på meg, ser jeg tilbake og blunker med begge øynene, så kopierer hun meg. Veldig søtt, synes jeg. Har også hørt at det får dem til å slappe av, altså lukke/blunke. Vet ikke hvordan det er med katter, men prøv.

Funker med katter også, i hvert fall katter man kjenner :) Veldig koselig.

Skrevet

Herrgud, ser den på deg? :sjokkert: Best å kvitte seg med den med en gang, ja.

Nå skal jeg ut og slå ihjel bikkja, for hun pleier å følge etter meg :filer:

Kjære vene, det var da mange plager man skulle slite med :skratte:

Skrevet

Kjøp deg en bok og lær deg litt om hvordan katter kommuniserer, så kanskje forstår du den bedre..

Skrevet

Overraskende nok; katten min glor den også, men det er slik katter er.

Jeg har prøvd å blunke med øynene (SAKTE) til katten tilte haka litt fram (slik at det ser ut til at du koser deg), og sett bort og tilbake på den med rolige bevegelser.

Dette gjør at katten skjønner at dere er gode venner og trives i hverandres selskap.

Det er i alle fall slik jeg har erfart det med den katten jeg hadde tidligere, og den katten jeg har nå. De blir "glade" og får lyst på kos. :)

Skrevet
Herrgud, ser den på deg? :sjokkert: Best å kvitte seg med den med en gang, ja.

Nå skal jeg ut og slå ihjel bikkja, for hun pleier å følge etter meg :filer:

Kjære vene, det var da mange plager man skulle slite med :skratte:

ja, den gjør visst det. ja, gå og slå ihjel bikkja di du, håper det funker.

Skrevet

stakkars katt er det ikke! jeg elsker henne betingelsesløst og hun har det veldig fint her hos meg, takk. med masse kjærlighet så det holder!

Skrevet
En smule paranoid kanskje? Gjør da vel ingenting om katta liker å stirre på deg, den kunne gjort langt verre ting. Hunden min er en stalker og følger etter meg absolutt overalt, litt irriterende til å begynne med men nå har jeg vent meg til selskap både i dusjen og på do :fnise:

ja, jeg er faktisk det du. problem med det?

og som jeg prøver å si her, det er en smule irriterende å bli glodd på! liker du å sitte på t-banen f.eks og se at noen plutselig nistrirrer på deg? og når det skjer gjentatte ganger blir du ganske lei.. men jeg elsker ho like mye for det og ingen bør prøve seg å si noe annet.

Skrevet

Det er en katt, en KATT! Ikke en vilt fremmed jækel som har sneket seg inn. Den har ingen andre betenkeligheter med å stirre på deg annet enn at den føler for det. Lurer sterkt på hvordan du fungerer ute i samfunnet når du nesten tilter pga katten din glor på deg.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg tror katten ønsker noe fra deg. Pelsstell, oppmerksomhet, lek, mat, et smil (som beskrevet fra andre her, ikke på menneskemåten)

Den eneste måten du kan forstå dette på er ved å kommunisere med katten.

Når hun kikker på deg, reis deg.

Legg merke til om hun flytter seg, går til kjøkkenet (mat) eller døren (ut)

Om du beveger deg nærmere, blir hun sittende? Osv.

Skriv en liten loggføring.

Du får rett og slett kjøpe deg en bok og analysere henne. Det kan hende katten din har et problem :)

Eller så vil hun bare se på deg uten spesifikk grunn. Da får du nok ikke vent henne av med det :)

Skrevet
Det er en katt, en KATT! Ikke en vilt fremmed jækel som har sneket seg inn. Den har ingen andre betenkeligheter med å stirre på deg annet enn at den føler for det. Lurer sterkt på hvordan du fungerer ute i samfunnet når du nesten tilter pga katten din glor på deg.

jeg tilter ikke på den, men på fremmede jævler som uttaler seg om hvorvidt katten min har det bra eller ei.

Skrevet
Jeg tror katten ønsker noe fra deg. Pelsstell, oppmerksomhet, lek, mat, et smil (som beskrevet fra andre her, ikke på menneskemåten)

Den eneste måten du kan forstå dette på er ved å kommunisere med katten.

Når hun kikker på deg, reis deg.

Legg merke til om hun flytter seg, går til kjøkkenet (mat) eller døren (ut)

Om du beveger deg nærmere, blir hun sittende? Osv.

Skriv en liten loggføring.

Du får rett og slett kjøpe deg en bok og analysere henne. Det kan hende katten din har et problem :)

Eller så vil hun bare se på deg uten spesifikk grunn. Da får du nok ikke vent henne av med det :)

jeg gjør alt det der.. blunkinga har vi gjort siden ho var liten og ho blunker ofte tilbake og. men ikke hele tiden. som når ho stirrer noen ganger ja.

Skrevet
Det var da også noe å bli opprørt over. Kvitte seg med katten fordi hun stirrer? Katter stirrer, sånn er det bare. Hun kan ikke lese tankene dine, uansett hvor mye hun stirrer. ;) Jeg har også en stirrer, men synes det er morsomt. Sitter jeg i sofaen, så kan han sitte under stuebordet og GLANE i lang tid. Går jeg på do uten å lukke døren, kan du banne på at alle tre sniker seg inn for å stirre litt.

utifra det jeg har lest så stirrer katter vanligvis ikke, de liker jo ikke å bli stirra på sjøl! for det er jo ofte "utfordring til konkurranse" liksom eller hva det nå enn var igjen.

Skrevet
har en katt som liker å glo litt, eller veldig om jeg skal si det sånn. er ikke sjeldent lille katta bare helt plutselig stopper opp og setter seg for å se på meg. jeg ser tilbake da og ingenting skjer. hvorfor det? hvorfor glor ho? hva er det ho vil? om ho vil noe.. jeg bare skjønner det ikke og synes det er rett og slett plagsomt. er lei av å føle meg studert, rett og slett. hva skal jeg gjøre? noen gode tips. er ikke noe moro å føle seg studert dagen lang. :s er nesten så jeg har vurdert meg å kvitte meg med ho.. men jeg er for glad i ho til å gjøre det.

Hun beundrer deg :)

Så heldig du er som har noen som ikke klarer å ta øynene fra deg!

Skulle ønske mine puser var sånn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...