Gå til innhold

Naboens katter og dritt og piss


Gjest AA

Anbefalte innlegg

Jeg plages av naboens katt. Bor vegg i vegg. Denne driter 1 og 2 meter fra inngangsdøra mi. Den tisser i tillegg. En gang på et bilhjul så jeg fikk kattepiss inn i bilen via vifta.

Hittil så har jeg spadd opp all kattedritt og lempet bak naboens søppelskasse.

Hva gjør jeg?

Spar opp kattedritten og hiver det inn på naboens tomt?

Spar opp kattedritten og hiver det i en pose i egen søppeldunk?

Spar opp kattedritten, tar det i en pose og hiver det i naboens dunk?

Snakker med naboen, får de til å kjøpe hundeposer og jeg spar opp og hiver i deres dunke?

Samme folk som mente at jeg skulle sprute klorvann på kattene deres. Samme folk som ga f*** i å hjelpe meg til å bygge opp et inngangsparti som jeg måtte demontere pga kattepiss og at den dreit og det falt i gjennom.

Hvordan løser jeg dette på best mulig måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg plages av naboens katt. Bor vegg i vegg. Denne driter 1 og 2 meter fra inngangsdøra mi. Den tisser i tillegg. En gang på et bilhjul så jeg fikk kattepiss inn i bilen via vifta.

Hittil så har jeg spadd opp all kattedritt og lempet bak naboens søppelskasse.

Hva gjør jeg?

Spar opp kattedritten og hiver det inn på naboens tomt?

Spar opp kattedritten og hiver det i en pose i egen søppeldunk?

Spar opp kattedritten, tar det i en pose og hiver det i naboens dunk?

Snakker med naboen, får de til å kjøpe hundeposer og jeg spar opp og hiver i deres dunke?

Samme folk som mente at jeg skulle sprute klorvann på kattene deres. Samme folk som ga f*** i å hjelpe meg til å bygge opp et inngangsparti som jeg måtte demontere pga kattepiss og at den dreit og det falt i gjennom.

Hvordan løser jeg dette på best mulig måte?

Jeg skjønner godt at du er frustrert og jeg er katteeier selv. Jeg ville satt pris på om naboen kom til meg hvis de var frustrert over katte-problemer og prøvd å bidra med en løsning. Men det er jo meg da.

Jeg må si at dine naboer ikke virker helt vel bevart ettersom de ber deg slenge KLOR etter katten deres!! Det er tydelig at de ikke bryr seg så mye om den.

Har du prøvd å legge katt-vekk i området hvor den gjør fra seg? Katter liker å gjøre fra seg på steder hvor de kan grave litt, enten det er jord eller grus el lign. Hankatter skvetter dessverre overalt. :(

Jeg har ikke så veldig mye konstruktivt å komme med dessverre. Er problemet like ille om vinter'n? Om sommeren kunne du jo kanskje satt opp en slags vannspreder? Katter er vanedyr så om du klarer å få den til å gjøre fra seg (hos en annen nabo, hehe) en periode så vil den nok fortsette å gå dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hva gjør du? Jeg har samme problem som deg.

"Spar opp kattedritten og hiver det inn på naboens tomt?"

Dette har jeg forsøkt, men den frekke naboen hiver det faktisk tilbake...

"Spar opp kattedritten og hiver det i en pose i egen søppeldunk?"

Hvorfor skal du ta vare på dritten til naboen?

"Spar opp kattedritten, tar det i en pose og hiver det i naboens dunk?"

Hvorfor skal du ta vare på dritten til naboen?

"Snakker med naboen, får de til å kjøpe hundeposer og jeg spar opp og hiver i deres dunke?"

Har forsøkt dette også, men møtte null forståelse for at dette var noe problem.(svært vanlig blant katte-eiere)

Er egentlig ikke noe annet å gjøre enn å kvitte seg med problemet en gang for alle. Finnes masse gode og enkle metoder for å bli kvitt brysomme katter. Søk litt på Google så finner du svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukk opp hver eneste bæsj og legg haugen foran inngangsdøra deres eller oppi postkassa... burde funke :fnise: Ikke skad katta ihvertfall, den vet ikke bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått til innkjøp av Get off eller noe i den dur, er noe gugge du heller rundt eiendommen for å holde hunder og katter unna.

Ellers så syns jeg det å legge driten ved døra var en fin ide =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Syrin_Ulven

Nei, du får vel prøve sånn spray som katter ikkje liker lukta av, fortsette å lempe dritten over i hagen deres. Det er liksom ikkje så mye de kan gjøre med det, annet enn å holde dyret inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Syrin_Ulven
"Spar opp kattedritten og hiver det inn på naboens tomt?"

Dette har jeg forsøkt, men den frekke naboen hiver det faktisk tilbake...

Plukk opp dritten og smør den utover husveggene, døra (husk håndtaket), vinduene og bilen deres, da tar de nok hintet :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukk opp dritten og smør den utover husveggene, døra (husk håndtaket), vinduene og bilen deres, da tar de nok hintet :gjeiper:

Helt enig men tror nok ikke dem tar hintet. Mange katte-eiere regner det som sin rett å svine ut naboens eiendom helt uten konsekvenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...