Gå til innhold

Nybegynner


Gjest Fuckoff!

Anbefalte innlegg

Gjest Fuckoff!

Jeg er nybegynner. Hvor mye burde jeg trene? Er mandag, tirsdag og torsdag ok? Og hvor intenst? Er 30 min gå/løpe pluss 30 min styrke ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forresten. Jeg glemte å si at på onsdag, lørdag og søndag går jeg en times tur. Ellers går jeg jo også fram og tilbake til jobb og butikk (ca 30 min om dagen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ylva Virvla

Ideelt sett bør du ha en dag mellom treningene hvis du skal trene tre dager i uken (et råd jeg ikke følger selv, men).

30 min gå/løpe og 30 min styrke høres veldig bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette ser veldig bra ut! At du i tillegg til treningene legger inn en times tur de dagene du ikke trener på er kjempe!!

Kjør på!!

Endret av Lotte28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nybegynner. Hvor mye burde jeg trene? Er mandag, tirsdag og torsdag ok? Og hvor intenst? Er 30 min gå/løpe pluss 30 min styrke ok?

Alle bør være i litt aktivitet hver dag, minst 30 minutter med ting som gjør at du får opp pulsen.

Å gå er vel og bra, men skal du komme i noe særlig bedre form må du få opp pulsen. Det skal ikke være et blodslit, men pusten skal være akkurat slik at du kan snakke forholdsvis uanstrengt med en eventuell treningspartner.

Det beste er å kjøpe seg en pulsklokke. Du kan teste makspulsen din hvis du virkelig vil trene seriøst, det er ikke farlig, det gjør bare veldig vondt. :gjeiper: For å teste makspulsen skal du jogge/sykle/gå på ski rolig i 10-12 minutter, så kjøre noen drag der du gradvis blir kortere i pusten, men allikevel slik at du kunne holdt dette tempoet en stund. Så roer du ned og holder på i 7-8 minutter der pusten går greit, så øker du gradvis over 8-10 minutter til du nærmer deg maks, så gir du alt du kan til det stopper helt opp. Det kan være greit å ha en pulsklokke som lagrer høyeste registrerte verdi.