Gå til innhold

katten er liksom helt "borte"


Gjest Gjest_gia_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gia_*

Hei!

Jeg spør på vegne av min søster som har en kattunge på 6mnd slik ca.

Det som er problemet er at søsteren min trengte barnevakt til katten sin lørdag, så jeg tok katten med meg hjem til meg, ca en 2mil kjøretur. Jeg har en katt hjemme hos meg selv og når katten til søstra mi kom så begynte de å leke, å de lekte hele lørdan og noe av søndan. Vi kjørte henne tilbake til søstra mi og det var da det hele begynte:

Katta var skikkeleig kjei så vi tenkte ikke mere over det da siden vi trodde at det var på grunn av at hun hadde lekt seg hele lørdan og litt av søndan. Men hun var det dagen etter også..

Hun har ikke diare, hun har ikke lyst på mat eller drikke, hun gir en blanke i det som skjer rundt seg, hun puster fort og hun har ikke noe lyst til å leke seg i det hele tatt. Hun var stresset under kjøreturen, men hun fikk ikke noen av disse symtomene hos meg. Jeg har også sett litt rund om hun kunne ha fått i seg noe, men jeg kan ikke finne noe som ser sånn ut. Vi får ikke tak i dyrlege før i morgen.

Er det noen som har opplevd dette?

Please svar med en gang.

Takk for alle skikkelige svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Carleigh-Ann

Høres ut som katten din har fått stressanfall ts. Det samme skjedde da jeg fikk min kattunge. Hun gjemte seg i sofaen og spiste ikke på flere dager. Siden katter er vanedyr kan de få sjokk når de blir flyttet på. Det gir seg stort sett etter noen dager, men er det like ille i morgen er det greit å høre med en veterinær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvom du ikke bor i nærheten av Jeløya dyrlegekontor,altså østfold (jeg vet ikke hvor du bor) så har de døgnvakt, og kan gi eg råd pr telefon, eventuellt sikkert også formidle kontakt med dyrlege i nærheten av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gia_*
selvom du ikke bor i nærheten av Jeløya dyrlegekontor,altså østfold (jeg vet ikke hvor du bor) så har de døgnvakt, og kan gi eg råd pr telefon, eventuellt sikkert også formidle kontakt med dyrlege i nærheten av deg.

Har du tlf nr dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus
Katta var skikkeleig kjei så vi tenkte ikke mere over det da siden vi trodde at det var på grunn av at hun hadde lekt seg hele lørdan og litt av søndan. Men hun var det dagen etter også..

Hun har ikke diare, hun har ikke lyst på mat eller drikke, hun gir en blanke i det som skjer rundt seg, hun puster fort og hun har ikke noe lyst til å leke seg i det hele tatt. Hun var stresset under kjøreturen, men hun fikk ikke noen av disse symtomene hos meg. Jeg har også sett litt rund om hun kunne ha fått i seg noe, men jeg kan ikke finne noe som ser sånn ut. Vi får ikke tak i dyrlege før i morgen.

Er det noen som har opplevd dette?

Please svar med en gang.

Takk for alle skikkelige svar!

Stressanfall hos katt har jeg (heldigvis) ingen erfaring med, men ut fra det TS beskriver så synes jeg (av erfaring) at det kan høres ut som pus har feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gia_*

Jeg må desverre meddele at ho Pissi døde i onsdags kvelden.

Det var desverre ingenting dyrlegen kunne gjøre fordi at det var vist virus på hjernen hun hadde fått. Hun ble også blind i løpet av onsdags kvelden før hun døde.

Hvil i fre Pissi!

Savner deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må desverre meddele at ho Pissi døde i onsdags kvelden.

Det var desverre ingenting dyrlegen kunne gjøre fordi at det var vist virus på hjernen hun hadde fått. Hun ble også blind i løpet av onsdags kvelden før hun døde.

Hvil i fre Pissi!

Savner deg!

uff da , stakkars katt, håper den ikke har smittet den andre katten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...