Gå til innhold

Skriv du som ei dame eller ein mann?


Crazee

Anbefalte innlegg

Om du har lyst å testa dine engelske tekstar for å sjå korleis du skriv, så finst det ein test du kan ta her:

http://www.bookblog.net/gender/genie.html

Den fortel altså ikkje noko om kva du har mellom beina (sex) om nokon skulle bli bekymra over resultata, men korleis hjernen er (gender). Så - korleis tenker de? (Mine resultat er flest "kvinne")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ei lenke til algoritmen som forklarer korleis det fungerer - eller du kan klikke her.

(Må jo vera litt lengde på tekstane, for at det skal fungere...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Female!

Men ik'no problem å lure den hvis du bruker ordene du ser under som er typisk for menn og kvinner. Men det er vel ikke ponget heller? Den skjlnte jeg var jente i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg skrev inn et passe langt stykke tekst (faktisk noe jeg selv sa i en MSN-samtale for et par dager siden), og fikk dette svaret:

The Gender Genie thinks the author of this passage is: Female!

Which I'm not. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg skal si deg det, Crazee, at dette kom overhodet ikke som noen overraskelse. Jeg har alltid fått beskjed om at jeg har mange veldig "jentete" egenskaper; det er noe vi ofte snakker om, venninnene mine og jeg, når vi sitter sammen og skravler.

Men også på andre områder viser det seg at jeg passer dårlig med normalen. Når noen kommer med sånne "det er typisk for menn/kvinner o gjøre/si et eller annet", så stemmer det sånn ca. i halvparten av tilfellene.

Jeg skjønte fort at jeg åpenbart må være en krysning, og litt research i familiehistorien avslørte sannheten. Det viser seg nemlig at min far er en mann, mens min mor faktisk er kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig!

Jeg skrev en tekst på norsk og fikk beskjed om at jeg skrev som en kvinne.

Så skrev jeg den samme teksten på engelsk....og fikk beskjed om at jeg skrev som en mann.

:k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ethereal

Enkel algoritme gav feil resultat; jeg kopierte inn innledningen til en vitenskapelig artikkel jeg har skrevet, og analyseapparatet konkluderte med at jeg er mann---Which I am definitely NOT. Men en vitenskapelig sjargong krever et objektivt språk, med lite bruk av "overflødige" ord og fraser, så det er muligens det som var triggeren i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev et par linjer og fikk følgende resultat:

"The Gender Genie thinks the author of this passage is: Male!"

Stemmer det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

The Gender Genie thinks the author of this passage is: Uh, the Gender Genie has no idea!

Så hva er jeg???? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...