Gå til innhold

Er dette grei mat på en hverdag ?


-C-

Anbefalte innlegg

Frokost: havregrøt med kanel.

Mellommåltid 1: En banan før trening kl 9:30, så trening.

Mellomåltid 2: Etter trening en proteinsmoothie (kjøpt på smoothie exchange, bra smoothie).

Lunsj: Salat til lunsj, grønn salat med litt kylling i.

Mellomåltid 3: Skyr.

Middag : svinefilet med grønnsaker til.

Mellomåltid 4: 1 frukt av noe slag.

Kveldsmat: 1-2 brødskiver med leverpostei, alt ettersom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Grethe_*

Prøv å ha litt mer balanserte måltider, og hvor er fettet?? Jeg ser virkelig ikke poenget i å spise så ofte, men hvis du liker det så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fettet kommer noen dager det til middag, men ikke annet enn det ca. Når det gjelder hvor ofte jeg spiser, så har jeg fått beskjed av PT at jeg bør ha mellomåltid mellom hvert "stort måltid". Altså, Mellom hovedmåltidene, frokost, lunsj, middag og kvelds. Er det helt på jordet ? Er jo ikke snakk om å spise masse, men noe slik at forbrenningen er i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Grethe_*
Fettet kommer noen dager det til middag, men ikke annet enn det ca. Når det gjelder hvor ofte jeg spiser, så har jeg fått beskjed av PT at jeg bør ha mellomåltid mellom hvert "stort måltid". Altså, Mellom hovedmåltidene, frokost, lunsj, middag og kvelds. Er det helt på jordet ? Er jo ikke snakk om å spise masse, men noe slik at forbrenningen er i gang.
Hvor ofte du spiser har null niks å si, og PT-er har som oftest ikke peiling. Det eneste som vil bestemme noe er hva det totalt inntaket av kCal og p/k/f er.

Du burde minium ha 20-25% av det totalt kaloriinntaket ditt fra fett, og å få litt til middag noen dager fungerer rett og slett ikke.

Ha balanserte måltider med en proteinkilde, karbohydratkilde og fettkilde i alle måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer du å få det til i alle mellomåltider, og til frokost ? Og ha med alt mener jeg. Det er jo noe fett i pålegg, og i middagene og noen ganger lunsjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer du å få det til i alle mellomåltider, og til frokost ? Og ha med alt mener jeg. Det er jo noe fett i pålegg, og i middagene og noen ganger lunsjen.

Ha nøtter i salaten din feks. Spis en neve nøtter som mellommåltid.

Om du er allergisk, så kan du lage dressing til salaten, eller helle litt olje over den.

Gjerne avocado. Det er en god fettkilde og kan brukes til nesten alle måltidene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du spiser bra jeg, variert, næringsrik og sunn mat. Om dette holder deg mett og gir deg energie du trenger er det jo kjempebra!

Ang. ditt spørsmål vedr. fettkilder er i tillegg til de som er nevnt over, kylling, olivenolje,rapsolje, laks, ørret, makrell(fet fisk altså), tran og frø også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville helt klart lagt inn en proteinkilde i frokosten. Tilsett f.eks cottage cheese i havregrøten.

Er det ikke viktigere med karbo til frokost, og heller spise proteiner etter trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mmmm... jeg elsker smoothien fra smoothie x-change :hjerter: Men du kan jo ikke legge opp til å ha det hver dag. Det er jo kjempedyrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere, jeg har nesten alltid noe mer i salaten. Pinnjekjerner feks. Noenganger stekt bacon, sådesså hehe ! Og når det gjelder smoothie, så lager jeg de hjemme også. Jeg føler jeg har mer energi nå som jeg spiser som jeg gjør, enn før.

Er det for mye kalorier i det jeg spiser ? Sånn i løpet av en dag ?

Jeg trener i tillegg 3 dager i uken, så jeg har det veldig bra altså =)men jeg føer jeg trenger å lære meg mye om mat, og hva jeg kan spise og ikke.

Jeg spiser faktisk nøttemåltider som mellommåltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...