mysterygirl Skrevet 22. februar 2010 #1 Del Skrevet 22. februar 2010 Har det noe og si for deg? Tenker du over det? Har selv oftest Datet/vært sammen med menn under høyere utdanning. Mye fordi de faller under kategorien av de menn jeg blir interessert i,samtidig syns jeg det er en vis trygghet rundt det. Betyr ikke at jeg ser ned på andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 22. februar 2010 #2 Del Skrevet 22. februar 2010 Jeg faller nok oftest for menn men like mye utdannelse som meg, og da gjerne også innen samme fagretning. Tror det har noe med at man da har like ambisjoner i livet, og har mer felles. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmanuelle Skrevet 22. februar 2010 #3 Del Skrevet 22. februar 2010 Jeg vil vel gjerne at fyren iallefall har ambisjoner om høyere utdannelse. Men har fyren høy arbeidsmoral og elsker det han driver med bryr jeg meg ærlig talt ikke om utdannelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diane Skrevet 22. februar 2010 #4 Del Skrevet 22. februar 2010 Nei, det er ikke nødvendig, så lenge han er ambisiøs, men det er absolutt et pluss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2010 #5 Del Skrevet 22. februar 2010 Så lenge han er i en fast jobb han liker så spiller det ingen rolle om han droppet ut av videregående eller har doktorgrad for min del. Det viktigste er at han faktisk jobber og kan leve av egen lønn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 22. februar 2010 #6 Del Skrevet 22. februar 2010 Så lenge han er i en fast jobb han liker så spiller det ingen rolle om han droppet ut av videregående eller har doktorgrad for min del. Det viktigste er at han faktisk jobber og kan leve av egen lønn Enig i denne. Foretrekker at de har skolegang utover ungdomsskolen, men at de har fast jobb og er i stand til å forsørge seg selv er det viktigste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 22. februar 2010 #7 Del Skrevet 22. februar 2010 Ikke noe jeg tenkte over da kjæresten og jeg begynte å date. Viktigste for meg var at han drev med noen han trivdes med, og at han kan forsørge seg selv. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nixie Skrevet 22. februar 2010 #8 Del Skrevet 22. februar 2010 Høy utdanning er ikke et kriterie for meg, men jeg synes det er fint at de har en jobbe eller går skole - ikke er hjemme og daffer. Ikke på grunn av penger men på grunn av at det sier noe om hvorvidt personen er ansvarsfull eller ikke - som kan oversettes til andre ting i livet =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 23. februar 2010 #9 Del Skrevet 23. februar 2010 Så lenge han er i en fast jobb han liker så spiller det ingen rolle om han droppet ut av videregående eller har doktorgrad for min del. Det viktigste er at han faktisk jobber og kan leve av egen lønn Helt enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 24. februar 2010 #10 Del Skrevet 24. februar 2010 Har det noe og si for deg? Tenker du over det? Har selv oftest Datet/vært sammen med menn under høyere utdanning. Mye fordi de faller under kategorien av de menn jeg blir interessert i,samtidig syns jeg det er en vis trygghet rundt det. Betyr ikke at jeg ser ned på andre. Helt uinteressant hva slags utdanning/yrke dama har. Kjenner idiotiske og patetiske leger, advokater og tannleger, mens jeg kjenner topp folk som jobber på kiwi. Så nei, jeg er litt mer oppegående enn å sile folk etter det kriteriet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zienna Skrevet 24. februar 2010 #11 Del Skrevet 24. februar 2010 Sier som Emmanuelle, greit at han har høyere utdanning, eller ambisjoner om å ta det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kontorstol Skrevet 24. februar 2010 #12 Del Skrevet 24. februar 2010 Jeg har egentlig ikke tenkt over det så mye tidligere, men nå som jeg er samboer med en som har like lang utdannelse innen samme fagområde ser jeg hvor ålreit det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Maja~ Skrevet 24. februar 2010 #13 Del Skrevet 24. februar 2010 Så lenge han er i en fast jobb han liker så spiller det ingen rolle om han droppet ut av videregående eller har doktorgrad for min del. Det viktigste er at han faktisk jobber og kan leve av egen lønn Amen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 24. februar 2010 #14 Del Skrevet 24. februar 2010 Da jeg var singel og på sukker satte jeg at det var svært viktig for meg at en potensiell kjæreste matchet meg på lengden på utdannelsen (altså høyere utdannelse). Når man er på nettet har man jo tross alt den fordelen at man kan sette sånne "krav" siden man uansett får et stort antall matcher. I virkeligheten fungerer det jo ikke på den måten, og jeg kunne selvfølgelig falt for noen med lav eller ingen utdannelse! Det er jo kjemien som avgjør, ikke hva man tenker seg på forhånd. Grunnen til at jeg i utgangspunktet tenker at jeg vil ha en partner med høy utdannelse har ingen verdens ting med statusen en utdannelse gir å gjøre, men rett og slett at jeg mener at vi har en grunnleggende likhet som har gjort seg gjeldende i at vi har valgt høyere utdannelse. Dermed tenker jeg at vi har et godt grunnlag å bygge videre på. Nesten alle mine venner har høyere utdannelse. Mange av disse har jeg selvfølgelig fått i løpet av utdannelsen. Allikevel, når jeg ser på vennene mine fra ungdomsskolen har alle i "min gjeng" tatt utdannelse, mens den andre klikken jobber som frisører og i butikk. Dette forteller meg at "like mennesker tar like valg". Jeg ønsker også å være sammen med en som har en forståelse ovenfor min studiehverdag og senere jobbhverdag. Dette kan være arbeidsoppgaver man syns er vanskelige, overtidsjobbing osv. Selv om min kjære er økonom og jeg akademiker merker jeg at vi har en grunnleggende forståelse av hverandres utfordringer, selv om yrkene våre er totalt forskjellige. Før jeg begynte på utdannelsen min jobbet jeg som barnehageassistent, og kjenner meg selv godt nok til å si at jeg ikke hadde hatt samme forståelse overfor ting han står overfor på jobb (tenker ikke på faglige ting) da som det jeg har nå. Et banalt eksempel kan være dette med å balansere overtidsjobbing, jeg var vant til å stenge barnehagen klokka 17 og ikke tenke mer på jobb før åpning og fullstendig "restart" dagen etter. Sur 17.05 hvis foreldrene var forsinket. Mens han har daglige avveininger av om han får gjort det han MÅ gjøre innen 8 timers arbeidsdag. Det sliter fort på forholdet når den ene jobber overtid og den andre ikke, det er fort at den ene føler man bare gir og gir uten å få noe tilbake. (For å snu situasjonen på hodet hadde nok ikke han skjønt hvordan det kunne gå an å være skikkelig fysisk sluttkjørt etter travle dager på jobb heller.) Dessuten er det jo ikke å komme fra at man utvikler seg intellektuelt i løpet av flere års utdannelsesløp, og dermed kanskje ønsker å omgås mennesker som er like en selv... Og ja, jeg vet at ikke alle yrker som krever høy utdannelse er "sånn" og alle de andre er "slik". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 24. februar 2010 #15 Del Skrevet 24. februar 2010 Jeg ser vel mest etter de som har utdanning på samme nivå som meg selv, men det er ikke noe absolutt kriterie. Jeg datet en gang en som ikke hadde noe mer enn videregående, men han jobbet som barista, var lidenskapelig opptatt av kaffe og jobbet hardt for å bli dyktig på området. Det å ha en slik tilnærming og lidenskap for det man driver med syns jeg er tiltrekkende, uansett utdanningsnivå egentlig. Jeg hadde nok styrt unna noen som hadde en jobb de var halvfornøyd med og ikke hadde tenkt å gjøre noe med det heller. Syns det er litt utiltrekkende med menn som er fornøyd med "middels ok jobb" og som ikke er interessert i å strekke seg etter noe mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 24. februar 2010 #16 Del Skrevet 24. februar 2010 Da jeg var singel og datet erfarte jeg at menn med kort utdannelse (videregående eller kortere) ikke var noe for meg. Synes vi hadde litt lite til felles. ...æsj, dette ser ganske nedlatende ut! Jeg mener det ikke på den måten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 24. februar 2010 #17 Del Skrevet 24. februar 2010 Huff. Nok en tråd som handler om å svartmale. En godt utbredt myte er at det kan virke som om mange med akademisk utdannelse tror at de med fagutdannelse eller uten for den slags skyld forblir i samme jobben hele livet. Mens de selv gjør karriere innen sitt fagfelt. Slik er det nok ikke. Selv jobber jeg i bilbransjen som ettermarkedsjef. En stilling jeg har fått etter å ha jobbet meg oppover i systemet fra bilmekaniker og med etterutdannelse (ikke universitet/høgskole. I min bransje blir man ikke feks ettermarkedsjef, driftsjef eller salgsjef av å gå på BI. Folk rekrutteres fra bransjen og da gjerne internt. Man må rett og slett ha mange års bransjeerfaring. Dette er ikke noe spesiellt for bransje. Det jeg vil frem til er at det er ikke utdannelsesnivået som er avgjørende for kunnskap, ambisjoner eller karriere. Det kommer bare an på hvilket yrkesretning man velger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 24. februar 2010 #18 Del Skrevet 24. februar 2010 Huff. Nok en tråd som handler om å svartmale. En godt utbredt myte er at det kan virke som om mange med akademisk utdannelse tror at de med fagutdannelse eller uten for den slags skyld forblir i samme jobben hele livet. Nå kan jeg bare svare for meg selv, men for meg handlet det ikke først og fremst om sjefsambisjoner. Jeg hadde rett og slett mest til felles med andre som har akademiske interesser og synes jeg både får og selv kan gi mer i et forhold der partneren har litt å fare med på det området. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjestefrøken Skrevet 27. februar 2010 #19 Del Skrevet 27. februar 2010 For meg et det viktig med utdannelse. Jeg er på et par sjekkesider på nett, og svarer aldri noen som kun har grunnskole. Jeg foretrekker ar de har høyere utdannelse på universitet/høyskolenivå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 27. februar 2010 #20 Del Skrevet 27. februar 2010 Jeg ville aldri ha satt meg fast i utdannelseskrav. Det viktige er hvordan vi kommuniserer, og jeg har erfart at dette ikke er knyttet til høyere titler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå