Gå til innhold

Drikker lite vann


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er avhengig av Pepsi Max og Cola Zero, og drikker ca. 1,5 l. per dag. Trenger ingen lekse på hvor (evt.) usunt det er. ;)

Jeg drikker minimalt med vann utenom, men store deler av Pepsi Max og Cola Zero inneholder jo vann. Vet at ingenting kan erstatte rent vann, men kan jeg regne deler av brusen som "inntak av vann"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager, men det kan du nok ikke... Etter hva jeg har lært i hvert fall. Usunn væske er bedre enn ingen væske, men vann er essensielt for å rense kroppen for avfallsstoffer. I tillegg er det det eneste du kan drikke som er tomt for kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er avhengig av Pepsi Max og Cola Zero, og drikker ca. 1,5 l. per dag. Trenger ingen lekse på hvor (evt.) usunt det er. ;)

Jeg drikker minimalt med vann utenom, men store deler av Pepsi Max og Cola Zero inneholder jo vann. Vet at ingenting kan erstatte rent vann, men kan jeg regne deler av brusen som "inntak av vann"?

Ja du får jo i deg vann, men Pepsi og Cola inneholder vanndrivende stoffer, så du må drikke mer enn 1 l Pepsi hvis det skal ha samme effekt på væskebalansen som 1 l vann. Ikke bare får du i deg mye dritt, men du ødelegger også tennene dine rimelig fort. Du bør snarest lage en avvenningskur for deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du får jo i deg vann, men Pepsi og Cola inneholder vanndrivende stoffer, så du må drikke mer enn 1 l Pepsi hvis det skal ha samme effekt på væskebalansen som 1 l vann. Ikke bare får du i deg mye dritt, men du ødelegger også tennene dine rimelig fort. Du bør snarest lage en avvenningskur for deg selv.

Enig her.

Hva om du bestemmer deg på forhånd at du kun skal drikke 0,5 liter brus i morgen og 1 liter vann i tillegg. Kanskje vil brusen smake bedre også om du reduserer inntaket og ikke pimper nedpå. Ikke kjøp inn mer enn en halvliters flaske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...