Gjest Gjest_sulten_* Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 Er det noen som har en super enkel oppskrift på middag med scampi? Har en pose i fryseren, og mener å ha hørt at det er mye godt man kan lage med chili
Møffi Skrevet 22. februar 2010 #2 Skrevet 22. februar 2010 Du kan lage wok Bare husk å ikke stek de for lenge, da blir de gummiaktige..
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2010 #3 Skrevet 22. februar 2010 Jeg prøvde scampiwok i forrige uke og det ble kjempegodt! Jeg marinerte scampien i finhakket 1/3 fersk chili, 2 vår løk og 1/2 rødløk. Woket brokkoli, rød paprika, vannkastanjer og bambusskudd. Tilsatte de marinerte scampiene på slutten og stekte til de var gjennomvarme. Serverte med fullkornsris og soyasaus.
gjestepesten Skrevet 22. februar 2010 #4 Skrevet 22. februar 2010 Jeg steker scampi med litt finhakket chili i olje, salt og pepper på scampien mens den steker. Serverer den sammen med hjemmelaget potetstappe med masse hvitløk, og en saus som jeg lager på dette viset: 2 ss sweet chili saus, varm opp til det nesten koker, spe i med fløte til passe tykkelse (og "styrke"). Salt og pepper. Voila! Veldig enkelt og kjempegodt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå