Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 (endret) Hypermobile ledd er en tilstand der flere eller mange ledd kan bøyes/strekkes mer enn det vi forestiller oss er normalt: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...hlersDanlos.jpg Er det noe man bør være på vakt for når man har denne tilstanden? Endret 22. februar 2010 av SportyShorty img-tags fjernet
Gjest Smaragd Skrevet 22. februar 2010 #2 Skrevet 22. februar 2010 (endret) Hypermobile ledd er en tilstand der flere eller mange ledd kan bøyes/strekkes mer enn det vi forestiller oss er normalt: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...hlersDanlos.jpg Er det noe man bør være på vakt for når man har denne tilstanden? (Om man er turner, eller annet som gjør at man er ekstra tøyelig, kan det også vere grunn nok får å klare desse bevegelsene du skisserer her.Man er ikke automatisk hypermobil.) Man skal ikke tøye leddene til det ytterste. Det verste man gjør er å "vise frem" dette til andre. "Se hva jeg kan" er ikke bra. Trening er flott, det styrker musklene rundt, og kan vere stabiliserende i seg selv. Om man i tillegg ofte får ting utav ledd, så bør mman gå til legen og få konstantert/utelukket at man har EDS eller ndre lignende tilstander. Man blir forresten ofte raskt sliten av å vere hypermobil. Kroppen må bruke energi på å stabilisere hele tiden. Endret 22. februar 2010 av SportyShorty img-tags fjernet
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2010 #3 Skrevet 22. februar 2010 (Om man er turner, eller annet som gjør at man er ekstra tøyelig, kan det også vere grunn nok får å klare desse bevegelsene du skisserer her.Man er ikke automatisk hypermobil.) Jeg er ikke aktiv på treningsfronten i det hele tatt, men har alltid kunnet bøye og tøye fingre, tær, armer og bein på den måten. Faren min og farmoren min var likedan. Siste jeg leste om denne tilstanden var at man kunne ha mer vondt i ryggen og at man kunne få problemer når man var gravid. Jeg har ofte litt vel mye vondt i ryggen... Men, vet jo ikke om det er sant da. O.o
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå