Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 Jeg tenkte å bytte ut sukkeret i en kake med splenda. Men skal jeg da bruke samme mengde?? Noen som vet?
Jenta21 Skrevet 22. februar 2010 #2 Skrevet 22. februar 2010 Samme volumet, men ikke samme vekt. Altså 1 dl Splenda for 1 dl sukker.
Gjest ts Skrevet 22. februar 2010 #3 Skrevet 22. februar 2010 Ok Me vil det være noe smaksforskjell??
Halkatla Skrevet 23. februar 2010 #4 Skrevet 23. februar 2010 Du får ingen smaksforskjell. Jeg har bakt sukkerbrød med Splenda og det går veldig fint. Det eneste er at det ikke hever like bra som med vanlig sukker. Så da har jeg laget røre til større form enn jeg faktisk skal ha.
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2010 #5 Skrevet 23. februar 2010 Kan jeg bytte ut sukker med splenda i alt? Feks cookiedeig hvor smør og sukker skal røres hvitt..
Jenta21 Skrevet 23. februar 2010 #6 Skrevet 23. februar 2010 Splenda kan erstatte sukker i bakevarer hvor sukker ikke er en hovedingrediens (altså der hvor sukker og sukkeret sine egenskaper er essensielle for et vellykket resultat). Les litt mer her: http://www.splenda.com/cooking-baking/granulated
Halkatla Skrevet 23. februar 2010 #7 Skrevet 23. februar 2010 Ja det skal kunne gå an. Googlet litt og fant engelske oppskrifter hvor Splenda og smør røres, så da skal det gå an å bruke egne oppskrifter og bare bytte ut sukker med Splenda.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå