Gå til innhold

Ellisivs ungdomskilde


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Nydelig skrivning!

Og, du har så rett!

..Tror jaggu at jeg fikk en bitteliten åndelig pause bare ved å lese boka di! Avogtil skal det ikke mer til - iallefall ikke når babyen sover og mor er nydusjet og sitter med vått hår.

Har du forresten coctailkjolen på deg nå? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk du en åndelig pause? Så fint! Gjem den i hjertet ditt og let etter fler! :hjerte:

Jeg har ikke på meg coctailkjole i dag, det er for kaldt dessverre, men jeg har mitt fineste undertøy under en pen svart bluse og en casual, feminin dressbukse. Har også hengt et smykke jeg fikk av kjæresten min for 1 år siden om halsen. Har ordnet håret skikkelig, og sminket meg pent.

Og enda er jeg bare hjemme- skal en tur på butikken senere, da. Kjøpe sjokolade. :oops: Og majones, og noen knallrøde, sure, norske høstepler.

I dag tente jeg et lys fordi jeg er frisk, og fordi alle jeg er glad i er friske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og enda er jeg bare hjemme- skal en tur på butikken senere, da.

...og det er sånne underliggende tanker som gjør meg lattermildt oppgitt over meg selv. Hvorfor skulle jeg ikke pynte meg, bare for meg selv?

Selvfølgelig kan jeg det, hvis jeg ønsker.

En annen ting er at mange er altfor mye styrt av hva de tror andre vil synes, hva andre vil tro, hva andre vil tenke...

I teorien hadde det vært flott å kunne gå med gullfarget øyeskygge på en mandag. Men jeg gjør det ikke, fordi jeg, antakelig ubevisst, tenker (ellers hadde jeg vel gjort det for lenge siden?): -Man gjør ikke sånt. Hva ville folk tenke; GULLFARGET, glamorøs øyenskygge på en mandag? Nei, herlighet. *latter* Ikke tenk så rare tanker, Ellisiv.

Det er vanskelig å være seg selv 100%. Jeg prøver. Er iallefall bevisst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at jeg fortsatt følger med, og setter enorm pris på dagboken din, den gir meg virkelig noe.

Har stadig ønsker og tanker om hvordan jeg vil leve livet mitt, du setter ord på dem for meg....-takk!!

Er sliten om dagen, og prøver å ikke ønske å være flink til alt, vil heller være et godt menneske!

Jeg bruker dine ord til å finne veien :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alive: Herlig å lese at mine tanker gir deg noe! Jeg inspirerer meg selv også til å leve mer sant, ved å skrive ned her det jeg tenker på.

Camelia: Abboner alt du vil!

Eksisterer det bare to virkelige følelser i verden?

Jeg begynner å lure.

Og de følelsene er:

Kjærlighet og Frykt. Er alle andre følelser en gråsone mellom disse to?

Er det sånn at den ene følelsen utelukker den andre? Jeg tror nesten det.

For å elske dypt, inderlig og betingelsesløst, bør frykt ikke være tilstedeværende.

Når man er redd, blir det alt som betyr noe. Dessverre. Redselen, bekymringene, tristheten, de skumle tankene, scenarioene man lager seg i hodet sitt. Hvor mange kan konsentrere seg om oppbyggende elsking da? Ikke jeg ivertfall.

Jeg kan da ikke være den eneste i verden som har merket dette?

Jeg vil ikke være redd. Å være realistisk trenger ikke å bety å være redd. Jeg vil bare leve, være lykkelig, elske, sove, spise, le.

Det hadde kanskje blitt ensformig etterhvert.

Vi trenger nok en dose frykt av og til for virkelig å verdsette kjærligheten.

Og så var det åpenheten, da. Jeg vender stadig tilbake til den. Å være åpen for alt, ikke være forutinntatt, ikke la sjanser gå ifra seg fordi man innerst inne frykter noe, ikke tenke i gamle baner hele tiden.

Jeg liker redd-barna-reklamen. Ingen trodde at vi kunne krysse havet. Ingen trodde at vi kunne fly i luften. Ingen trodde at vi kunne erobre verdensrommet. Ingen tror at vi kan redde alle barn.

Jeg legger til: Ingen tror at kjærligheten vil seire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Janteloven.

Er Norge i særstilling når det gjelder denne? Det er så sant, så sant!

Janteloven

1. Du skal ikke tro du er noe.

2. Du skal ikke tro du er like meget som oss.

3. Du skal ikke tro du er klokere enn oss.

4. Du skal ikke innbille deg at du er bedre enn oss.

5. Du skal ikke tro du vet mer enn oss.

6. Du skal ikke tro du er mer enn oss.

7. Du skal ikke tro du duger til noe.

8. Du skal ikke le av oss.

9. Du skal ikke tro noen bryr seg om deg.

10. Du skal ikke tro du kan lære oss noe.

Jepp, i et nøtteskall- og jeg er så lei meg for det.

Er det misunnelse som gjør det, eller en innlært nedlatende holdning til berømtheter og autoriteter?

Jeg har drept enhver tendens til jantelov i mine egne tanker, dessverre kan jeg ikke gjøre det i andres. Det får bli deres eget mål, hvis de føler at det gir dem noe.

For min egen del har jeg blitt mer åpen og fordomsfri, mer frisinnet og mindre engstelig. Samtidig kan jeg oppriktig glede meg på andres vegne uten å kjenne et stikk av det grønne sjalusimonsteret. Det er sikkert mange som kan det, men det er også mange som ikke kan det.

Noen ganger føler jeg at jeg stoler litt for mye på meg selv. Går det an?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hentet mitt Dermalogica skin kit på posten, og jeg har rukket å prøve sakene også. (Prøvde special cleansing gel, multi active toner og skin smoothing cream)

Hallelujah!

Det herligste var multi active toner- forfriskende tonic-spray med lavendel! Elsker den duften. Og konsistensen på huden etterpå- mmhm!

Gleder meg til fortsettelsen.

Bye bye Shiseido, helloooooooo Dermalogica.

Fikk pakkelappen i forgårs, men rakk ikke å hente pakken før i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...