Gjest Nybegynner'n Skrevet 21. februar 2010 #1 Skrevet 21. februar 2010 Hei. Jeg er nybegynner når det gjelder Sushi, og har ikke peiling på hva de forskjellige rettene er. Vet bare at jeg synes det er godt . Kan noen forklare meg hva maki er og sashimi og nigiri osv. Liker veldig godt disse rullene med ris og avocado eller laks etc. Og også de bitene med ris med f.eks lakseskive oppå..... Vil gjerne bestille take away og vet at de har flere bra steder i nærheten hvor jeg bor (Drammen), men kunne vært kjekt å vite hva jeg skal bestille he he....
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2010 #2 Skrevet 21. februar 2010 Rene skiver fisk = sashimi Ris med fisk oppå = nigiri Rull med nori (tang) og ris med fisk i midten = maki Stor hpndrullet, som kremmerhus = temaki Den svarte tangen er altså nori, wasabi er den grønne guffa som er så sterk, så er det soya og syltet ingefær. Også må du dra på polet og kjøpe inn noen kirin til! Høres litt rart ut, men prøv soft shell crab, det er helt sykt godt!!
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2010 #3 Skrevet 21. februar 2010 Og: Ha wasabi i soyaen og rør den ut. Ta litt ingefær mellom hver bit, den skal rense ganen, og gjøre klar for smakene av den neste biten. Øl eller hvitvin er det som skal drikkes til sushi!
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2010 #4 Skrevet 21. februar 2010 Hvor kjøper du sushi i drammen? Flytter snart til nærheten, så tar gjerne imot tips!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå