Gå til innhold

Trådløs overføring av lyd & bilde fra rom til rom?


Gjest Embla s

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om slike innretninger har noe for seg? Eks fra Thomson til 995,- ? ( heter: "Trådløs a/v sender")Er det slik at man kan overføre lyd fra stereo i stua, gjennom vegger, til høytalere i et annet rom? I såfall er det jo genialt (hvis det virker)? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miemannen har lyst på sånn. Han vet om flere som har det (han dumper litt borti dette i forb. med jobben), og de sier det er veldig greit. Slipper ledninger fra rom til rom hvis du f.eks skal ha TV flere steder.

Vet ikke om det er akkurat den samme som du nevner, men den han har lyst på koster ca en tusenlapp på Elkjøp, så det er vel noenlunde det samme.

Bare spør hvis du lurer på noe, så kan jeg kanskje finne ut noe mer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en slik, og den er super til det vi bruker den til iallefall. Vi har kabeltv, med som uttak i kjelleren. Da vi rev den veggen hvor dette var ført til hovedetasjen, hadde vi kun kabeltv i kjelleren. Så kjøpte vi en slik, som består av to bokser, en mottaker og en sender. Så nå har vi kabeltv i hovedetasjen igjen, uten en masse ledninger.

Den sender både lyd og bilde, så da kan en nok overføre musikk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Mie og SiBa! det er nok samme sak vi snakker om. Tenker jeg trenger en slik jeg!! (lage mat mens jeg hører på plater)!! :D

(det hørtes bare for godt ut til å være sant, men jeg stoler på dere) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embla,

Du kan ikke koble den rett på høyttalere, den kobles på inngangen til en forsterker / stereoannlegg.

Til ditt bruk er kanskje trødløse øretelefoner det greieste? Pass i så fall på å kjøpe en med lengst mulig avstand mellom sender og headset - det er stor forskjell mellom de som er å få kjøpt - noen kan ikke sende mer enn noen meter, og ikke gjennom vegger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embla,

Du kan ikke koble den rett på høyttalere, den kobles på inngangen til en forsterker / stereoannlegg.  

Til ditt bruk er kanskje trødløse øretelefoner det greieste? Pass i så fall på å kjøpe en med lengst mulig avstand mellom sender og headset - det er stor forskjell mellom de som er å få kjøpt - noen kan ikke sende mer enn noen meter, og ikke gjennom vegger.

å :( Så jeg må i såfall ha en forsterker på kjøkkenet?! Vel, da kan jeg jo likegodt kjøpe et stereoanlegg til kjøkkenet da vel?

Men trådløst headsett - det kunne vært noe, hva koster et godt sånt sett? Hvilke merker er å anbefale? (må gå gjennom vegger og rundt hjørner)!

(Skjønt, det høres jo litt usosialt ut da.. Stå og lage mat med head sett..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trådløst er fremtiden. Det eneste problemet er måten folk tenker på, de er vant til å forholde seg til fysiske ting. Hvis ikke printeren virker, så sjekker man 1) er den slått på? 2) er kontakten ordentlig i? osv.

Med trådløst så har man ingen fysiske representasjoner å forholde seg til, og de mentale modellene kan bli.. interessante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...