Gå til innhold

Sjokoladeavvenning


Gjest Gjest_Ruth_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Ruth_*

Jeg er en selverklært sjokoholiker, spiser sjokolade nesten hver dag. Nå er det slutt! Er normalvektig, men det er jo absolutt ikke bra med så mye sukker og fett. I morgen begynner jeg på sjokoladeavvenning. Ikke noe sjokolade på en hel måned. Forhåpentligvis vil jeg klare å nyte sjokolade i mer moderate mengder etter dette.

(Grunnen til at jeg skriver det her er at jeg tror det vil hjelpe på motivasjonen min.)

Nyter en plate melkesjokolade med daim nå. HURRA! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg er pittie og jeg har vært ukontrollert av sjokoladen i 6 måneder :fnise:

Har vært på sjokoladeavvenning selv, er ikke lett nei. Viktig og ikke overspise på sjokolade etter avvenningstiden er over, da går det lett over til en vane igjen.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er et møte for anonyme sjokoholikere, så:

Hei jeg er Micka og jeg er sjokoholiker!

Jeg har vært ut og inn av avhengigheten for sjokolade. I de periodene hvor jeg er "tørrlagt" så har jeg funnet ut at Duo-yoghurt produktene hjelper. Jeg spiser da bare yoghurten, og ikke sjokoladekulene. Er ikke jeg flink...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en selverklært sjokoholiker, spiser sjokolade nesten hver dag. Nå er det slutt! Er normalvektig, men det er jo absolutt ikke bra med så mye sukker og fett. I morgen begynner jeg på sjokoladeavvenning. Ikke noe sjokolade på en hel måned. Forhåpentligvis vil jeg klare å nyte sjokolade i mer moderate mengder etter dette.

(Grunnen til at jeg skriver det her er at jeg tror det vil hjelpe på motivasjonen min.)

Nyter en plate melkesjokolade med daim nå. HURRA! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyter en plate melkesjokolade med daim nå. HURRA! :)

Kan jeg bare spørre - Er denne god? Det er den store til Freia sant? Ikke vanlig daim du mener her.. Har vurder smake den, men ikke kommet så langt enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg bare spørre - Er denne god? Det er den store til Freia sant? Ikke vanlig daim du mener her.. Har vurder smake den, men ikke kommet så langt enda..

TS skriver "NYTER en plate.....", vil tro den er god da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pippelipp

Jeg sluttet å spise hvetemel og da merket jeg at sjokoladesuget forsvant. Helt merkelig. Du må være hard med deg selv i begynnelsen, spis frukt og mandler eller andre gode nøtter og ikke hvetemel og etter hvert forsvinner søtsuget. Det gjorde susen for meg, jeg ville ikke ha sjokolade lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ruth_*

TS her.

Dagen i dag har vært hard. Jobb fra 8-16, også trening fram til kl 18. Jeg har ikke merka suget så mye, sikkert fordi jeg har en dundrende hodepine. Kanskje det er abstinenser? :fnise: har jo tross alt ikke spist noe siden lørdag.

prøver/prøvde å holde meg unna mel og karbohydrater i tilegg, men det går bare ikke. :)

Og, ja, daim-sjokoladen er GOD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å spise hvetemel og da merket jeg at sjokoladesuget forsvant. Helt merkelig.

Ikke så veldig merkelig. Når man kutter ut karbohydrater (nå vet jeg ikke om du inntok andre karbohydratkilder i stedet for hvetemel men....), blir blodsukkeret mer balansert. Det er ujevnt blodsukker som fører til søthunger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS skriver "NYTER en plate.....", vil tro den er god da :P

Kremt.. Første en blir blind på er øynene gitt :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...