Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2010 #1 Skrevet 20. februar 2010 Har heldigvis aldri vært borte fra jobb. Men nå har jeg fått influensa. Var borte fra jobb tors og fredag. Må jeg gå til legen på mandag å få sykemld vis jeg fremdeles er sjuk? Jeg lager mat til 100 i en barnehage.så å snufse og hoste /nyse der er vell ikke så lurt-
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2010 #2 Skrevet 21. februar 2010 Hvis dere ikke har IA-ordning der du jobber må du ha sykemelding fra lege ja.
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 21. februar 2010 #3 Skrevet 21. februar 2010 Men husk at du ikke får sykemelding for torsdag og fredag i forrige uke, slik at du nå har brukt opp 1 egenmelding. Legen har nemlig ikke lov å tilbakedatere på sykemelding med mindre kontakt kan dokumenteres, f.eks at du ringte torsdagen og bestilte legetime til mandag. Egenmeldinger er til for å brukes dersom det dreier seg om kortere sykdomsfravær. Dessverre er det mange som ikke skjønner det og ønsker sykemelding fra lege slik at de kan "spare" egenmeldinger.
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2010 #4 Skrevet 21. februar 2010 er der slik at du kan ha egenmelding på 3 sammenhengende dager? vis jeg var borte tor og fredag så helg imellom kan jeg da i prinsippet være borte man tir onsdag denne uken?
lilljan Skrevet 21. februar 2010 #5 Skrevet 21. februar 2010 Tror iikke det går, nei. Det skal være noen dager mellom hver egenmeldingsperiode man bruker. Det går heller ikke å ta ut to dager før helg og en etter helg.
Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 21. februar 2010 #6 Skrevet 21. februar 2010 Husk det til neste gang, at du ringer din lege, du trenger kun å si ifra at du er dårlig, å vil melde ifra i tilfelle det viser seg å bli lengre fravær enn egenmeldingsdagne. blir du frisk innen allikevel, så flott, hvis ikke, så har legen notert seg når du ringte, å kan tilbakedatere en sykemelding. Men bruk det kun når du kjenner at dette kan muligens bli noe langvarig, vi kjenner jo det på oss. Ellers regnes egenmeldingsdagene dine på kalenderdager, slik at om en er borte fredagen, så regnes lør og søn også. Man kan ikke bruke 2 egenmeldinger rett etter hverandre. Vet ikke hvor mange dager det må være mellom.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå