ringblomst Skrevet 7. september 2003 #1 Del Skrevet 7. september 2003 Noen som vet hva det kan være når katten plutselig får klø-spasmer, han klør seg helt febrilsk bak hodet/ørene? Ser ut som han er helt vill og gal, samt lager lyd når han gjør det. Men så går det plutselig over, og han er sitt normale seg. Nevnte det for veterinæren en gang, men hun sa ikke så mye. Lurer på at ta katten til veterinæren igjen, for det ser ikke ut som har det noe godt når det står på. Dette skjer riktignok kanskje en gang daglig etter det vi vet, ellers er han en sunn og fin katt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluebird Skrevet 7. september 2003 #2 Del Skrevet 7. september 2003 Det kan vel være både det ene og det andre, så sikkert lurt å ta pus med til veterinær ja. Kanskje er det ingenting. Kanskje er det noe utenpå øret, eller noe inni øret. Kanskje det bare trengs en liten opprenskning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. september 2003 #3 Del Skrevet 8. september 2003 Høres ut som øremidd.. DEt er ikke farlig, men VELDIG smittsomt mellom dyr og ikke minst, veldig plagsomt!! Har katten din øremidd, vil den produsere mer ørevoks enn normalt. Den vil også lukte litt ubehagelig i fra ørene... Ørevoksen er gjerne mørkebrun. Hvis du tar med katten din til vetrinæren og ber om en øremidd-test, sjekker de dette for deg. Testen er veldig enkel. Q-tips med ørevoks i microskop. FInner de midd, får katten 2-3 middsprøyter. MEN! Som jeg sa. Midd er veldig smittsomt. Hvis du har en utekatt, får du det garantert tilbake til katten innen kort tid. Midd smitter fra katt, hund og ilder. Som jeg vet om.(mao. ikke mennesker..selv om det sikkert klør i øret mens du leser dette) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 8. september 2003 #4 Del Skrevet 8. september 2003 hilsen jordbær! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Skrevet 8. september 2003 #5 Del Skrevet 8. september 2003 Yepp, høres veldig ut som øremidd. Den forrige katten min hadde det, og nå ser det jammen meg ut til at den nye kattungen vår (hentet den i går - han er helt nydelig) har det også. Sjekk om katten din har et mørkt brunt belegg i ørene - da er det helt sikkert midd. Katten vår fikk ikke sprøyter, men øredråper som vi skulle bruke 2 dager om dagen i 14 dager. Det gikk veldig greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 8. september 2003 #6 Del Skrevet 8. september 2003 De fleste dyrleger har gått bort fra øredråper. Og det er jo litt synd. Billigere og enklere for oss eiere med øredråper.. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 9. september 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 9. september 2003 Tusen takk for svar, har ikke fått sett helt nøye på den ennå (er utekatt ja), men håper det er forklaringen. Hvor mye koster det for behandling med sprøyter kontra øredråper? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 9. september 2003 #8 Del Skrevet 9. september 2003 Tja.. koster litt ja Ivomec-behandling er ikke så dyr i seg selv, men du må betale for en hel dyrlegetime. Tror sprøyten koster 90kr elns. Den må tas på nytt etter 14 dager for å fjerne alt iom at sprøyen bare dreper levende midd, så tar sprøyte nr2 middene som klekkes etter denne tiden. I tillegg anbefaler jeg deg at du kjøper ørerens. Dette har en prevantiv virkning mot øremidd. Ingen øremidd vil bo i et øre uten mat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_anita_* Skrevet 11. september 2009 #9 Del Skrevet 11. september 2009 Tja.. koster litt ja Ivomec-behandling er ikke så dyr i seg selv, men du må betale for en hel dyrlegetime. Tror sprøyten koster 90kr elns. Den må tas på nytt etter 14 dager for å fjerne alt iom at sprøyen bare dreper levende midd, så tar sprøyte nr2 middene som klekkes etter denne tiden. I tillegg anbefaler jeg deg at du kjøper ørerens. Dette har en prevantiv virkning mot øremidd. Ingen øremidd vil bo i et øre uten mat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_anita_* Skrevet 11. september 2009 #10 Del Skrevet 11. september 2009 Jeg leste på en side at det hadde hjulpet en dyrebeskyttelse å dryppe ørene med jordnøtt olje og se om det ble bedring så nå skal jeg å kjøpe det for mine katter har nok svineriet. fy for noen ekle ktyp. lykke til uansett hvordan du løser problemet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå