Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2010 #1 Skrevet 20. februar 2010 Hva er det som er så galt med å være antirasist? Er ikke det en som er i mot rasisme da? Hører om flere som tar det som en fornermælse å bli kalt antirasist og noen bruker det visst som et skjellsord og noen roper ut hvor mye de hater dem og at de er dum og at de er ditt og datt.
Gjest m. Skrevet 20. februar 2010 #2 Skrevet 20. februar 2010 Jeg vil håpe å tro at de fleste i Norge faktisk er Antirasistiske. Selv om man kan ha forskjellige meninger om Islam og innvandring. Hoved problemet er at mange i dag som kaller seg Antirasister egentlig er bøller som er ute etter å lage bråk. Noen ganger får jeg også inntrykk av at det er bare tilfeldigheter hvilken side de demonstrer på også. Når jeg var tennåring så var jeg vitne til en voldlig demonstrsjon i mot at Dronning Magrethe av Danmarks besøkte i Norge. Flere av demonstrantene var rasende kastet stein og jeg ble livredd. Utrolig å bli sint over et besøk fra Danmark, selv om mange av de egentlig er skuffet over livet. Senere har jeg sett den samme gjengen være med på andre voldlige demonstrasjoner, de kaller seg også antirasister. Så ordet har fått litt uheldig betydning. Jeg ville helst ikke at noen bruker begrepet om meg i alle fall fordi en del automatisk tenker blitz miljøet osv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå