Gå til innhold

Klarer ikke å connecte meg opp i SmartFTP

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvorfor skjer det ingenting? Skriver inn ftp.home.online.no som er servernavnet som jeg skal bruke, og også brukernavnet og passordet som ble sendt til meg på mail. Trykker så Connect, og ingenting hender...... :-? Er jo en fordel å komme meg inn i programmet her.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et eller annet sted (som regel ganske så synlig) vil det stå en feilmelding - en melding om hvorfor du ikke kommer inn.

Den vanligste feilen er feil username eller password.

Kanskje serveren heter home.online.no (ftp://home.online.no) og ikke ftp.home.online.no (ftp://ftp.home.online.no)?

Skrevet

Ut i frå det du skriv sist så har du vel gjort det, men berre for å vera heilt sikker: Du har aktivisert heimesideområdet ditt (under kontoadministrasjon)?

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja har det. Nå er det over 2 timer siden jeg prøvde meg, men feilmeldinga password required kommer opp hver gang. Skriver inn det passordet jeg fikk da jeg registrerte meg, holder ikke det da??

Skrevet

Det burde halda det - dvs. du treng jo brukarnamnet ditt òg, såklart ;-)

Når du skriv inn adressa di i nettlesaren, kva kjem opp då? Det kan nok gi eit hint om kor problemet ligg - får du ei 404 Page Not Found-melding, så er nok ikkje området klart enno.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja det var nettopp det som kom opp! Er vel bare å vente da?

Skrevet

Eg veit ikkje kor lang tid det er meininga det skal ta før området er klart, men du har to valg:

1. Vente. Om det tek litt tid, så er det berre det som skal til. Men om det er meininga du skulle fått tilgang med ein gong...

2. Ta kontakt med kundeservice, enten pr telefon, email eller chat. Det verste som kan skje er at du får beskjed om at du berre må vente litt til - det beste at dei fiksar det med ein gong.

Redd eg ikkje kan seia noko meir enn det...

Gjest Anonymous
Skrevet

Kuttet faktisk ut home.no. Nå sitter jeg og prøver meg gjennom start, som funket bedre, så vi får se :D

Tusen takk for tipsene iallefall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...