Gå til innhold

Puls på spining


Gjest Gjest_Karoline_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Karoline_*

Jeg bruker pulsklokke når jeg trener spinning. Er ikke i særlig god form enda. Den høyeste pulsen jeg har klart å oppnå er 197, jeg er 34 år. Gjennomsnittspuls på ei 45 min økt er ca 175, er dette ok? For høyt for lavt? Noen har sagt at den burde være lavere, og det skjønner jeg ikke helt? Er det ikke bra å ta i det en orker? Kan noen forklare med dette?

Takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det første du bør gjøre er å finne ut makspulsen din. 220 minus alder er veilendende, men absolutt ikke nøyaktig. Din virkelige makspuls kan testes på forskjellige steder avhengig av hvor du bor. Et googlesøk kan sikkert hjelpe deg.

Det neste er hva du ønsker å oppnå. Er det f.eks. ei pulsøkt for trening av hjertet bør du ligge på mellom 85-95% av makspuls i dragene, og rundt 70% i de aktive pausene. Ellers kommer det ann på hva du ønsker å trene.

Det morsomme med puls er jo at jo dårlige form man er, jo lettere fyker pulsen opp. Er man i god form har man lavere hvilepuls og må jobbe mer for å få den opp i ønsket sone. Man bør jobbe for å få ned hvilepulsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...