Gå til innhold

kan jeg stenge katten inne?


Gjest Gjest_sus_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_sus_*

Hei

Jeg har en katt som har egen katteluke og hun elsker å være mye ute. Men nå har reven lusket rundt her hver natt i 3 uker. (det er masse snø her)

Så jeg har stengt igjen luken hver natt, sånn at katten skal holde seg inne.

Men nå skal jeg ha en operasjn og regner med å være borte i 4 dager, kan jeg stenge katten min inne i 4 hele dager??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg syns absolutt ikke du kan det hvis du ikke har noen til å passe på den. Det samme gjelder uansett om du lar den få gå ute eller ikke, man drar ikke fra en katt alene i fire dager uten tilsyn. Den trenger friskt vann og mat og skifting av kattedo, i tillegg til oppmerksomhet, såklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_sus_*

Selvfølgelig skal hun å vann og mat, søsteren min ska stikke innom og fylle på, men jeg kan jo ikke be henne komme på morgenen og slippe katten ut og komme tilbake på kvelden for å stenge døren igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da syns jeg ikke det er noe problem å la katten være inne i fire dager :) Så lenge du har kattedo, såklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok helt fint. 4 dager er ikke særlig lenge,

og det er jo uansett til det beste for katten å være innendørs i noen dager fremfor å kanskje bli tatt av rev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok helt fint. 4 dager er ikke særlig lenge,

og det er jo uansett til det beste for katten å være innendørs i noen dager fremfor å kanskje bli tatt av rev.

Slapp av! Reven tar da ikke katter, så den kan trygt være ute aleine. Er kansje værre med tobeinte fiender med salongæver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reven kan ta katt, jo...

Sålenge noen ser til den, og den har kattedo, så skulle det gå helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reven kan ta katt, jo...

Sålenge noen ser til den, og den har kattedo, så skulle det gå helt fint :)

Vi har hatt mange katter opp gjennom åra på småbruket. Dem har bodd i løa og reven har luska rundt her. Ikke en har forsvunnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selv om du ikke har opplevd at dine katter har forsvunnet, så KAN reven ta katter?

Har et eksempel her fra byggefeltet nå i høst/vinter, hvor katta først har "sluppet fra" reven, men der hvor reven har bitt av katta halen.

Så i begynnelsen av desember forsvant katta helt. Da har de funnet kattespor og revespor som har "krysset", og siden ingen flere kattespor.

Det ble skutt en stor rev her i desember

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reven kan ta katter ja. Jeg ville latt katten være inne mens jeg var borte. Så lenge søsteren din kommer innom så går det helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slapp av! Reven tar da ikke katter, så den kan trygt være ute aleine. Er kansje værre med tobeinte fiender med salongæver?

For noen vintre siden kom gaupe (!) og drepte katten til mannen min! Og er reven sulten nok, så prøver den seg gjerne på en uoppmerksom pus. Hos oss så er kattene, foreløpig, raskere enn reven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...