Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2010 #1 Skrevet 19. februar 2010 Nå bytter de ut biler med mopeder og sparer både miljø og penger. Arbeidsdagen for postbudene blir også lettere. Posten i resten av Norge ser på resultatene og vil følge etter http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.7003461 1: Jeg tror dette vil skape farligere trafikksituasjoner. 2: Arbeidsdagen blir ikke lettere, snø, kulde og regn. Blir sikkert moro for postbudet å kjøre i regnvær der postbudet får en vegg av vann over seg når h*n møter en bil, blir mange liter det. Hva med alle pakkene? Sparer det miljøet når kunden må ta bilen selv til posten for å hente den selv? Eks DVD filmer jeg har bestilt kommer ofte i postkassa, må jeg virkelig hente disse nå? Jeg tviler på at så mange postbud vil juble over dette forslaget, tror at dette kan føre til at noen slutter i jobben,
Gjest Gjest_Lotto_* Skrevet 19. februar 2010 #2 Skrevet 19. februar 2010 Jeg ser at det kan bli enklere for postbudene å komme til alle postassene og man slipper å gå inn og ut, og inn og ut av bilen utallige ganger i løpet av ruten. Tenker det samme som deg, ts, i regn og sludd og ikke minst på iskalde dager med heftig vind må dette bli en grøssende kald opplevelse. Det hjelper ikke at du har tonnevis med tøy på når du skal putre rundt i isende vind med flagrende brev på en liten doning. Jeg antar de har tenkt på det med pakkene, at de ikke tar alle postbilene ut men har igjen egne biler for kjøring av pakker(bring?) Sikkert herlig på en varm sommerdag.
aluminium Skrevet 20. februar 2010 #3 Skrevet 20. februar 2010 Det er nok utrolig fint om sommeren/våren ja, men så snart høsten kommer med alt av regn og annet tull så lengter de nok tilbake til bilene sine. Jeg har selv kjørt moped i to år, året rundt så og si, og det er ikke noe spesielt fin opplevelse å kjøre moped i 0 grader med sludd og regn om en annen.
Furstina Skrevet 20. februar 2010 #4 Skrevet 20. februar 2010 Här cyklar posten med breven. Större paket kommer de med bil och försöker lämna, är ingen hemma får vi en avi och kan hämta på et utlämningsställe inte långt bort.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå