Gå til innhold

Ta bilde av kjæledyret ditt...


inga:)

Anbefalte innlegg

Jeg oppfordrer alle til å ta bilde av kjæledyret sitt i dag,

slik at dere har gode bilder om den lille skulle komme på avveie,

og en må lage plakater/søke i media...

Grunnen til oppfordringen er at en bekjent av meg ba meg lage plakat i photoshop for katten hennes som var blitt borte. Men det er lettere å finne eier om man har bilde av dyret...

DET FINNES OGSÅ ET EGET NETTSTED HVOR MAN KAN ETTERLYSE DYR SOM MAN HAR MISTET ELLER FUNNET:

http://www.dyrebar.no/

I tillegg er det smart å kontakte nærliggende dyrevernsforeninger og organisasjoner og høre.

Og selvsagt det viktigste: å microchippe katten din.

Hadde alle katter vert chippet, så hadde det bare vert å ta den med til dyrlegen og scanne den, og vips så har man adressen til eieren :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan også være smart å legge ut annonse på:

www.nettkatten.no

www.dyrenett.no

I tilegg kan det være smart å ringe rundt til dyreklinikker i området for å høre om de har fått noen...

Men som sagt tidligere, det aller viktigste du kan gjøre er å sette microchip i nakken på katten. Dette er fort gjort og gjør det mye enklere å få kontakt med eier om dyret skulle komme inn funnet/skadet på dyreklinikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det virkelig hunde/katteeiere som ikke har en haug bilder av skjønnheten allerede?

Har hundrevis av bilder og flere filmsnutter av pusen jeg, og hun er enda ikke årsgammel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde bare folk vært ansvarlige nok til å chippe katta, så hadde det vært så uendelig mye lettere å finne den. det koster rundt 650,- å chippe den, men veldig mange synes det "er så dyrt", så da dropper de det. Mye billigere å skaffe seg ny kattunge når gamlekatta blir borte :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...