Gå til innhold

vekta forandrer seg ikke!


Gjest mewee

Anbefalte innlegg

Vekta mi har stått stille i 3 uker nå! Trener hver dag untatt søndager..skipper også trening noen ganger på fredager. Jeg spiser sunt og ofte.

Har ikke mista noen cm heller.. og nå gir jeg snart opp..

Hvis jeg fortsetter som nå vil jeg gå ned mer etterhvert da? eller må flere tiltak til? :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøver også å slanke meg og syns det er frustrerende at det går så treeegt. Jeg vil at det skal vise med en gang,arg, men vet jo at det ikke funker sånn, så jeg sier til meg selv mens jeg trener at om noen måneder ser jeg resultater. Forrige gang jeg slanket meg, skjedde nettopp dette - at etter lang tid gikk jeg plutselig veldig ned i vekt. Det er bare å holde ut.

Du sier du spiser sunt og ofte, men man må spise små, sunne måltider og ofte. Som mellommåltid kan man spise frukt eller grønnsaker, men det visste du nok allerede:) Jeg leste et sted at man ikke skal gå mer enn tre timer uten å spise noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Du har nok noen ubevisste glipper i kostholdet. Se gjennom hva du faktisk spiser og hva det tilfører kroppen av energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Forøvrig så skal en aldri slanke seg. En skal legge om livstilen permanent. Så må en velge en livsstil som gir den vekten en selv ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis mer :)

høre helt idiotisk ut,

men kanskje kroppen din ikke slipper vekt,

fordi du spiser for lite.

Da tviholder den på det den har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk for svar folkens!

tror ikke jeg skal spise mindre.. Kanskje spise litt mindre godis i helgene :P

håper det skjer det som du har beskrevet M_icka, at det bare tar litt tid! Og jeg spiser ca hver 3-4 time..

Og som du sier Tulltulla, at det kan være kroppen tviholder på fettet. Jeg spiste mindre før, men også mer usunt.. Jeg spiser mer og sunnere nå de siste 3 ukene.. Og vet ikke hvor mye mer jeg kan trøkke i meg :P Jeg har prøvd å ligge på 1600kcal..ikke alltid lett å spise så mye med mindre jeg slenger i sjokolade osv :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 'tviholder' ikke på fettet. Det er en gammel myte, som jeg ikke orker å argumentere for nå. Hvs du vil ned i vekt, må du ligge i et underskudd av energi (dvs. kCal). En årsak til at vekten stopper opp er vannretensjon, men ikke at du spiser for lite.

"I Minnesota studien som pågikk over flere måneder og forsøkspersonene var totalt avmagret på slutten ble det vel målt en reduksjon på maks 20-30% av basalforbrenningen, men når man tar høyde for at de også reduserte kroppsvekten markant er vel det reelle tallet nærmere 10-15%. I tillegg vil man ubevisst sitte mer i ro for å spare kalorier, noe som er en adaptiv respons og dette kan utgjøre en langt større andel av totalt kaloriforbruk."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta mi holdt seg konstant i 2mnd og jeg var nok sikkert minst like frustrert som du. Jeg økte treningsdosen min fra 3-4 ganger i uka til 4-5 ganger.

Etter å ha skeiet ut bittelitt pga mangel på motivasjon og gikk ned til å trene maks 3 ganger i uka så begynte vekten å fortsette nedover. Forstår ikke helt dette, men jeg kan tenke meg det var fordi jeg tilførte for lite næring. En annen mulighet kan være at jeg har byttet ut to av løpeturene med lett styrketrening.

Endret av Hanselot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...