Gå til innhold

Han vil ikke gå i bryllupet

Anbefalte innlegg

Gjest Storesøster
Skrevet

Jeg og kjæresten min er invitert i bryllup til mine venner, som han har møtt en gang før (og gikk kjempegodt overens med).

Han har ikke lyst til å være med meg i bryllupet siden han ikke kjenner dem. Han vil heller være med på en fest han skal på den helgen :(

Vi har bare vært sammen et år, så jeg burde kanskje ikke forvente at han prioriterer å være med meg i stedet for vennene sine?

Men jeg synes det er frekt å takke nei når man er invitert i bryllup, jeg da.

Synspunkt, anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra alene, kos deg masse i dine venners bryllup og la kjæresten dra med vennene sine.

Du kan jo ikke tvinge noen som ikke vil dra å bryllup til å bli med særlig når han kun har møtt dem en gang før.

Du kan jo takke ja, og si til vennene dine at han har allrede andre planer den dagen?

Skrevet

Kommer helt an på hvordan han er generelt tenker jeg. Om han stiller opp på ting han ikke nødvendigvis syntes er topp i ny og ne, så er det greit. MEN om dette bare føyer seg inn i rekken av aktiviteter han ikke gidder å være med på fordi han f.eks. heller vil være med kompiser så tyder det på at han er en egoist som bare ser seg selv. Det følger litt "plikter" med når man velger å være i et forhold, som å være følge i et bryllup selv om man ikke kjenner paret så godt.

Skrevet

Synes han burde bli med deg siden han er invitert, selvom jeg kan forstå at det virker litt skummelt på forhånd. Det kommer litt an på hva slags fest han er invitert på samme helg, også. Er det en sjelden anledning bør han kanskje heller gå dit han er bedt, men hvis det bare er en vanlig samling med venner bør han heller bli med deg. Jeg synes vel ikke akkurat det er frekt å takke nei til bryllup når man allerede er invitert til noe annet samme dag.

Jeg har også vært i bryllup sammen med en relativt ny kjæreste, der de eneste jeg hadde møtt utenom kjæresten min var brudeparet. Jeg så på det som en gyllen anledning til å møte flere av kjærestens gamle venner, som jeg ikke hadde hatt anledning til å treffe før. Brudeparet rekker sjelden å prate veldig mye med hver gjest denne dagen, så en bør satse på å omgås andre også. Det selskapet jeg var i ble veldig hyggelig, selvom jeg ikke storgledet meg før vi reiste.

Gjest Storesøster
Skrevet

Tror han synes det er skummelt, det sa han også. Siden han ikke kjenner noen der. Og det forstår jeg jo selvsagt. Men han ble med meg på julebord, selvom han var nervøs for å møte kollegaene mine, og endte opp med å kose seg masse.

Den turen han skal på er en årlig hyttetur sammen med en hel gjeng. De skal bare opp der og drikke seg fulle, så derfor ble jeg litt skuffet da han brukte den turen som unnskyldning til å ikke gå i bryllupet.

Jeg kommer nok til å kose meg masse selvom jeg drar alene i bryllupet :)

Synes bare det er synd at han ikke vil være med når brudeparet ivrer etter å bli kjent med ham og omgås oss til vanlig. Det var jo fint at de inviterte ham, da det ikke er alle som blir invitert med følge.

Skrevet

Han har møtt de en gang. Jeg forstår at han føler seg invitert som gjestepåfyll eller av omtanke for deg. La han dra på hytteturen og ikke lag problem av det. Den årlige hytteturen kan være en tradisjon eller på vei til å bli det. Jeg hadde ikke dratt i et bryllup til noen jeg har møtt en gang.

Skrevet
Han har møtt de en gang. Jeg forstår at han føler seg invitert som gjestepåfyll eller av omtanke for deg. La han dra på hytteturen og ikke lag problem av det. Den årlige hytteturen kan være en tradisjon eller på vei til å bli det. Jeg hadde ikke dratt i et bryllup til noen jeg har møtt en gang.

Så du hadde aldri blitt med typen/damen din i et bryllup hvor de var invitert med følge?

Og hvem er det som inviterer gjestepåfyll i et bryllup? De må ha god råd...

Gjest luremegpå
Skrevet (endret)
Tror han synes det er skummelt, det sa han også. Siden han ikke kjenner noen der. Og det forstår jeg jo selvsagt. Men han ble med meg på julebord, selvom han var nervøs for å møte kollegaene mine, og endte opp med å kose seg masse.

Den turen han skal på er en årlig hyttetur sammen med en hel gjeng. De skal bare opp der og drikke seg fulle, så derfor ble jeg litt skuffet da han brukte den turen som unnskyldning til å ikke gå i bryllupet.

Jeg kommer nok til å kose meg masse selvom jeg drar alene i bryllupet :)

Synes bare det er synd at han ikke vil være med når brudeparet ivrer etter å bli kjent med ham og omgås oss til vanlig. Det var jo fint at de inviterte ham, da det ikke er alle som blir invitert med følge.

Hei

Jeg forstår kjæresten din, og forstår deg. Det jeg kan si er at det er et tema det er vanskelig å bli enige om. Jeg er selv invitert i et bryllup der jeg ikke engang har møtt brudeparet. og typen min vil ha meg med. Typen min va me på julebordet til jobben min, men det er en helt annen setting, så ja, burde ikke sammenlignes, for der er det ikke masse taler ++++++. Men ja, tenk heller at det er flere anledninger utenom det bryllupet. Han føler seg garantert mer komfortabel når han kan møte de meg deg på en hjemmekveld eller noe.

Årlig guttetur..den er en gang i året, vennene dine kan han nok bli kjent med når som helst.

Kose deg masse:)!

Endret av luremegpå
Skrevet
Så du hadde aldri blitt med typen/damen din i et bryllup hvor de var invitert med følge?

Og hvem er det som inviterer gjestepåfyll i et bryllup? De må ha god råd...

Hvorfor blander du inn økonomi? Det kan være at de ikke kjenner så mange og vil ha flest mulig i tillegg til familie for å unngå at familien styrer hele festen? Eller andre grunner. Forstår ts og forstår også kjæresten.

Skrevet

Jeg ser på bryllup som en av "forpliktelsene" som følger med et fast forhold. Så når han først er invitert, han ikke har helt spesielle andre planer, og det ikke er økonomiske grunner inne i bildet (dyr reise etc.), synes jeg han burde bli med deg.

Skrevet

Dersom dette ikke stiller seg inn i en lang rekke av situasjoner der han ikke stiller opp for deg og nekter å bli kjent med dine venner, så ville jeg akseptert at han ikke ble med i bryllupet. Så kan du heller invitere vennene dine på middag og la ham bli kjent med dem i en slik setting. Jeg ville nok blitt med min kjære i en slik anledning for å bli kjent med flere venner blant de andre inviterte, men folk er forskjellige og det er nok av andre settinger som kan være mer "behagelig" for ham å bli kjent med dem i.

Skrevet

Vi hadde samme dilemma her i gården i sommer da vi skulle i bryllup til en av mine venninner. Sambo kjenner henne, men hadde aldri hilst på han ho skulle gifte seg med... Sambo var bedt et annet sted samme dagen og da løste vi det med at han ble med meg i bryllupet og dro etter middagen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...