Gå til innhold

OL- suksess

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Trønderpia_*
Skrevet

Da er OL godt i gang og medaljer vinnes.

Men hva hadde Norge vært uten Midt-Norge? Jo, per idag ville det betydd to fattige sølvmedaljer. Resten har Midt-Norsk idrett stått for.

Tre gull, en sølv og to bronse til Midt-Norge så langt. Noen gang hørt om olympiske mestre fra Bergen? Ikke jeg heller.

Videoannonse
Annonse
Gjest Individualisten
Skrevet
Da er OL godt i gang og medaljer vinnes.

Men hva hadde Norge vært uten Midt-Norge? Jo, per idag ville det betydd to fattige sølvmedaljer. Resten har Midt-Norsk idrett stått for.

Tre gull, en sølv og to bronse til Midt-Norge så langt. Noen gang hørt om olympiske mestre fra Bergen? Ikke jeg heller.

Aner jeg et snev av mindreverdighetskompleks her?? :gjeiper: :gjeiper: :regn:

Skrevet

Lars Bystøl ble olympisk mester i hopp forrige OL, han er fra Voss. Ikke helt Bergen, men adskillig nærmere Bergen enn midt-Norge...

Hvorvidt Gudbrandsdalen, som Tora Berger kommer fra, regnes med til midt-Norge er vel også nokså diskutabelt...

Gjest Gjest_Per_*
Skrevet
Hvorvidt Gudbrandsdalen, som Tora Berger kommer fra, regnes med til midt-Norge er vel også nokså diskutabelt...

Lesja er vel knappest Gudbrandsdalen. Helt i nordkanten uansett. Men hun bor i meråker,- altså Trøndelag.

Skrevet

Æ veit itj æ du! Svindal tok en gullmedalje nå nettopp. Men helt riktig er midt-Norge (og vestlandet) overrepresentert med gode sportsutøvere. :Nikke:

Har du forresten gått lei av å hetse svenskene og satser på å ta andre nordmenn i stedet?

Her, ta en blomst. :blomst:

Gjest Gjest_Trønderpia_*
Skrevet
Æ veit itj æ du! Svindal tok en gullmedalje nå nettopp. Men helt riktig er midt-Norge (og vestlandet) overrepresentert med gode sportsutøvere. :Nikke:

Har du forresten gått lei av å hetse svenskene og satser på å ta andre nordmenn i stedet?

Her, ta en blomst. :blomst:

Takk for blomsten. Og Bjørgen sørget for det 4. gullet til Midt-Norge.

Midt-Norge er med dette verdens 3. beste vintersportsnasjon! Men det er fiffen og makteliten i hovedstaden som forsøker å innklassere fruktene av de holdningene og vinnerviljen som finnes i det egentlige Norge.

Skrevet

Vestlandet skilles gjerne fra midt-norge. Da kan vi sitte her som et emirat, bruke milliarder på milliarder på velstand,mens midt Norge vil nærme seg Jemen...

Gjest Gjest_Trønderpia_*
Skrevet

Og da har Nordtug sørget for det 5. gullet til Midt-Norge.

Og så skal det visst være lagkonkuranse i kombinert snart. Og der stiller vi med et lag bestående av 4 trøndere. Si meg: Driver ikke resten av landet med vinteridrett på topp- plan?

Hvis jeg legger vekk sjåvinismen en smule, må jo alle innrømme at dette er påfallende. Snakk om idrettsmessig tyngdepunkt! Det blir rimelig absurd at nationalanlegget for skisport skal ligge i Oslo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...