Gå til innhold

Koffeinfri kaffe


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har begynt på en diett og det står at hvis jeg skal ha kaffe, skal jeg velge den koffeinfrie. Har det noe å si? Trenger litt koffein om morgenen for å våkne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har begynt på en diett og det står at hvis jeg skal ha kaffe, skal jeg velge den koffeinfrie. Har det noe å si? Trenger litt koffein om morgenen for å våkne

Nei, du trenger ikke koffein om morgenen for å våkne. Koffein gjør ikke noe annet enn å maskere trøtthetsfølelsen, så du er egentlig like trøtt, men kan presse deg selv mer.

Det du trenger er å legge deg i tide. Jeg har aldri drukket kaffe, jeg klarer bare ikke smaken, men jeg kommer meg opp om morgenen, også de gangene jeg legger meg litt sent. Om jeg kjenner meg trøtt så våkner jeg i løpet av sykkelturen til jobben, særlig i dag som det var både vind og snø og kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags diett er det som sier du må ha koffeinfri kaffe?

Klarer ikke helt å se at koffeinet har noen negativ virkning på noen som helst dietter.

Dessuten er det omtrent kul umulig å få tak i koffeinfri kaffe i Norge som ikke smaker hoppetau. Nespresso sine koffeinfrie varianter er ganske OK, men da må man ha en sånn maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du trenger ikke koffein om morgenen for å våkne. Koffein gjør ikke noe annet enn å maskere trøtthetsfølelsen, så du er egentlig like trøtt, men kan presse deg selv mer.

Det du trenger er å legge deg i tide. Jeg har aldri drukket kaffe, jeg klarer bare ikke smaken, men jeg kommer meg opp om morgenen, også de gangene jeg legger meg litt sent. Om jeg kjenner meg trøtt så våkner jeg i løpet av sykkelturen til jobben, særlig i dag som det var både vind og snø og kaldt.

Du kunne spart deg for å svare når du ikke er i nærheten av å svare på spørsmålet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags diett er det som sier du må ha koffeinfri kaffe?

Klarer ikke helt å se at koffeinet har noen negativ virkning på noen som helst dietter.

Dessuten er det omtrent kul umulig å få tak i koffeinfri kaffe i Norge som ikke smaker hoppetau. Nespresso sine koffeinfrie varianter er ganske OK, men da må man ha en sånn maskin.

Husker ikke hva den heter, har bare en ja/nei liste for hva man kan spise. Tror nok jeg holder meg til den vanlige kaffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at koffein kan binde vann i kroppen. Men jeg vet egentlig ikke noe om det, så kan ikke si om det stemmer eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også interessert i å vite hvilken diett dette er, men hvorfor går du på en diett og nekter deg mat/drikke du liker. Det er jo ikke noe livsstil du vil leve med resten av livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...