Gå til innhold

Feil med turtallet?


Rumohra

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Audi A3 2003-modell. Den var på EU-kontroll for 1 mnd tid siden. Etter det har jeg lagt merke til at turtallet "oppfører seg rart". Når bilen står i fri, eller i ro med clutchen inne går motoren ujevnt - som opp og ned i intensitet - mens turtallet går opp og ned mellom 1 og 2. Er dette normalt? Er ellers ingen motorproblemer på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Er ikke 100% sikker på hvor høyt det går, kan hende det ligger mellom 0,5 og 1,5 også. Skal dobbeltsjekke i morgen tidlig.

Er en 1,6 bensinmotor. 102 hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den varierer på turtallet er det noe som ikke er helt sånn som det skal. Det at tomgangsturtallet kan være høyt er riktig, men da er det også helt stabilt.

Jeg ville tatt en telefon til Møller og hørt meg for. Det kan være så enkelt som tennplugger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på noe sånt jeg også, men i og med at det er innsprøyningsmotor så er det sjeldent problemer med det. Eldre biler med forgasser hadde mye lettere for å være ustabile på tomgang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte på noe sånt jeg også, men i og med at det er innsprøyningsmotor så er det sjeldent problemer med det. Eldre biler med forgasser hadde mye lettere for å være ustabile på tomgang...

Sjeldent kanskje, men ikke en umulighet. På 1,25 literen fra 1997 som jeg kjører nå er jeg nødt til å bytte tomgangsventil. Gått 180.000 km... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...