Gjest Gjest_Anette_* Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Hei Jeg vil bare fortelle om en fin opplevelse jeg har hatt. I hele vinter har jeg slitt med eksem og sår hud i ansikt og hender. Dette har nok en sammenheng med den ufyselige vinteren vi har hatt! Jeg har prøvd masse forskjellige kremer, kjerringråd og you name it! Ingenting virker så veldig bra, men så kom jeg over noe som heter magiskrem. (magiskrem.no) denne kremen var det sus over, den såre huden min bare forsvant...
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Hvorfor tror du at du har tørr hud? Fordi du spiser feil mat! Huden er en direkte speiling av hvordan magen og tarmen din ser ut. Hvis du spiser fiberrik mat og drikker mye vann, så vil du også få en fin hud. Spis store havregryn med melk to ganger om dagen så skal jeg GARANTERE deg at huden forandrer seg. Tørr hud er et _symptom_ av dårlig kosthold. Vil du symptombehandle eller vil du gjøre noe med årsaken? Your life, your body. :-)
inga:) Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 jeg hadde kjøttsår (eksem utav kontroll) på hele kroppen, og ingen behandling hjalp. Var inn og ut av hudavdelingen... helt til jeg sluttet å spise soya (soyaolje, margarin, alt som inneholdt ikke navngitte vegetabilske oljer hvor soyaoljer kunne skjule seg) og eksemen forsvant helt i løpet av en måned... (Den tiden det tok sårene å gro) MIRAKEL kalte hudlegen min det.. Men atopisk eksem er en autoimmun sykdom, og soya, peanøtter, jordbær og mandler er kjent for å øke de autoimmune reaksjonene. Legen var enig i at å kutte ut soya og kunne være noe av årsaken til forbedringen. Husk at alle forandringer kommer innenifra. Det du spiser som teller, ikke det du smører på kroppen. Kremmer kan lindre, men ikke fjerne problemet...
Aftensol Skrevet 19. februar 2010 #4 Skrevet 19. februar 2010 (endret) Hvorfor tror du at du har tørr hud? Fordi du spiser feil mat! Huden er en direkte speiling av hvordan magen og tarmen din ser ut. Hvis du spiser fiberrik mat og drikker mye vann, så vil du også få en fin hud. Spis store havregryn med melk to ganger om dagen så skal jeg GARANTERE deg at huden forandrer seg. Tørr hud er et _symptom_ av dårlig kosthold. Vil du symptombehandle eller vil du gjøre noe med årsaken? Your life, your body. :-) Så datteren min på 7.mnd som spiser havregrøt eller hvetegrøt til frokost og kveldsmat, drikker kun vann og mme, frukt hver dag og spiser kun sunn middag (grønnsaker og kyllingfilet eller svinekjøtt) og har tør på armene og litt på lårene har dårlig kosthold? Jeg er enig i et hos noen så kan det hjelpe å endre kostholdet sitt, men det er ikke alle det hjelper... Noen spiser sunt og drikker mye vann, men har fremdeles feks tør hud og atopisk eksem.. Endret 19. februar 2010 av Aftensol
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 22. februar 2010 #5 Skrevet 22. februar 2010 Hvorfor tror du at du har tørr hud? Fordi du spiser feil mat! Huden er en direkte speiling av hvordan magen og tarmen din ser ut. Hvis du spiser fiberrik mat og drikker mye vann, så vil du også få en fin hud. Spis store havregryn med melk to ganger om dagen så skal jeg GARANTERE deg at huden forandrer seg. Tørr hud er et _symptom_ av dårlig kosthold. Vil du symptombehandle eller vil du gjøre noe med årsaken? Your life, your body. :-) Dette stemmer ikke i det hele tatt, ikke på alle iallefall.
Gjest Marlo Skrevet 22. februar 2010 #6 Skrevet 22. februar 2010 Hehe, jeg er avhengig av å spise havregryn med melk. I tillegg har jeg eksem som har har hatt trøbbel med siden jeg var liten. Så der tok din teori helt feil i mitt tillfelle iallefall Kjempekjekt å høre din erfaring med kremen, ts. Skal teste den ut Selv bruker jeg hjemmelaged ringblomstsalve som har fungert kjempebra her, og har jeg ikke det tilgjengelig så har jeg brukt A-krem.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2010 #7 Skrevet 22. februar 2010 Hvorfor tror du at du har tørr hud? Fordi du spiser feil mat! Huden er en direkte speiling av hvordan magen og tarmen din ser ut. Hvis du spiser fiberrik mat og drikker mye vann, så vil du også få en fin hud. Spis store havregryn med melk to ganger om dagen så skal jeg GARANTERE deg at huden forandrer seg. Tørr hud er et _symptom_ av dårlig kosthold. Vil du symptombehandle eller vil du gjøre noe med årsaken? Your life, your body. :-) Hei ikke nødvendigvis! dette er bare en myte! Gå til legen.. dette kan gi kontakt eksem osv. ved feil behandling. Kjøp uparfymert fete kremer på apoteket.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2010 #8 Skrevet 22. februar 2010 Hehe, jeg er avhengig av å spise havregryn med melk. I tillegg har jeg eksem som har har hatt trøbbel med siden jeg var liten. Så der tok din teori helt feil i mitt tillfelle iallefall Kjempekjekt å høre din erfaring med kremen, ts. Skal teste den ut Selv bruker jeg hjemmelaged ringblomstsalve som har fungert kjempebra her, og har jeg ikke det tilgjengelig så har jeg brukt A-krem. Hvid du har hatt atopisk eksem som liten er det stor sjangs for at du ved allergisk reaskjon eller feil behandling av huden din kan fp det varende tilbake.. det har jeg... Pass på huden din. Unngå parfymerte kremer osv. Men har du fått noe nå gå til legen... det gjorde ikke jeg med engang...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå