Gå til innhold

Nuva-ring

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! :)

Jeg har gått på p-piller i tre år, men har egentlig ikke lyst til å proppe i meg disse pillene. Fant ikke så god informasjon om nuvaringer på nettet, så vil gjerne høre om noen har erfaringer..

Ringen er jo ganske stor, hvordan i all verden får man den opp?

Hvordan blir det med sex? Kjenner mannen ringen, kan den "feste" seg til penis på vei tilbake?

Kan det påføre skader inni selve underlivet ved å ha den der?

Er det sunnere med sånn rin enn p-piller? Og ellers andre erfaringer folk har å komme med. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes en del tråder om dette allerede her inne på forumet, så hvis du søker på Nuva-ring eller p-ring så tipper jeg du finner mye nyttig informasjon :)

Skrevet

Joda, men fant ikke informasjon om alt jeg lurte på her på KG heller..

Skrevet

Det er mindre hormoner i ringen, så det er kanskje sunnere?

Det er ikke noe problem å få den inn, du klemmer den sammen også åpner den seg igjen inni :)

Når den sitter riktig (ikke så veldig vanskelig å få til) merker du den ikke i det hele tatt.Den kan ikke påføre deg skader ved å være der. Den er rund og myk :)

Vi pleier ikke å merke den under sex, men det er heller ikke noe problem å ta den ut siden den kan være ute i opp til 3 timer.

Alt i alt er jeg kjempefornøyd med ringen! Anbefales, spesielt om du har problemer med å huske p-pillene sånn som jeg hadde :sjenert:

Skrevet

Jeg har gått på p-piller i tre år, men har egentlig ikke lyst til å proppe i meg disse pillene. Fant ikke så god informasjon om nuvaringer på nettet, så vil gjerne høre om noen har erfaringer..

Hvordan blir det med sex? Kjenner mannen ringen, kan den "feste" seg til penis på vei tilbake?

Er det sunnere med sånn rin enn p-piller? Og ellers andre erfaringer folk har å komme med. :)

Som sagt så finnes det en del tråder om dette emne. Men jeg kan gjerne svare deg på spørsmålene dine :)

For å sette i ringen klemmer du den sammen på midten og setter den inn som om du setter inn en tampong. I begynnelsen vil du nok merke at den sklir litt ned. Sikkert fordi kroppen prøver å støte den ut, da den er et fremmedlegeme. Men dette går seg til etterhvert. Du dytter den bare opp igjen.

Når det gjelder sex, så har hverken jeg eller sambo noe problem med den. Han kan kjenne den, men han syns ikke det setter noe demper på sexlivet. Noen ganger har den hektet seg fast i hans penis og blitt dratt ut. Men da er det bare å skylle den i lunkent vann og sette den inn igjen.

Skade i underlivet har jeg aldri merket noe til. Hvilke skader tenkte du på i tilfelle?

Når det gjelder p-ring vs p-piller, syns jeg det er mye bedre med p-ring. Den inneholder mye mindre hormoner, og man slipper å ta en pille hver dag. Du kan "glemme" den i de 3 ukene den sitter i....fantastisk! :fnise:

Skrevet (endret)

Jeg satte nettopp inn det første ringen nå. Det var veldig enkelt, den gled kjapt på plass. Jeg lå på ryggen da jeg satte den inn. Men etterpå kjente jeg den ikke med fingeren, det var som om den forsvant litt, hehe. Håper jeg finner den igjen om tre uker!

Endret av Emera
Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet

Jeg fikk også veldig mye utflod de første 3 månedene, noe som av og til førte til at ringen rett og slett gled ut! Men, det er jo null problem å fikse og det gikk over etter hvert :Nikke:

Skrevet

Jeg lurer også på å begynne med nuvaring, så her vil jeg følge med :Nikke:

Skrevet

- Det er ikke noe problem å få plass, ringen bøyes lett, og jeg merket ikke noe til den.

- 1. kjæreste merket ingenting til ringen under sex, 2. kjæreste gjorde det. Jeg merket aldri noe. Ringen kan være ute opptil 2 timer hver dag, så skulle man merke ringen under sex er det bare å ta den ut.

- Merket en betydelig økning i utflod, noe som vedvarte.

- Jeg gikk på nuvaring i ca 1.5 år før jeg sluttet. Grunnen til at jeg sluttet var at jeg opplevde smerter i skjedeåpningen under og etter sex. Hadde de samme smertene når jeg gikk på Yasmin p-piller.

Skrevet

Jeg satt inn første ring i dag, så nå er jeg spent.

Jeg trodde den skulle mye lenger opp enn der den faktisk havnet?

Når jeg satte den inn kom den jo ihvertfall ikke like langt opp som en tampong kommer, den satte seg liksom rett "på siden" av skjedebenet(?)

Har jeg satt den feil, tro?

Skrevet
Jeg satt inn første ring i dag, så nå er jeg spent.

Jeg trodde den skulle mye lenger opp enn der den faktisk havnet?

Når jeg satte den inn kom den jo ihvertfall ikke like langt opp som en tampong kommer, den satte seg liksom rett "på siden" av skjedebenet(?)

Har jeg satt den feil, tro?

Hvis du leser pakningsvedlegget ser du at det ikke spiller noen rolle hvor i skjeden den er plassert. Det er helt vanlig at den setter seg litt "lavt", og det er også helt vanlig å få den langt opp. Så lenge den er der inne er alt som det skal...;)

Skrevet
Så lenge den er der inne er alt som det skal...;)

Hehe- supert! :)

• 2 måneder senere...
Gjest ida marie
Skrevet

Hei:)

Jeg har nå brukt nuvaring i et år nå og jeg må si at den er det beste jeg har brukt. Jeg gikk på pilla før selv.

For å sette inn ringen så bøyer du ringen med 2 fingre og skyver den inn. Jeg var livredd for at jeg ville kjenne den hele tiden men du kjenner den ikke i DET HELE TATT:) jeg anbefaler den til mine venner som også vurderer ny prevensjon.

Når det kommer til sex så vet jeg ikke om du kjenner den. Min samboer har hvertfall aldri klaget over at han kjenner den.

Den vil absolutt ikke klistre seg til penis under sex. utsiden er "matt plast" for å si det sånn og vil ligge på en måte som gjør det umulig for den til å endre fasong når den er inne i skjeden.

Skrevet

Jeg fikk også veldig mye utflod de første 3 månedene, noe som av og til førte til at ringen rett og slett gled ut! Men, det er jo null problem å fikse og det gikk over etter hvert :Nikke:

Jeg hadde samme problem, men jeg sluttet på den før det gikk seg til.. Vi kjente den under sex (begge to) og jeg ble ganske sint av den.. (samme problemet som med p-pille og mini pille...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...