Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Jeg skal til healer. Har ikke bestilt noe time ennå, men jeg skal. Holder på å sjekke ut hvor jeg kan gå til healer. Når jeg har bestilt time og skal, hva sier jeg om jeg må ordne meg fri fra jobb, eller om noen jeg kjenner skulle se at jeg går inn til en healer eller på en annen måte finner utav at jeg går til healer? Jeg skal til healer mot sengevæting. I en alder av 29, sier jeg aldri til noen at det er pga sengevæting at jeg går til healer. Det er kun, foreldre, bestemor, søsken og den ene bestevenninnen min som vet at jeg er sengevæter. Jeg er grundig undersøkt, og ingenting er galt. Ingen av legene, sykehusene jeg har vært til med problemet skjønner hvorfor jeg har problemet. Det er ikke mer de kan gjøre. Skulle ikke healing hjelpe, skal jeg prøve hypnose, ser på de to alternativene som siste sjangs for å bli tørr. Om jeg blir kvitt problemet, gleder jeg meg stort til å kunne fortelle at jeg er kvitt problemet, håper min bestemor lever til hun kan få den beskjeden om at jeg er blitt tørr.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Om det er noe psykisk, burde du kanskje heller oppsøke psykolog? Forøvrig burde det vel holde å si at det er personlig.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 Det er nok psykisk ja, du kaster nok vekk pengene dine på en healer. Få heller time til psykolog.
Darkannie Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 (endret) Skader ikke å prøve! Uansett om det funker på ordentlig eller det er placebo effekt, så går det for det samme. Og funker det ikke, vel du har ikke tapt noe på det bortsett fra pengene du betalte for timen. Personlig tror jeg det er healere der ute som kan gjøre mye godt! Trenger vel heller ikke å nevne noe på jobben, time kan du helt sikkert få etter arbeidstid eller på en Lørdag! Synes uansett ikke det er flaut å innrømme at man har prøvd healing, virker som det blir mer og mer vanlig å prøve det! Lykke til! Endret 18. februar 2010 av Darkannie
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #5 Skrevet 18. februar 2010 Jeg har vært hos psykolog. Det hjalp heller ikke. Og psykologen skjønte heller ikke hvorfor jeg har problemet. Det hender faktisk at jeg kjenner jeg må på do om natten, av og til bare så vidt at jeg ikke helt registrerer det, men husker at jeg kjente det når jeg står opp. Andre ganger har jeg kjent det godt. Som regel har jeg ikke stått opp når jeg har kjent det heller, men det har hendt. Ofte har jeg ikke kjent det før jeg akkuratt har begynt å tisse. Hverken psykolog eller leger, sykehus skjønner hvorfor jeg kan kjenne det en sjelden gang og ikke andre ganger. Nå er det sikkert nesten et år siden jeg kjente noe sist. Så det kan gå veldig lang tid mellom hver gang, og det kan gå bare noen uker.
Tulltulla Skrevet 18. februar 2010 #6 Skrevet 18. februar 2010 vet at healere gjerner bruker et natur preparat, det kan sprayes i nesen. Husker ikke hva det heter, men kjenner noen som har hatt god effekt av det, så om du er interessert kan jeg høre om navnet. Hvis ikke er det jo andre reseptbelagte lege midler man kan få. Regner med at du har snakket med legen din om ting Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #7 Skrevet 18. februar 2010 Skader ikke å prøve! Uansett om det funker på ordentlig eller det er placebo effekt, så går det for det samme. Og funker det ikke, vel du har ikke tapt noe på det bortsett fra pengene du betalte for timen. Personlig tror jeg det er healere der ute som kan gjøre mye godt! Trenger vel heller ikke å nevne noe på jobben, time kan du helt sikkert få etter arbeidstid eller på en Lørdag! Synes uansett ikke det er flaut å innrømme at man har prøvd healing, virker som det blir mer og mer vanlig å prøve det! Lykke til! Takk! Enig med du. Er ikke flau over å si at jeg skal til healer, men skal aldri si det til noen uten at jeg virkelig må. Kunne sagt hva jeg gikk for om det var noe annet, men om jeg hadde sagt det uansett hva annet det var for vet jeg jo ikke. Men mye jeg kunne sagt at det var for, men bare ikke sengevæting. Har også vært hos noe naturmedisin greier for problemet, men ble ikke kvitt problemet der heller. Men ble bedre med andre ting, fikk bla sterkere immunforsvar etter å ha vært der. Husker ikke hva det jeg var hos heter. Men det var noe naturmedisin greier. Men jeg skal si til de som vet jeg har problemet at jeg skal til healer, foreldrene mine vet at jeg skal, men vet ikke om de har sagt det til bestemor eller søskene mine. Jeg skal informere de så fort jeg blir kvitt problemet, hvis jeg blir kvitt det.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #8 Skrevet 18. februar 2010 Jeg skal til healer. Har ikke bestilt noe time ennå, men jeg skal. Holder på å sjekke ut hvor jeg kan gå til healer. Når jeg har bestilt time og skal, hva sier jeg om jeg må ordne meg fri fra jobb, eller om noen jeg kjenner skulle se at jeg går inn til en healer eller på en annen måte finner utav at jeg går til healer? Jeg skal til healer mot sengevæting. I en alder av 29, sier jeg aldri til noen at det er pga sengevæting at jeg går til healer. Det er kun, foreldre, bestemor, søsken og den ene bestevenninnen min som vet at jeg er sengevæter. Jeg er grundig undersøkt, og ingenting er galt. Ingen av legene, sykehusene jeg har vært til med problemet skjønner hvorfor jeg har problemet. Det er ikke mer de kan gjøre. Skulle ikke healing hjelpe, skal jeg prøve hypnose, ser på de to alternativene som siste sjangs for å bli tørr. Om jeg blir kvitt problemet, gleder jeg meg stort til å kunne fortelle at jeg er kvitt problemet, håper min bestemor lever til hun kan få den beskjeden om at jeg er blitt tørr. Eh....du må ikke fortelle alt til alle, vet du. Du kan si du har en legetime/tannlegetime.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #9 Skrevet 18. februar 2010 vet at healere gjerner bruker et natur preparat, det kan sprayes i nesen. Husker ikke hva det heter, men kjenner noen som har hatt god effekt av det, så om du er interessert kan jeg høre om navnet. Hvis ikke er det jo andre reseptbelagte lege midler man kan få. Regner med at du har snakket med legen din om ting Lykke til Supert om du kan finne ut navnet. Jeg har brukt minirin siden barneskolen. Har hatt perioder i løpet av allre år der jeg går på de i 3 mnd i strekk, med pause etter 3 mnd. Minirin fungerer til en viss grad. Men jeg kan fint tisse på meg om jeg tar dem også. Så jeg har ingenting jeg tar for å være 100% trygg på at jeg kommer til å holde meg tørr den natten. Har fått mange tips som jeg har prøvd ut hos både helsesøstre på skolene jeg har gått på (barneskole, ungdomsskole og videregående skole), sykehusene, legene, psykologen. Alarm matte fungerer ikke for meg, da jeg prøvde det en gang, skrudde jeg bare av alarmen og sov videre noen ganger, noen ganger våknet jeg faktisk ikke av den, andre ganger kunne jeg faktisk gå på do, svettet jeg, så peip den om jeg svettet på den. Har ikke prøvd alarm i truse, men har ikke tro på at det hjelper. Jeg kan være våt eller om jeg sover bare 4-5 timer eller sover ti timer, eller omtrent ikke har drukket dagen før eller drukket mye. Fikk tips fra et sykehus om å gå ofte på do og ha faste do tider hver dag, det fungerer så som så. Men det er større sjangs for at jeg er tørr om jeg går ofte på do enn sjelden. Men hele sengen kan være våt uansett om jeg har gått ofte / sjelden, drukket lite / ofte. Det finnes ingen sammenheng. Både leger, sykehus og psykolog har sagt de har gitt den hjelpen de kan gi meg. Men jeg gir aldri opp drømmen om å bli tørr. Det kommer tiil å bli så mye mer avslappende når jeg skal sove i telt, i samme rom som med andre, og blir jeg tørr slipper jeg å fortelle om problemet til en eventuell kjæreste (håper jeg får bli tørr før jeg får en eventuell kjæreste).
Mir Skrevet 18. februar 2010 #10 Skrevet 18. februar 2010 Du trenger vel ikke kringkaste det. Selv tror jeg da på at noen har noe vi ikke vet hva er, aka healing. Fysiske reaksjoner og plagen var borte, flere ganger hos en venninne samt samboeren min. Mange er skeptiske til dette, men hvorfor fortelle dette til alle og enhver? Det gjør du vel ikke når du går til legen heller. Lykke til.
Riskrem Skrevet 18. februar 2010 #11 Skrevet 18. februar 2010 Men altså, du vet at du kan gå til kiropraktor for sengevæting? Det kan faktisk fikses av kiropraktor!
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #12 Skrevet 18. februar 2010 Jeg anbefaler soneterapi og akupunktur mot sengevæting, hvis ikke healingen skulle fungere.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #13 Skrevet 18. februar 2010 Tusen takk for alle svar :-) Ja, vet det kan fikses av kiropraktor. Men alle jeg har vært å snakket med for å få hjelp til problemet mener at kiropraktor ikke kan hjelpe meg. Da jeg var til dette naturmedisin greiene var det det første hun sa, her har ingen kiropraktor noe å gjøre. Det har også alle andre jeg har snakket med også nevnt, at det ikke har tro på at kiropraktor kan hjelpe meg. Jeg er så grundig undersøkt som jeg kan få blitt, vært på både rønken, sjekket blæren med å få ført opp et instrument i den, vært hos gynekolog, prøvd med blæretrening + alt det andre jeg har nevnt. Jeg har målt tissestråle og mengde. Alt er helt normalt. Jeg har aldri hatt problemer med å holde meg på dagtid, og kjenner det alltid når jeg må på do på dagtid. Det er kun når jeg sover jeg ikke kjenner noe. 2-3 år siden jeg har vært til lege med problemet. Å gå igjen, kan jeg endelig gjøre. Men jeg kommer nok ikke til å bli noe klokere av å gjøre. Det sier jo bare det samme igjen og igjen. Men resept på minirin og bleier får jeg ved å ringe legekontoret. Bleier bruker jeg bare når jeg sover vekke eller har overnattingsbesøk. Soneterapi og akupunktur visste jeg ikke om, så det skal jeg prøve om healingen ikke skulle fungere. Er det andre som har tips og ideer til hva/hvem som kan hjelpe meg, så si i fra :-) Som sagt er det ingenting galt, jeg er så grundig undersøkt av leger og sykehuser at de har ikke mer de kan undersøke, og de sier de ikke har mer de kan gjøre for å hjelpe meg. Men drømmen om å bli tørr, gir jeg aldri opp :-)
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 18. februar 2010 #14 Skrevet 18. februar 2010 Hypnose er anbefalt mer brukt av blant annet tidsskrift for norges legeforening, pga dokumentert effekt mot sengevæting. Healing er derimot ikke empirisk dokumentert. Styr unna!
Darkannie Skrevet 18. februar 2010 #15 Skrevet 18. februar 2010 Hypnose er anbefalt mer brukt av blant annet tidsskrift for norges legeforening, pga dokumentert effekt mot sengevæting. Healing er derimot ikke empirisk dokumentert. Styr unna! Kan jo ikke skade å prøve da!
FantasDick Skrevet 18. februar 2010 #16 Skrevet 18. februar 2010 Jeg ville sagt at jeg skulle noe personlig om folk skulle spørre. Jeg har forresten blitt healet mot sengevæting selv, sluttet på dagen.
Gjest Gjest_Lillan_* Skrevet 18. februar 2010 #17 Skrevet 18. februar 2010 Du trenger ikke ha en grun du må si til folk. Enten kan du si; "jeg er nysgjerrig på hvordan det er og hva som foregår. Har lyst til å prøve". Har selv gått til healing for å teste det ut. Var kjempe effektivt for min del, selv om jeg ikke hadde noen fysiske plager. Hele kroppen innvendig ble renset, og det føles himmelskt. Til de på jobben kan jo en løsning være å si at du har blitt anbefalt det av legen din. De kan ikke gjøre noe med problemet ditt og alternative metoder er siste utvei. Her trenger du ikke å si noe igrunn. Men om du føler du må si noe så ikke fortell hva problemet er. Og er det noen som spør hva du er plaget med, så svar: "du!"
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 18. februar 2010 #18 Skrevet 18. februar 2010 Personlig ville jeg sagt at jeg skal til healer fordi "jeg har problemer legene ikke finner ut av". Hvis vedkommende spør og graver mer kan du jo si at du har problemer med ryggen eller et annet sted "alle" har vondt. Noe som er så kjedelig at ingen gidder å spørre mer Skjønner godt at dette er noe du vil holde for deg selv.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #19 Skrevet 18. februar 2010 Jeg har forresten blitt healet mot sengevæting selv, sluttet på dagen.
Mir Skrevet 19. februar 2010 #20 Skrevet 19. februar 2010 Får håpe du tar behandling hos noen som faktisk har denne egenskapen og som kan hjelpe deg : ) Man blir jo desperat når man har gått til lege, sjekket ut alt som er, men de ikke finner noe som helst. Da er man åpen for andre ting, og som noen sa tidligere: det skader jo ikke å prøve. Jeg husker følelsen som det skulle vært igår når jeg fikk healing. Jeg gikk ikke til noen men var sammen med en venninne som jeg visste hadde denne muligheten men hun hadde aldri gjort det på meg, og da hun la hendene sine på ryggen min så skøt det opp akkurat som lyn eller raketter opp til hodet mitt, varmebølger liksom, og jeg kjente varmen bre seg, det var som om jeg hadde 40 i feber i løpet av ett sekund. Knallrød i ansiktet og veldig tørst, og like etter var plagen borte. Helt utrolig. Håper du også får en slik opplevelse, fordi det er faktisk helt himmelsk og da vet du at det er mer mellom himmel og jord enn vi kan se : )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå