*Numi* Skrevet 19. februar 2010 #21 Skrevet 19. februar 2010 Da må du nok lese første post litt mer nøye Oi da. Ja, ja. :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2010 #22 Skrevet 19. februar 2010 Å prate med din mors samboer og ikke tro han forteller det til din mor? Hvorfor ikke ta et eget valg og ikke gjøre drama av det? Hvis det er et problem for deg inviterer du ikke. Hvis du er i tvil, inviterer du barnet. Verre er det ikke.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2010 #23 Skrevet 19. februar 2010 Mamma og samboeren har vært sammen i 3 år. Han har 2 barn, ei datter jeg ikke har truffet (tror ikke de har mye kontakt) og en sønn som er hos han og mamma annen hver helg. Gutten er 10-12 år, og jeg har kanskje truffet han 5 ganger. Jeg har ikke tenkt å invitere han i bryllupet, for han er ikke en del av min familie og omgangskrets. Jeg har ikke et spesielt bra forhold til min mor. Samboeren hennes omtaler jeg ikke som stefar, sønnen hans er ikke min stebror. Har ingen problemer med noen av dem, og mammas samboer er selvfølgelig invitert i bryllupet. Min søster ble overrasket over at jeg ikke har tenkt å invitere gutten. Har en bror som er et år eller 2 eldre, og de er venner. Søsteren vår mente at jeg måtte invitere gutten for min brors skyld, og for mamma og samboeren hennes? Er jeg vanskelig som ikke vil invitere et barn jeg ikke kjenner og ikke kommer til å bli kjent med? Han vil være den yngste der, og ikke kjenne noen andre enn mine søsken. Ingen andre tar med seg barna sine i bryllupet, det er bare mine yngre søsken som er barn. Jeg synes ikke du trenger å invitere gutten. Nieser og nevøer er ikke invitert, du har møtt gutten noen få ganger, og har ikke noe spesielt forhold til han. Du er ikke vanskelig som ikke vil invitere han:) hvis noen henger seg veldig opp i det, så er det jo et godt argument at de eneste barna som er invitert i bryllupet er dine yngre søsken.
addict Skrevet 19. februar 2010 #24 Skrevet 19. februar 2010 (endret) Nå har jeg ikke lest hele tråden, men jeg er helt enig med deg TS. Hva skal ungen i bryllupet ditt? Om han kun er der annenhver helg så kan han for det første være hos moren sin den helgen og vil ikke merke det sport forskjell, og du inviterer jo ikke andre unger heller bortsett fra de helt nærmeste. Vi barna til mamma har ikke blitt intvitert i et eneste av bryllupene på stefarens side (har vært 2 på 14 år) selv om de har vært gift. Vi blir også sjeldent invitert i middager til søsken av vår stefar, selv om min mor og min stefar drar. Vi lider ingen nød, og skjønner godt at de ikke prioriterer oss siden vi ikke har veldig godt kontakt. Og ja, de har barn som er noen år eldre enn meg, men det spiller ingen rolle. Inviter hvem du vil i bryllupet du ungen kommer ikke til å merke forskjell uansett (vi har opplevd dette mange ganger som sagt, uten å tenke over det engang. Å gi barn en slik "jeg føler meg utenfor"-egenskap er en voksenspekulering i denne sammenhengen, hvis ikke lurer jeg på hvilke problemer denne ungen har..) Skjønner ikke hvorfor man skal gå på tåspissene for unger hele tiden, de må lære seg at av og til så er det de voksne som er invitert, og ikke alle barn kan bli med! Man skal jo ikke invitere hele verden i bryllup av veldedighet, da kan dere likesågodt invitere alle nieser og fettere også, og vips, så er dere 15 stk ekstra Eh, nei. Endret 19. februar 2010 av addict
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 19. februar 2010 #25 Skrevet 19. februar 2010 Har heller ikkje lest heile tråden, men eg er også enig med deg ts. Det er deres bryllup og ditt og din kommende manns valg hvem dere vil invitere. At andre legger seg borti hvem du velger å invitere og hvem du velger å ikkje invitere syns eg ikkje du skal bry deg om. Du kjenner ikkje gutten, han er ikkje del av din familie, du har bare møtt han noen få ganger... Spesielt mtp at det er andre du ikkje inviterer som du kjenner bedre. Eg skjønner godt at du ikkje er interessert i å invitere han. Regner med dere ikkje skal giftes i ei helg, så da er han ikkje hos sin far og din mor heller alikevel..
Gjest Dhanu Skrevet 20. februar 2010 #26 Skrevet 20. februar 2010 Ettersom du ikke inviterer andre barn, er jo ikke dette noe problem. At dine yngre søsken er unntak, er ikke noe argument for at andre barn skal inviteres. Dersom mange andre barn hadde vært invitert, og du hadde et nært forhold til din mor, hadde saken stilt seg annerledes syns jeg. Men slik leser jeg ikke dine innlegg. Jeg syns du kan ha verdens beste samvittighet, så lenge du holder deg til argumentet "barnefritt bryllup" så slipper du all denne utenom-problematiseringen som resten av familien kan finne på
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2010 #27 Skrevet 23. februar 2010 Jeg har et lignende problemstilling som TS; Min kommende svigerfar har giftet seg på nytt, og hans nye kone har en sønn fra før. Han er vel 25 år, altså ikke noe barn. I tiden vi har kjent svigerfar og hans kone (min forlovede og jeg møttes på samme tid som hans far møtte sin nåværende kone), har vi bare møtt sønnenn hennes to ganger. Vi møtte ham en gang før de giftet seg (for tre år siden) og i vielsen deres. Vi kommer til å ha et stort bryllup, hele familien med kusiner/fettere og venner. Min forlovede sider vi skal "drite i" å invitere hans nye stebror siden vi ikke kjenner ham, men jeg føler det blir litt feil å ikke invitere ham når "alle andre" blir invitert. Min forlovede og hans stebror har ikke noe usagt, de er på ingen måte uvenner, de bare kjenner ikke hverandre. Hva synes dere vi bør gjøre? Invitere ham eller ikke?
Frøken Mitzi Skrevet 23. februar 2010 #28 Skrevet 23. februar 2010 Jeg har et lignende problemstilling som TS; Min kommende svigerfar har giftet seg på nytt, og hans nye kone har en sønn fra før. Han er vel 25 år, altså ikke noe barn. I tiden vi har kjent svigerfar og hans kone (min forlovede og jeg møttes på samme tid som hans far møtte sin nåværende kone), har vi bare møtt sønnenn hennes to ganger. Vi møtte ham en gang før de giftet seg (for tre år siden) og i vielsen deres. Vi kommer til å ha et stort bryllup, hele familien med kusiner/fettere og venner. Min forlovede sider vi skal "drite i" å invitere hans nye stebror siden vi ikke kjenner ham, men jeg føler det blir litt feil å ikke invitere ham når "alle andre" blir invitert. Min forlovede og hans stebror har ikke noe usagt, de er på ingen måte uvenner, de bare kjenner ikke hverandre. Hva synes dere vi bør gjøre? Invitere ham eller ikke? I siste tilfelle her hadde eg nok valt å invitere "stebror". Ein gjest til eller frå spelar nok lita rolle om de skal ha eit stor bryllaup, og det er bedre å invitere 5 for mange enn 2 for lite... Det er no ikkje sikkert "stebror" takkar ja heller, om han ikkje føler han kjenner dykk godt nok...
jeanette1974 Skrevet 24. februar 2010 #29 Skrevet 24. februar 2010 dette er ikke lett. Men inviter gutten og så får han sammen med de voksne velge selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå