Gjest tjukkebolla Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Jeg er ei dame på 40 år som har fått veldig stor mage. Jeg er 174 cm høy og veier 84 kg, så det er klart at jeg er en del overvektig ... men i det siste er det som om magen har est ut, og jeg målte akkurat livet til 105 cm Tro det eller ei, men jeg trener mye; spinning, pilates og styrketrening 4 ganger i uka. Magen er nå så stor at det kjennes ut som om de presser på lungene ... og gjør meg tungpustet. Hva i alle dager er det som skjer?? Noen som har vært borti lignende? Gode råd?
Gjest TS Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 Jeg spiser knekkebrød og fiber-rik med makrell, ost, kjøttpålegg etc. Mye salat og nøtter, kylling og fisk. Jeg drikker i all hovedsak vann og litt rødvin. Lite frukt.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 Når magen din eser ut uten grunn, dvs at du ikke har endret kosthold/treningsvaner i det siste synes jeg det er en tanke merkelig... spesielt når du beskriver det slik at den presser på lungene. Det er ikke en mulighet for at du kan være gravid, da? Noen kvinner beholder jo mensen gjennom hele graviditeten.
Antlers Skrevet 18. februar 2010 #5 Skrevet 18. februar 2010 Søskenbarnet mitt hadde de samme symptomene som deg. Hun var aktiv, men magen este alikevel bare mer og mer ut. Det viste seg at hun hadde en gedigen vannfylt cyste i magen som måtte opereres ut. Nå sier jeg ikke at du lider av det samme, men det kan jo være verdt å sjekke ut. En annen mulighet er at du har matallergi, eller spiser feil mat, slik at magen blir veldig full av luft.
krem Skrevet 18. februar 2010 #6 Skrevet 18. februar 2010 Hva med forstoppelse? Jeg gikk til slutt til legen med en mage som jeg følte bare vokste og som var vond og hoven innvending (føltes i alle fall sånn), jeg var nesten sikker på at noe var alvorlig galt! Men det var "bare" en forstoppelse! Overraskende mange har forstoppelse, og jeg lover at det ikke er noe godt! For å få magen på gli og normalisere den (forstoppelse er ikke bare når det er hardt, men om det er hardt og løst om hverandre.) spiste jeg svisker, sviske yoghurt, kli og noe som du får på apoteket som heter visiblin. Dette har effekt for meg, om det ikke hjelper, er avføringsmiddel en løsning.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå