Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #21 Skrevet 18. februar 2010 Hvis hun spør om du vil være forlover, hva sier du da ts? Hvis du skal delta i bryllupet, så kle deg i tilnærmet hvit kjole og sett opp håret, det er en fornærmelse mot bruden.
Thinkerbelle Skrevet 18. februar 2010 #22 Skrevet 18. februar 2010 haha, denne tråden må jeg nesten le av - og ikke fordi situasjonen i seg selv er morsom, men fordi det er rart å se hvor forskjellig folk er i hva de syns er ok og ikke! Jeg kan si med hånden på hjertet at min søster ikke hadde gjort noe slikt, og det er ikke fordi hun er heelt spesiell og fantstisk (noe hun forresten er:)) men fordi hun har folkeskikk og oppdragelse. En ting hadde vært om du og din søster hadde diskutert saken, og du hadde sagt at det var helt ok. Det er noe helt annet at hun nå nærmest har tatt ditt bryllup som gissel - virker som om det er en sjalusikamp mellom dere (mulig jeg tar feil). Jeg syns også det er merkelig at dine foreldre ikke gå deg tilbud om de pengene de nå ønsker å gi deg, når de fikk vite grunnen til at dere utsatte bryllupet.. Du får se på din søsters bryllup som en "prøve" før ditt eget, slik at du får testet ut saker og ting:) aldri så galt at det ikke er godt for noe:)
Inger88 Skrevet 18. februar 2010 #23 Skrevet 18. februar 2010 Jeg synes hele greia er teit. Ts hadde sikkert plalagt drømmbryllupet sitt, så kommer søsteren og bestiller samme kjole! Bruker samme meny etc. Selv om de utsatte bryllupet vil ikke det si at hun ikke hadde tenkt å bruke den kjolen og den menyen.
Rosenrød Skrevet 18. februar 2010 #24 Skrevet 18. februar 2010 Men hvorfor SNAKKER du ikke med henne??
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #25 Skrevet 18. februar 2010 Det er jo et stort kompliment da, når søstra di syns du har SÅ god smak!
Snasen Skrevet 18. februar 2010 #26 Skrevet 18. februar 2010 (endret) Haha, dette er kødd. Det her er jo nesten verre enn å bli forlatt på kirketrappa. Endret 18. februar 2010 av Snasen
Sølvdugg Skrevet 18. februar 2010 #27 Skrevet 18. februar 2010 Men hvorfor SNAKKER du ikke med henne?? Enig, snakk med søs.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #28 Skrevet 18. februar 2010 Haha, dette er kødd. Det her er jo nesten verre enn å bli forlatt på kirketrappa. Derfor stiller hun opp med en elegant kjole i elfenbenfarge men uten tiara og forteller hvor glad hun er på vegne av brudeparet. Hun sørger for å drikke flest mulig fulle siden hun kan tilby seg å være bartender. Helst blander hun sprit i vinen til bruden.
Christal Skrevet 19. februar 2010 #29 Skrevet 19. februar 2010 Det er jo enkelt å bare overta alt fra dere, så slipper de å planlegge selv. MEN det må jo være en grunn til hvofor hun gjør det slik. Har du spurt henne? Av og til så forundrer det meg noen av det som blir skrevet her inne, snakker ikke folk med hverandre lengre?
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2010 #30 Skrevet 19. februar 2010 (og min søster er ikke forlovet, de trenger jo ikke det når det er så kort tid til de skal gifte seg - de hadde ingen gifteplaner før vi avbestilte ) Joda, de er forlovet. Det ble det med en gang de bestemte seg for å gifte seg.
NovaFlare Skrevet 19. februar 2010 #31 Skrevet 19. februar 2010 HVORDAN fant du ut dette?? Fortalte hun deg dette selv? Hey, sis! Guess what? For isåfall, hva svarte du da? Du stod vel ikke bare der og smilte og sa du unnet henne det? Hva sa du?
Gjest pina Skrevet 19. februar 2010 #32 Skrevet 19. februar 2010 Hvis dette hadde skjedd med meg hadde jeg blitt utrolig skuffet over søsteren min! Men min søster har vettet i behold og hadde ikke utsatt meg for noe slikt! Heldigvis Kan du ikke leie lokalet uka før og ha samme meny og kjolen du ønsket deg! Så får dere reprisen helgen etter!
donna julianna Skrevet 19. februar 2010 #33 Skrevet 19. februar 2010 (endret) Jeg og min forlovede skulle gifte oss i juli, men pga økonomi så har vi måttet avlyse kirke og lokale og utsette bryllupet. Egentlig ikke noe problem dette, for oss har det ingenting å si hvilken dato og hvilket år vi gifter oss. Men så kommer det tragikomiske... Min søster og (nå) samboer har plutselig funnet ut at de skal gifte seg, så hun ringte likeså godt til kirka og fikk timen vår, hun booket lokalet jeg nettopp hadde avbestilt og hun gikk i butikken og fikk de til å bestille kjolen jeg hadde sett meg ut i hennes størrelse Greit nok at vi hadde avbestilt, men er ikke dette litt smålig?? Tror jeg satt med haka på knærne når hun fortalte at de skulle gifte seg og at hun hadde bestilt kirke, lokale og kjole Og det som slår alt, de har jo ikke råd til ett bryllup, så våre foreldre skal betale halvparten... Ekstremt kjekt å få vite det ETTER at vi har avbestilt alt fordi vi ikke følte vi hadde råd.. (de visste vi kom til å utsette det pga økonomi) Hadde vi fått vite det i planlegginga hadde vi ikke hatt problemer med å gjennomføre bryllupet. Ja, og jeg innrømmer - litt bittert at min lillesøster på 20 som har vært sammen med typen i snart 1 år blir gift før meg som har vært sammen med min forlovede i 10 år... Menmen,jeg får nå vertfall en smak på hvordan vårt eget kunne vært, for menyen består jo av det samme som vi hadde vagt ut, og siden hun har vært inkludert i planlegginga vår, så har hun gode forslag til bordkord, bordekning, oppsatser o.l - herlig Ta det som et kompliment, og se litt humoristisk på det Det er ikke sikkert hun har tenkt å ta over livet ditt,men rett og slett er for lat/lite kreativ/usikker til å gjøre egne valg... Endret 19. februar 2010 av donna julianna
Gjest Zienna Skrevet 19. februar 2010 #34 Skrevet 19. februar 2010 Det er forskjell på at "noen" og ens egen søster overtar bryllupet. Når hun booker samme lokale, samme kirke, kjøper samme kjole og samme meny som TS, er det klart at det føles sårt for TS. Dette skulle være hennes store dag, settingen er den samme, men hovedpersonene er byttet ut. Dessuten blir det vel sånn at TS antakeligvis må endre sine opprinnelige planer om hun ønsker å sette sitt eget særpreg på bryllupet. Det kan jo føles litt copycat å gjøre det på samme måte som søsteren, selv om det var hennes ideer. Jeg skjønner TS godt, jeg. Synes også det er en uting at foreldrene hopper frem med penger med en gang søsteren vil gifte seg, men da TS nevnte at de måtte avlyse hintet de ikke en gang om at de ville spandere litt av kalaset?
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2010 #35 Skrevet 19. februar 2010 Har du sagt til søsteren din at det plager deg? Mulig hun ser på det som at du vil ta det som en ære at hun "kopierer" deg siden bryllupet deres blir utsatt...
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2010 #36 Skrevet 19. februar 2010 Har du sagt til søsteren din at det plager deg? Mulig hun ser på det som at du vil ta det som en ære at hun "kopierer" deg siden bryllupet deres blir utsatt... Eller en trøst? Hun er ung og da må man tåle det? Jeg ville pratet med foreldre og med henne og fortalt hva jeg mener.
Lumê Skrevet 19. februar 2010 #37 Skrevet 19. februar 2010 (endret) Oio, jeg kjente blodtrykket stige da jeg leste åpningsinnlegget. Å mer eller mindre "stjele" en annens bryllup, og attpåtil sin søsters bryllum, det er jo å tråkke så langt over streken som man kan kommme. Dersom min søster hadde tatt samme stunt (ikke at jeg tror det noen gang hadde skjedd, da hun faktisk har sosiale antenner) så hadde jeg tatt ett oppvaskmøte, og om de fremdeles hadde holdt på med "mitt" bryllup, så hadde jeg ikke kommet. Rett og slett. Hvorfor skal man alltid være den som vender det andre kinnet til og godtar at andre tråkker på deg og er ufine? Nei, fy på søsteren din, hpåer dere finner ut av det. Endret 19. februar 2010 av Lumê
Gjest Vilma Skrevet 19. februar 2010 #38 Skrevet 19. februar 2010 Jeg ville syntes synd på henne, og rett og slett ledd av hele greia. Hun lager en kopi av bryllupet du skulle ha, noe mer patetisk kan jeg ikke komme på i farten. Nå har dere mulighet til å gjøre bryllupet deres enda mer spesielt, uten at dere risikerer at hun kommer i etterkant og lager kopibryllup.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2010 #39 Skrevet 19. februar 2010 Det er følelser bak planlegging av et bryllup. Jeg ville giftet meg med mannen dagen før eller helst samme dag og erklært oss som nygifte til henne og foreldrene rett før de skal i kirka. Hadde presisert at jeg satte pris på at festen er gratis og at jeg håper foreldrene vil holde tale på våre vegne også. Denne tråden har vel vært på kg før? En tulletråd med andre ord.
Gjest brutal_mann Skrevet 19. februar 2010 #40 Skrevet 19. februar 2010 Priceless! Digger slike historier Se for dere arveoppgjøret i denne familien da
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå