Gå til innhold

Hvor lang tid tar det?


Gjest Henrietta

Anbefalte innlegg

Gjest Henrietta

Jeg er 33 år, og begynte å trene på helsestudio rett før jul. Trener kondis (spinning, aerobics) og styrke (med vekter, pilates og core). Jeg har ikke trent eller vært særlig fysisk aktiv siden videregående... og det begynner å bli halve livet mitt siden. Da var jeg rimelig sprek.

Spøsmålet mitt er hvor lang tid må jeg forvente at det tar før jeg blir i bedre form, og blir strammere? Leste et sted at man måtte beregne like lang tid som treningspausen å komme i form igjen, men det kan umulig gjelde et så langt tidsrom?

Hvor mye og ofte bør jeg trene for å raskt bli i bedre form, og kan jeg gå ned igjen i hyppighet når jeg er der jeg vil være for å bare vedlikeholde det? Nå trener jeg 4 dager i uka, til sammen 6 økter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_*Maja*_*

Etter 2 mnd. så bør du merke noe på kondisjonen, og du bør også være litt strammere i fisken...Klart; kotshold vil jo også ha noe å si...Jeg trenger kondisjon med lett styrke 3-4 ganger i uka. Da jeg startet i fjor hadde jeg ikke trent på evigheter. Vil si at jeg merket treningen relativt raskt(fikk mye mindre vann i kroppen), men det tok nærmere 4-6 mnd, før jeg begynte å SE resulatet. Centimeterene begynte å krympe, klærne ble løsere, armene ble strammere....nå er det over 1 år siden, og kroppen min er en helt annen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe fasit svar på hvordan kroppen reagerer på effekt av trening mtp. å stramme inn(her spiller også kalorier inn vs. kalorier ut en rolle) , men om du går fra ingen trening til hva du nå gjør så vil du merke det på kropp og form snart tenker jeg. Ha litt tålmodighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør merke resultatene i form av mer overskudd og slikt umiddelbart.

Men det kommer an på hvordan du trener. Om du daffer avgårde i pratetempo, eller om du kjører intervaller i den grad at du nesten blir kvalm og svimmel.

Sistnevnte er jo da overlegent alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...