Gå til innhold

Barbie-dukker og babydukker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor er det slik at det finnes babydukker å få kjøpt til småbarn med synlig kjønnsorgan, mens barbie-dukkene ikke har?

Vet ikke om det ble noe av, men jeg har hørt om at de skal fjerne rumpesprekken til Barbiedukkene fordi foreldre ble støtt av det, men jeg har aldri hørt om noen klage på Baby-dukkene.

Hvorfor ikke? Hva er forskjellen? Er det bare det at Barbie er voksen og da blir folk støtt, mens ingen bryr seg om baby-dukkene fordi det er små babyer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tipper du har rett i det siste du skriver. Babyers kjønnsorganer er ukyldige deler av kroppen. Mens Barbie er en "sexy" voksendukke der kjønnsorganer vil kunne tolkes som oppfordring til å leke seksuelle leker med dukken og hennes venn Ken. ;)

PS: Mangel på kjønnsorganer hos Barbie og Ken hindret ikke meg fra å la dem "leke" nakne sammen da jeg var i 10-12-årsalderen. :ler:

Gjest Gjest_Flettfrid_*
Skrevet
PS: Mangel på kjønnsorganer hos Barbie og Ken hindret ikke meg fra å la dem "leke" nakne sammen da jeg var i 10-12-årsalderen. :ler:

haha, gjorde det samme. :fnise:

Dersom de skal fjerne sprekken på barbie må de fjerne brystene også da, struttende saker som kan få barn over på skitne tanker. Det kan jo være at lesbiske småjenter finner det helt uimotståelig. Eller hva med smågutter som ikke har sett et kvinnebryst siden bleiestadiet og kommer over en barbie med meloner kan bli for meget. :sarkasme:

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Nei, si det.. Foreldre er noen rare dyr :gjeiper: Det er vel det at barbie er ei dukke som representere ein voksen, mens babydukka er baby.

Litt OT men eg forstår ikkje vitsen med disse babydukkene i det heile tatt. Hvorfor gi småbarn dukker som de da blir "mamma" til, som de bytter bleie på, mater med flaske (har sett/hørt om de som "ammer" dukken også), tar med på trilletur i vogn, tar vare på, trøster den, osv? Sjukt å omtrent oppfordre småjenter til å lære seg mammarollen ved å kjøpe de ei babydukke. Og folk lurer på hvorfor og blir sjokkert når tenåringer får barn, de har jo allerede vokst opp med eget "barn". :sjenert: Det der er ei dukke som burde gis til slike som vurderer å lage barn, ikkje til små jenter.

Skrevet
Nei, si det.. Foreldre er noen rare dyr :gjeiper: Det er vel det at barbie er ei dukke som representere ein voksen, mens babydukka er baby.

Litt OT men eg forstår ikkje vitsen med disse babydukkene i det heile tatt. Hvorfor gi småbarn dukker som de da blir "mamma" til, som de bytter bleie på, mater med flaske (har sett/hørt om de som "ammer" dukken også), tar med på trilletur i vogn, tar vare på, trøster den, osv? Sjukt å omtrent oppfordre småjenter til å lære seg mammarollen ved å kjøpe de ei babydukke. Og folk lurer på hvorfor og blir sjokkert når tenåringer får barn, de har jo allerede vokst opp med eget "barn". :sjenert: Det der er ei dukke som burde gis til slike som vurderer å lage barn, ikkje til små jenter.

Hehe, jeg ser det ikke helt som deg da. :ler:

Jeg var en av disse jentene som lekte mamma for dukkene mine. Jeg ammet dem ikke (har ikke hørt om det), men så var det vanligere å gi barn flaske enn å amme dem da jeg var lita.

For meg lå omsorgsbehovet sterkt i meg, og det å trille rundt på en "baby" gjorde meg kjempestolt og jeg følte meg stor og ansvarlig.

Men det betyr ikke at jeg ønsket meg baby da jeg var tenåring. Babyønsket kom mange år senere.

Skrevet

Kjempebra poeng.

Da jeg var lita jente brukte jeg trillevogna til å ta med meg naboenes katter rundt om på tur...hmm...og folk lurer på hvorfor jeg ikke har barn. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...