Gå til innhold

Kan man trene når man tar penicillin


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har gått på en penicillinkur pga halsbetennelse, men har følt meg frisk de siste dagene. Må jo likevel ta ferdig kuren, men klør etter å begynne å trene igjen. Går det bra å trene nå (ikke hardtrening)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kevlarsjäl

Jeg ville ikke gjort det, på samme måte som man ikke drikekr alkohol under pencilinkuren selv om man føler seg frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sakset dette fra lommelegen.no:

Går man på medisiner som penicillin eller betennelsesdempende kan man også med fordel ta det med ro mens kuren pågår. Er man i tvil så kan man konsultere med lege.

Var jeg deg ville jeg derfor ikke tatt noen hard treningsøkt, men heller gått en rask tur eller gjort noe annet som innebærer lett fysisk aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner godt til dette dilemmaet; er der nesten selv nå. Går på antibiotika for bihulebetennelse, og har ikke trent på en uke, men jeg har ikke ork og kjenner meg heller ikke frisk nok til å trene enda.

Men hvis du føler deg rimelig frisk så kan du jo ta en liten økt inne f.eks. Men jeg ville kanskje ventet enda en dag bare for å se at alt er på retur, en dag fra eller til har da ingenting å si :) Ville i hvert fall ikke trent ute, det har jeg gjort med halsbetennelse og det var ikke noe sjakktrekk :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...