Gå til innhold

Hvordan styrke selvtilliten?


Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Hilde_*
Skrevet

Hvordan kan jeg styrke selvtilliten min?

Jeg er jente på 23 år. Passe pen og slank jente. Smiler og er alltid positiv. Jeg er utadvent i noen situasjoner, men folk flest oppfatter meg som sjenert.

Til saken: Med en gang jeg møter jenter (i klassen, på fest ol) som er penere enn meg, eller har fler venner osv, så synker selvtilliten min helt til gulvet! Jeg blir kjempeusikker, føler meg stygg, tykk og klarer ikke føre samtaler med de. Tenker på at det de har på seg er mye finere enn mitt antrekk (selvom jeg følte meg kjempefin da jeg dro hjemmefra).

Folk forsvinner som regel fra meg, fordi jeg ikke har noe å snakke med dem om, fordi jeg blir så stressa.

Vanskelig å forklare, men er det noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn å trene. Av en eller annen grunn pleier det å hjelpe på selvtilliten å kjenne at man blir i stadig bedre form og har kontroll over kroppen.

Skrevet

Ok, takk:) Jeg begynte å trene for 2 uker siden, så får se om det hjelper etterhvert!

Gjest Gjest_Hilde_*
Skrevet
Hvordan kan jeg styrke selvtilliten min?

Jeg er jente på 23 år. Passe pen og slank jente. Smiler og er alltid positiv. Jeg er utadvent i noen situasjoner, men folk flest oppfatter meg som sjenert.

Til saken: Med en gang jeg møter jenter (i klassen, på fest ol) som er penere enn meg, eller har fler venner osv, så synker selvtilliten min helt til gulvet! Jeg blir kjempeusikker, føler meg stygg, tykk og klarer ikke føre samtaler med de. Tenker på at det de har på seg er mye finere enn mitt antrekk (selvom jeg følte meg kjempefin da jeg dro hjemmefra).

Folk forsvinner som regel fra meg, fordi jeg ikke har noe å snakke med dem om, fordi jeg blir så stressa.

Vanskelig å forklare, men er det noen som har noen tips?

Jeg forstår veldig godt hva du mener. Det som har hjulpet meg litt er å tenke at selv om du føler deg dårligere enn dem av forskjellige grunner, er det mest sannsynlig bare noe du innbiller deg.

Kanskje står de og tenker nettopp det samme om deg, har du tenkt på det? At , oj hun hadde kledd seg bra idag, og hun var pen ol.

Dessuten har jeg sett av erfaring at jenter som virker veldig fulle av selvtillit(det er jo ofte dem man føler mindreverdighetskoplekser ovenfor?) de har gjerne ikke så god selvtillit i det hele tatt.

Og tenk at det du føler inni deg, som usikkerhet, ikke vises utenpå!

Også, prøv å drit i det! Ok, hun har kledd jeg bra, og hun er pener enn deg (ifølge deg der og da), men who cares???

Trening hjelper også masse!!! Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...