Gå til innhold

Hva er tacky?

Gjest Dum jente

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noe som vitner om dårlig smak, og som synes/høres/vises godt.

Men smak er jo individuelt, så når noen kaller noe tacky, er det deres synspunkt, ikke nødvendigvis en sannhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betyr tacky? JEg har ikke forstått det, jeg :sjenert:

Man bruker gjerne uttrykket "harry" på norsk. Men det de andre sier er nok mer dekkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg mener noe er tacky mener jeg vel egentlig vulgært..

Nei..

Man bruker gjerne uttrykket "harry" på norsk. Men det de andre sier er nok mer dekkende.

Jepp. Harry, smakløst, uten verdi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tacky er amerikansk, mens i UK bruker man heller gordy.

Det defineres nok mest som noe vulgært og smakløst, men brukes mer for å beskrive noe som er glorete, dårlig laget og har et billig utseende. De beste eksemplene er varer som selges i sånne pound shops, bling og Lady Gaga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som jeg bruker det, så trenger det ikke nødvendigvis være billig eller dårlig laget for å være tacky...f.eks. klær og vesker med store logoer, laange plastnegler og plast som skal se ut som fliser, eller plast som skal se ut som tre synes jeg er tacky.

Jeg bruker det om ting som ser litt "polsk" ut, litt new money, glamourmodell...synonymt med dårlig smak og vulgaritet. F.eks. er det tacky å stå fram i se og hør med nye silikonpupper, ganske tacky med silikonpupper i det hele tatt:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som jeg bruker det, så trenger det ikke nødvendigvis være billig eller dårlig laget for å være tacky...f.eks. klær og vesker med store logoer, laange plastnegler og plast som skal se ut som fliser, eller plast som skal se ut som tre synes jeg er tacky.

Jeg bruker det om ting som ser litt "polsk" ut, litt new money, glamourmodell...synonymt med dårlig smak og vulgaritet. F.eks. er det tacky å stå fram i se og hør med nye silikonpupper, ganske tacky med silikonpupper i det hele tatt:p

Polsk er det nye harry?

"Blir du med på Polen-tur eller? Trenger noe mer fläsk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...det er i alle fall vanlig å bruke blandt mine venner, om noen eller noe som ser litt østeuropeisk ut:p sånn rosa fuskepels liksom:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...