Gå til innhold

YT mellommåltidsdrikk


Gjest Gjest_cecilie_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_cecilie_*

Sliter med å finne noe mellommåltid som metter, klarer ikke bare en pære og slike ting. Jeg kjøpte YT mellommåltidsdrikk i stad, jøje meg den har jo over 200 kalorier i seg. Er dette et bra mellommåltid når jeg ikke skal trene, eller bør jeg bare kaste den i søpla??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliter med å finne noe mellommåltid som metter, klarer ikke bare en pære og slike ting. Jeg kjøpte YT mellommåltidsdrikk i stad, jøje meg den har jo over 200 kalorier i seg. Er dette et bra mellommåltid når jeg ikke skal trene, eller bør jeg bare kaste den i søpla??

Du blir altså sulten mellom måltidene, og det er ikke nok med et eple eller en pære? Kanskje du skal spise litt oftere da? 200 kcal, dvs. 840 kJ, er litt under halvparten av hva et vanlig måltid bør inneholde.

Hvis du ikke trener så fins det bedre ting å spise mellom måltidene hvis du må ha noe som metter mer enn et eple. Restitusjonsdrikker inneholder lettopptagelige karbohydrater, og for en som ikke har trent og dermed har fulle glykogenlagre vil det kunne gi en ganske høy blodsukkertopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med å finne noe mellommåltid som metter, klarer ikke bare en pære og slike ting. Jeg kjøpte YT mellommåltidsdrikk i stad, jøje meg den har jo over 200 kalorier i seg. Er dette et bra mellommåltid når jeg ikke skal trene, eller bør jeg bare kaste den i søpla??

Hei! Jeg er ernæringsfysiolog og jobber med YT (i TINE). Så innlegget ditt og fikk bare lyst til å oppklare. YT mellommåltidene er godt egnet som et sunt mellommåltid også selv om du ikke skal trene. Det er lite fett, rikt på protein (som metter bra), har et lavt innhold av tilsatt sukker (4 %)og har fiber (som metter og forsinker fordøyelsen). I sum så gir det et produkt som holder deg relativt lenge mett i forhold til kalorimengden. Det er en del melkesukker i den (som gjør at det er deklarert en del sukkerarter i næringsinnholdet), men melkesukker fordøyes sakte og bidrar til stabilt blodsukker og langvarig metthetsfølelse. 200 kcal er en helt ok størrelse på et mellommåltid så lenge man ikke blir sulten igjen med en gang. Så jeg synes ikke du skal kaste den :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .......
Hei! Jeg er ernæringsfysiolog og jobber med YT (i TINE). Så innlegget ditt og fikk bare lyst til å oppklare. YT mellommåltidene er godt egnet som et sunt mellommåltid også selv om du ikke skal trene. Det er lite fett, rikt på protein (som metter bra), har et lavt innhold av tilsatt sukker (4 %)og har fiber (som metter og forsinker fordøyelsen). I sum så gir det et produkt som holder deg relativt lenge mett i forhold til kalorimengden. Det er en del melkesukker i den (som gjør at det er deklarert en del sukkerarter i næringsinnholdet), men melkesukker fordøyes sakte og bidrar til stabilt blodsukker og langvarig metthetsfølelse. 200 kcal er en helt ok størrelse på et mellommåltid så lenge man ikke blir sulten igjen med en gang. Så jeg synes ikke du skal kaste den :-)

Ekstremt rik på protein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...