Gjest Gjest_Tina_* Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Hei. Skal snart ut på sofakjøp og er ute etter en sofa som er enkel å rengjøre og fjerne dyrehår fra osv. ettersom vi har to hunder som røyter en del. Vil ikke ha skinnsofa (grunnet etikk). Noen som kan hjelpe?
leirbål Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 Er du vegiterianer siden du ikke vil ha skinn? For det er jo skinnet fra "mat dyr" som blir sofaer. Microfiber kan i hvertfall vaskes lett, men om hår fester seg vet jeg ikke.
Gjest Gjest_Tina_* Skrevet 19. februar 2010 #3 Skrevet 19. februar 2010 Er du vegiterianer siden du ikke vil ha skinn? For det er jo skinnet fra "mat dyr" som blir sofaer. Microfiber kan i hvertfall vaskes lett, men om hår fester seg vet jeg ikke. Ja er vegetariner.
addict Skrevet 20. februar 2010 #4 Skrevet 20. februar 2010 Tror microfiber ville være det beste. Lett å holde rent, og enkel å fjærne hår fra. Bare å dusje over med sprayflaske og gå over med en sånn vindus-greie... Åhh hva heter det igjen. Sånn man fjærner vann med når man har vasket vinduet, en "vindusvisker" for hånda Har helt glemt ordet..
gjestepesten Skrevet 20. februar 2010 #5 Skrevet 20. februar 2010 Tror microfiber ville være det beste. Lett å holde rent, og enkel å fjærne hår fra. Bare å dusje over med sprayflaske og gå over med en sånn vindus-greie... Åhh hva heter det igjen. Sånn man fjærner vann med når man har vasket vinduet, en "vindusvisker" for hånda Har helt glemt ordet.. Sikkert bare et utslag av prematur ammetåke Nal, tenker jeg du mener! Jeg har en "slags nal" som heter Pet Hair Magnet, produsert av Petmate. Mener å huske jeg kjøpte den på Felleskjøpet, hvor jeg kjøper kattematen til beistene mine. Ennihau- den er genial! Jeg har sofa med nokså grovt ullstoff, en gammel gammel stol fra 40/50-tallet hvor stoffet er originalt og derfor nesten ugjenkjennelig og kurvstoler med bomullsputer,- pet hair magnet funker på alt! Forsåvidt en digresjon, ts, siden du egentlig spurte om hvilken sofa du skulle kjøpe, men ville nå tipse deg om det likevel!
addict Skrevet 20. februar 2010 #6 Skrevet 20. februar 2010 ja det var det ja! Skylder på at jeg allerede lekker melk som ei ku med melkespreng
Gjest gjestina Skrevet 20. februar 2010 #7 Skrevet 20. februar 2010 Vi er veldig fornøyd med vår Ektorp fra Ikea. Trekket kan vaskes på 60 grader, og den grove bomullen tåler mye og er lett å støvsuge. Separate puter, så om bare en liten del av sitteputen er skitten, trenger en kun å vaske akkurat den puten. Samtidig er den relativt rimelig, og finnes i mange ulike farger. (Mange stygge mønstre), men feks ensfarget beige eller mørk blå passer jo til å så mangt.
Aryia Skrevet 20. februar 2010 #8 Skrevet 20. februar 2010 Microfiber vil sikkert være det beste, siden du ikke vil ha skinnsofa.
Gjest Marlo Skrevet 20. februar 2010 #9 Skrevet 20. februar 2010 Har selv en sofa med mikrofiber og fysj for noe dritt! Ja, det er lett å få vekk håret, men det blir skikkelige stygge merker i sofaen hvor hun ligger. Men så var jeg så innmari dum og kjøpte sofa fra Jysk jeg da, men sånn er det når man er desperat.
Gjest Gjest_Therese_* Skrevet 21. februar 2010 #10 Skrevet 21. februar 2010 Jeg har selv hund og har valgt sofa i skinn ... men hunden min er allikevel oppdratt til å IKKE legge seg i sofaen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå