Gå til innhold

Sofa for hundeeiere

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Tina_*
Skrevet

Hei. Skal snart ut på sofakjøp og er ute etter en sofa som er enkel å rengjøre og fjerne dyrehår fra osv. ettersom vi har to hunder som røyter en del. Vil ikke ha skinnsofa (grunnet etikk).

Noen som kan hjelpe? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du vegiterianer siden du ikke vil ha skinn? For det er jo skinnet fra "mat dyr" som blir sofaer.

Microfiber kan i hvertfall vaskes lett, men om hår fester seg vet jeg ikke.

Gjest Gjest_Tina_*
Skrevet
Er du vegiterianer siden du ikke vil ha skinn? For det er jo skinnet fra "mat dyr" som blir sofaer.

Microfiber kan i hvertfall vaskes lett, men om hår fester seg vet jeg ikke.

Ja er vegetariner.

Skrevet

Tror microfiber ville være det beste. Lett å holde rent, og enkel å fjærne hår fra. Bare å dusje over med sprayflaske og gå over med en sånn vindus-greie... Åhh hva heter det igjen. Sånn man fjærner vann med når man har vasket vinduet, en "vindusvisker" for hånda :fnise: Har helt glemt ordet..

Skrevet
Tror microfiber ville være det beste. Lett å holde rent, og enkel å fjærne hår fra. Bare å dusje over med sprayflaske og gå over med en sånn vindus-greie... Åhh hva heter det igjen. Sånn man fjærner vann med når man har vasket vinduet, en "vindusvisker" for hånda :fnise: Har helt glemt ordet..

Sikkert bare et utslag av prematur ammetåke ;) Nal, tenker jeg du mener! :)

Jeg har en "slags nal" som heter Pet Hair Magnet, produsert av Petmate. Mener å huske jeg kjøpte den på Felleskjøpet, hvor jeg kjøper kattematen til beistene mine. Ennihau- den er genial! Jeg har sofa med nokså grovt ullstoff, en gammel gammel stol fra 40/50-tallet hvor stoffet er originalt og derfor nesten ugjenkjennelig :sjenert: og kurvstoler med bomullsputer,- pet hair magnet funker på alt! :jepp:

Forsåvidt en digresjon, ts, siden du egentlig spurte om hvilken sofa du skulle kjøpe, men ville nå tipse deg om det likevel! :)

Skrevet

:fnise: ja det var det ja!

Skylder på at jeg allerede lekker melk som ei ku med melkespreng :jepp:

Gjest gjestina
Skrevet

Vi er veldig fornøyd med vår Ektorp fra Ikea. Trekket kan vaskes på 60 grader, og den grove bomullen tåler mye og er lett å støvsuge. Separate puter, så om bare en liten del av sitteputen er skitten, trenger en kun å vaske akkurat den puten.

Samtidig er den relativt rimelig, og finnes i mange ulike farger. (Mange stygge mønstre), men feks ensfarget beige eller mørk blå passer jo til å så mangt.

Skrevet

Microfiber vil sikkert være det beste, siden du ikke vil ha skinnsofa.

Skrevet

Har selv en sofa med mikrofiber og fysj for noe dritt!

Ja, det er lett å få vekk håret, men det blir skikkelige stygge merker i sofaen hvor hun ligger.

Men så var jeg så innmari dum og kjøpte sofa fra Jysk jeg da, men sånn er det når man er desperat.

Gjest Gjest_Therese_*
Skrevet

Jeg har selv hund og har valgt sofa i skinn ... men hunden min er allikevel oppdratt til å IKKE legge seg i sofaen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...