Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Drømmebadet på 9 kvm er i planstadiet. Tegningene kommer i løpet av uka, og da kan vi begynne å velge ut vask (dbl), badekar, dusj, fliser, innredning etc. Men hvor begynner man i jungelen???

Noen som har tips til fantastisk flott innredning for bad?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå inn på en rørleggerbutikk og se på utstillingene deres og ta med deg kataloger fra forskjellige leverandører :) Linn bad od Dansani har mye fint synes jeg :)

Gjest gjestepesten
Skrevet
Gå inn på en rørleggerbutikk og se på utstillingene deres og ta med deg kataloger fra forskjellige leverandører :) Linn bad od Dansani har mye fint synes jeg :)

De aller fineste badene jeg er på, er dem som har skapt sin egen personlige stil. Det kan gjøres ved enten å bygge opp sine egne benker/hyller i gips og flislegge dem. Benk til vask, med hylle under til håndklær for eksempel. Nisjer i veggene med glasshyller til oppbevaring av baderomsutstyr, toalettsaker o.l.

Eller finn et gammelt møbel/skjenk/skap på bruktbutikk eller finn.no og få servantene nedfelt i dem. Det er det aller fineste synes jeg.

Dersom jeg hadde hatt penger til det, skulle jeg ha skapt min helt egne oase på badet, uten knapt å vært innom en baderomsleverandør! Ville vektlagt ting som rullestein på gulvet i dusjsonen, "regndusj" og goood plass i dusjen. Og dersom du skal ha vaskemaskin/tørketrommel på badet,- få bygget dem inn og sørg for gode løsninger. Ellers blir det bare til irritasjon.

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet
Drømmebadet på 9 kvm er i planstadiet. Tegningene kommer i løpet av uka, og da kan vi begynne å velge ut vask (dbl), badekar, dusj, fliser, innredning etc. Men hvor begynner man i jungelen???

Noen som har tips til fantastisk flott innredning for bad?

Dette er selvsagt smak og behag. Vi bor i Oslo, men fikk flere tips på nett enn i butikk...følte vi.

Benkeplate, vask/toalett og kraner "gjør" selve badet. Innredningen/skapene mindre (akkurat som på et kjøkken)

Vi kjøpte 60x60 grå flis på gulv, og 30x60 hvit på vegg. Gedigen dusjnisje med "regnfall" og mosaikkfliser.

Kjøpte litt dyre toalett/ to vasker (Duravit phillipe starck) og kraner/dusj (Grohe Citterio) som heller ikke er av rimeligste sort.

Så fikk vi betongprodusent til å støpe benkeplate i betong.

Selve innredningene kjøpte vi på Ikea. Masse innredning - dritbillig

Duravit badekar. Stort og deilig

FInt sted å starte for inpsirasjon er feks hos store produsenter som Duravit, Hans Grohe, Villeroy&Boch, Casalgrande

Her er mange tips å hente

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger. Jeg har allerede alle katalogene, men klarer ikke helt å bli inspirert, jeg må nok mer se ting i miljø for å klare å se det for meg.

Skal teste blogger og produsentenes hjemmesider, og tusen takk for alle tips om blogger Elastica - skal innom dem alle.

Jeg skal ha et stort badekar, og jeg vil ikke ha innmuringskar. Noen som har noen råd til fine varianter? Vil ha rene linjer. Selv om jeg syns innspillet fra gjestepesten er fint, er jeg ikke av typen som vil ha et sånt bad.

En annen ting er at jeg ikke er spesielt glad i fliser på så store bad. Jeg må bryte med noe på en vegg i allefall, ellers blir jeg svimmel av å være der inne. Noen som har tips? (Våtromsplater er helt uaktuelt)

Skrevet

Rom123 har denne måneden flotte bad. Masse flott inspirasjon.

Skrevet

Takk for tips *løper og kjøper*

Gjest gjestepesten
Skrevet

Hva med disse karene?

http://bad.no/produkter/badekar1/badekar-f...70-x-82-x-58-cm

http://scalabad.no/media/store_bilder/badekar/alba-.jpg

http://scalabad.no/pages/produkter/badekar...rittstaende.php

http://scalabad.no/pages/produkter/badekar/simone.php

Kjempefine disse også synes jeg. Kunne vært veldig fint i et ganske "strippet" baderom. Fliser på gulv (blir litt mindre masete hvis du har store gulvfliser), glatte vegger med våtromsmaling. Går fint å tapetsere med et hvilket som helst tapet på bad også, så lenge den ikke er i våtsonen, og blir overlakket.

Hvis du skal ut og kjøpe Rom 123, anbefaler jeg å kjøpe BoligPluss også (mulig det ikke har kommet i salg enda, fikk det i posten i går). Egen sak om bad i ulike stiler, mulig ikke helt det du ser etter, men det er alltid mulig å plukke opp noen tips og ideer her og der. Mix & match! :)

Gjest annen gjest
Skrevet

Nydelige badekar. Ikke var de jo så svindyre heller. :)

Skrevet

Vi har nytt bad, og er knallfornøyd med det.

Beige 20x20 fliser på gulvet, og hvite, enkle, blanke 15x15 fliser på veggene, MEN ikke på hele veggene. Veggflisene går helt opp i dusjsonen, mens på veggen med vask og veggen med doen er det flislagt opp til der do"kassa" slutter. På den siste veggen er det bare én flis langs gulvet. Resten av veggen er malt gips, i en nydelig dus gråaktig lilla. Langs den siste veggen er det også montert en benkeplate i oljet eik i hele bredden av badet, der har vi vaskemaskin og oppbevaring i trådhyller under. Og stellebord, klesbretteplass og sånn oppå benkelplaten. Over har vi noen vegghengte hyller i eik med kurver med stellebordsaker og slikt på.

Vasken er helt enkel, montert i 100 cm bredt skuffemøbel. Dusjen er adskilt av helt enkle glatte glassdører og doen er en Subway, valgt fordi den har minst krummelurer å vaske av. Over vasken henger et gedigent speil med gullramme. Badet vårt har også et vindu, av typen krysspostvindu i et gammelt hus, der har vi i de to nederste vinduene montert frostet folie som jeg har fått en folieskjærer til å skjære ut små sommerfugler av mange slag i. På den måten skinner sola inn gjennom sommerfuglene og lager små lysende sommerfulger på gulvet.

Elsker det nye badet vårt! Det er enkelt å holde rent, personlig, lett å bytte farge på den malte veggen om jeg skulle gå lei fargen og ikkeminst er det praktisk med lettskjult vaskemaskin når man ikke har mulighet for vaskerom. Stellebordet er også veldig greit å ha på den benken, stødig, god plass og ikke så lett å kravle ned fra for en sprellen liten kropp.

Skrevet

Går det an å be om bilde Kvist? Skulle gjerne sett veggene der flisene ikke går helt opp. Vanskelig å finne slike bilder syns jeg, og jeg vet ikke helt om snekkeren min skjønte at jeg mente alvor...

Skrevet

Nydelige kar, gjestepesten. Men jeg vil ha et som kan stå helt inntil vegg, så jeg slipper å vaske bak - og det så ikke ut som disse egnet seg til det.

Jeg vil gjerne at det nye badet skal være pent, men viktigst er det at det er rent/lett å holde rent.

Skrevet
Går det an å be om bilde Kvist? Skulle gjerne sett veggene der flisene ikke går helt opp. Vanskelig å finne slike bilder syns jeg, og jeg vet ikke helt om snekkeren min skjønte at jeg mente alvor...

Det kan du vettu :) Obs, ikke så lett å ta bilde av smårotete bad, uten å få med rot, meg selv eller blitsen i speilet ;) Med andre ord, ikke så gode bilder... :ler:

bilde av do og vindu

bilde av vask, speil og stelleplass

Skrevet

Tusen takk :-).

Så nydelig lillafargen var! Har du kode til den tro?

Nydelig speil også. Vet ikke hvordan vi løser speil, om det skal være med eller uten skap e.l. Men det blir garantert uten sånn flott gullramme - jeg HATER å tørke støv :fnise: .

Ideene med sommerfugler i folien var flott! Kjedelig med sånn standardfolie, men dette var superlurt. Vi har direkte innsyn til badet, og må også ha en sperre. Har gardin nå, men ønsker annen løsning. Frostet glass kanskje - siden jeg uansett må bytte vinduet.

Vasken din var også kjempefin. Jeg vil ha noe sånt - helstøpt - men jeg må ha dobbelvask, så flere kan være på badet samtidig.

Skrevet

Fargekoden må jeg ned i kjelleren for å finne, og da må jeg måke kjellerlemmen fram fra snøen, og det gidder jeg ikke nå ;) Kan se om jeg husker det i morgen.

Speilet er montert slik at det lett kan byttes med noe mindre prangende, jeg tenkte også på det med støv, og ikke minst tannkremflekker. Men jeg kom over det rimelig, ramma har god lakk som er lett å vaske og det er hengt såpass høyt at mye av sølet havner på flisene under det. Enig med deg i at vasking er kjedelige greier, men noen ganger får forfengeligheten råde ;)

Sånn folie er veldig praktisk da, du kan få skåret ut hva som helst. En eller annen med adobe Illustrator eller tilsvarende kan ganskje kjapt lage et oppsett bare du har målene på glasset. tar ikke lang tid eller koster særlig heller. Jeg fikk laget min hos kjente, men vil tro folie slik du ser på bildet får du for 3-4 hundrelapper eller noe.

Og vasken, jeg lette og lette etter en med bare én vask jeg da, synes alle har dobbeltvask og det ville ikke vi ha. Liker å være alene på badet jeg.

Skrevet

Det liker jeg også :) . Men med 5 i huset og ett bad, er det ikke gjennomførbart til alle tider. Spesielt om morgenen er vi avhengig av at flere kan pusse tenner samtidig uten å måtte albue hverandre.

Skrevet

Det jeg er aller mest fornøyd med på vårt 10 år gamle bad; vi har fliser på veggene og har to kjempedigre speil montert direkte på veggen uten noen form for ramme rundt. (og altså uten fliser under, bare fliser inntil)

Det gir romfølelse, er stilrent og har ingen kanter som det må tørkes støv av.

Skrevet
Tusen takk :-).

Så nydelig lillafargen var! Har du kode til den tro?

Nydelig speil også. Vet ikke hvordan vi løser speil, om det skal være med eller uten skap e.l. Men det blir garantert uten sånn flott gullramme - jeg HATER å tørke støv :fnise: .

Ideene med sommerfugler i folien var flott! Kjedelig med sånn standardfolie, men dette var superlurt. Vi har direkte innsyn til badet, og må også ha en sperre. Har gardin nå, men ønsker annen løsning. Frostet glass kanskje - siden jeg uansett må bytte vinduet.

Vasken din var også kjempefin. Jeg vil ha noe sånt - helstøpt - men jeg må ha dobbelvask, så flere kan være på badet samtidig.

Det servantskapet som heter Ingrid fra Linn bad ligner på den på bildet. Det er flere bredder å velge mellom og du velger også hvilken servant du vil ha. Dobbel vask, bare en stor og to kraner osv..

En ide kan jo være å mure inn speilet, blir veldig fint og ser rent og ryddig ut.

Du kan ha store fliser på veggene (f.eks. 30x60) så blir du ikke så svimmel av det. Ser jo helt forferdelig ut med bittesmå helt hvite på alle vegger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...