Gå til innhold

Imponere svigermor

Fremhevede innlegg

Skrevet

Leste artikkelen her på Kvinneguiden at det var smart å imponere svigermor. Skal besøke henne snart og tenkte å ha med noe hjemmelaget. Noen som har en enkel og god oppskrift?

Helst noe litt trendy, ikke tradisjonell bakst. Tenker retning av sånt goodies man kan kjøpe på kafè.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nystekte vafler og jordbærsyltetøy. Du kan også lage syltetøy av bær fra frysedisken.

En hvetekringle, rund sjokoladekake eller suksessterte.

Men hvorfor skal du imponere henne med kaker? Hun kan bli fornærmet siden hun er vertinne.

Du trenger ikke ta med noe, men lage noe til dere inviterer de hjem neste gang.

En annen gang kan du ta med noe, men ikke første gang.

Skrevet
Nystekte vafler og jordbærsyltetøy. Du kan også lage syltetøy av bær fra frysedisken.

En hvetekringle, rund sjokoladekake eller suksessterte.

Men hvorfor skal du imponere henne med kaker? Hun kan bli fornærmet siden hun er vertinne.

Du trenger ikke ta med noe, men lage noe til dere inviterer de hjem neste gang.

En annen gang kan du ta med noe, men ikke første gang.

Står ikke at det er første gang hun besøker svigermor. Men er enig i at det er best å vente med kakene til hun kommer på besøk!

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Tror ikkje du bør ta med noen kaker el.l (det kan bli sett på som frekt av noen visstnok, eller ein fin gest av de som er litt meir normale og ikkje så "hårsåre"), men du kan jo lage noe litt uvanlig som pålegg til frokosten f.eks?

Eg lagde sitroncurd (ligner på appelsinmarmelade, men med sitronsmak) til mine besteforeldre til jul, mine foreldre og søsken fikk ett glass på deling også og alle likte det veldig godt. Eller så kan du jo ta med ei flaske vin om svigers liker det, lett og mindre sjangs for at det fornærmer noen. :gjeiper:

Skrevet

Hvem er det som blir fornærmet for å få en boks med hjemmelagede cookies? Hjelp, glad jeg ikke har en sånn svigermor. Jeg hadde blitt kjempeglad om noen hadde lagt så mye tid og energi i en gave at de laget noe selv.

Skrevet

Jeg ville også tatt med noe hjemmelaget pålegg før kake hvis hun ikke har fortalt at hun ikke liker å bake...

Sild og løk i lake er enkelt. Lammerull er heller ikke vanskelig. Skinkestek? Leverpostei, saltet laks eller fiskekaker.

Men du trenger ikke imponere henne? Det er kanskje enklere å be på en middag. Hvis hun ikke liker krydret mat, lager du en tradisjonell middag. En svigermor som er ok blir takknemlig for det minste. Er du flink til å bake kan dere invitere på kaffe og kaker en dag.

Skrevet

hjemmelagde cookies kan fungere. Men en hel kake ville jeg nok styrt unna til hun skal på besøk til dere, og du er vertinnen. Men som sagt å lage hjemmelaget cookies eller for den del hjemmelaget konfekt kan være et godt trekk. Eller så kan du gå på Mestergrønn og kjøpe masse flotte blomster og binde en bukett til henne :blomst: (og ikke er det dyrt der heller)

Skrevet

Jeg hadde også kjøpt blomster hvis jeg var invitert bort og heller invitert på kake en annen dag.

Gjest gjest trådstarter
Skrevet

Jeg kjenner henne kjempegodt da:) snart to år! herlig dame, blir selvfølgelig ikke offended av at jeg tar med noe:)

Flere tips?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...