Gå til innhold

Styrke


Gjest Nefer

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å satse på mer styrketrening, og er helt nybegynner på alt annet enn de vanlige øvelsene man tar; armhevinger, sit ups osv. Problemet er at jeg vet ikke helt hvor mange øvelser jeg skal ta. Holdt på i halvannen time i dag, med fokus på overkroppen; bryst, skuldre, rygg, mage og armer. Og enda hadde jeg bena igjen.

Kan noen fortelle meg hva hvor mange øvelser som tas pr kroppsdel, og hvor ofte disse varieres. Kunne sikkert hold på i hel kveld med så mange forskjellige som finnes der ute :gjeiper:

Takk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags utstyr har du eller kan du skaffe deg tilgang til, hvilke mål har du, og hvor mye tid og innsats har du lyst til å legge ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har manualer hjemme, både sånne vanlige fra 1-4 kg + et par hvor man kan legge på så mange kg man vil på hver. Jeg er på treningssenter 1 gang i uka, det er 40 min å kjøre dit, så dermed blir det med den en gangen. :fnise: Tenkte å holde på min. 2 ganger i uka (ca 1 time hver gang? Det tar den tiden det tar). Målet mitt er å få en strammere og sterkere kropp, altså ikke vektnedgang.

Takk for svar! :goodbye:

Endret av Nefer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du bør prøve deg fram, se hvor mye du tåler. Og du trenger ikke være helt restituert før neste trening. Er man helt nybegynner bør det gå helt fint å trene annenhver dag. Da trenger man heller ikke trene seg helt tom hver økt.

Vanskelig å bedømme hvor mye trening som er riktig uten å se det nøyaktige programmet som blir kjørt og uten at man har lang erfaring. Mye enklere å bare prøve seg fram.

Det er mer tidseffektivt å trene øvelser der man bruker flere muskler på en gang.

Bein er generelt sett viktigere å trene enn armer, fordi beinmusklene er større.

Endret av Cognizance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...